Tja!
Hade uppkörning i går. Var nervös som fan under kryp/balans-körningen. Tänkte att nu går det åt helvete. Men det blev inga problem, jag hade ju övat som fan. *pust*
Men när det var dags för höghastighetsbanan så gick det åt helvete på vägen tillbaka... kom helt galet, och låste bakhjulet (vid inbromsningen) så man fick värsta sladden, men som tur var så fixade jag till det. Sade till uppkörningsförättaren att jag var nervös. Men det var bara till att göra om. Den här gången gick det bättre, fast det är ju medlut på banan i Uppsala (vilket jag tydligen glömt bort) så jag hade lite väl hög hastighet när det var dags att bromsa, men det blev en godkänd kontrollerad bromsning.
Då var det dags för bromsning från 70. Råkade låsa gasen så motorn varvade typ 4000 varv medans jag bromsade hehe. Jag sa till uppkörningsförättaren att jag var lite nervös. Så det var till och göra om. Och det gick bra. Även 90 bromsningen gick utan problem.
Men när jag kollade på de 2 andra som körde höghastighesbanan så såg det ut som om de körde den i typ 35-40 km/h! Ioförsig hade det börjat regna lite, men det såg löjligt sakta ut! Jag hade ju matat på med 61 på min mätare vilket är typ 49-50 riktig hastiget vilket i sin tur är typ 55 på en "normal" bilhastighetsmätare. Men dom 2 andra blev också godkända.
Sen var det dags för trafik vilket blev lite stelt och kallt i regnet, men det ända som var dåligt var lite kurvteknik och att jag inte hade högerfoten på bromsen i beredskap... vilket jag inte hade en aning om att man ska ha... kan inte ha det sa jag, för då kommer jag åt bromsen hela tiden. Men han förklarade att den går ju att justera. Ahaa sa jag. Men jag blev godkänd... utan att ha tagit en enda körlektion på trafikskola. Men jag hade inte klarat det utan Sporthoj.com! Fick fett med bra tips å råd här.
Så jag ville bara tacka för det Och uppmana flera att inte ta för många körlektioner
Hade uppkörning i går. Var nervös som fan under kryp/balans-körningen. Tänkte att nu går det åt helvete. Men det blev inga problem, jag hade ju övat som fan. *pust*
Men när det var dags för höghastighetsbanan så gick det åt helvete på vägen tillbaka... kom helt galet, och låste bakhjulet (vid inbromsningen) så man fick värsta sladden, men som tur var så fixade jag till det. Sade till uppkörningsförättaren att jag var nervös. Men det var bara till att göra om. Den här gången gick det bättre, fast det är ju medlut på banan i Uppsala (vilket jag tydligen glömt bort) så jag hade lite väl hög hastighet när det var dags att bromsa, men det blev en godkänd kontrollerad bromsning.
Då var det dags för bromsning från 70. Råkade låsa gasen så motorn varvade typ 4000 varv medans jag bromsade hehe. Jag sa till uppkörningsförättaren att jag var lite nervös. Så det var till och göra om. Och det gick bra. Även 90 bromsningen gick utan problem.
Men när jag kollade på de 2 andra som körde höghastighesbanan så såg det ut som om de körde den i typ 35-40 km/h! Ioförsig hade det börjat regna lite, men det såg löjligt sakta ut! Jag hade ju matat på med 61 på min mätare vilket är typ 49-50 riktig hastiget vilket i sin tur är typ 55 på en "normal" bilhastighetsmätare. Men dom 2 andra blev också godkända.
Sen var det dags för trafik vilket blev lite stelt och kallt i regnet, men det ända som var dåligt var lite kurvteknik och att jag inte hade högerfoten på bromsen i beredskap... vilket jag inte hade en aning om att man ska ha... kan inte ha det sa jag, för då kommer jag åt bromsen hela tiden. Men han förklarade att den går ju att justera. Ahaa sa jag. Men jag blev godkänd... utan att ha tagit en enda körlektion på trafikskola. Men jag hade inte klarat det utan Sporthoj.com! Fick fett med bra tips å råd här.
Så jag ville bara tacka för det Och uppmana flera att inte ta för många körlektioner