Sporthoj.com..

Status
Ej öppen för fler svar.
PippiT ge mig kladdkakereseptet för bövelen! här ska de bakas!


Den är snabb, kladdig, väldans god och smart, för smeten rör du ihop direkt i kastrullen.

Ingredienser
12-16 port
100 g smör
2 1/2 dl strösocker
2 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker

Garnering:
florsocker

Till servering:
vispad grädde eller glass och frukt
Gör så här
Sätt ugnen på 175°. Smält smöret i en kastrull. Lyft av kastrullen från plattan. Rör ner socker och ägg, blanda väl. Rör ner övriga ingredienser så att allt blir väl blandat. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Grädda mitt i ugnen ca 20 min. Kakan blir låg med ganska hård yta och lite kladdig i mitten. Låt kakan kallna. Pudra över florsocker. Servera med grädde eller glass och frukt.
 
Den är snabb, kladdig, väldans god och smart, för smeten rör du ihop direkt i kastrullen.

Ingredienser
12-16 port
100 g smör
2 1/2 dl strösocker
2 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker

Garnering:
florsocker

Till servering:
vispad grädde eller glass och frukt
Gör så här
Sätt ugnen på 175°. Smält smöret i en kastrull. Lyft av kastrullen från plattan. Rör ner socker och ägg, blanda väl. Rör ner övriga ingredienser så att allt blir väl blandat. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Grädda mitt i ugnen ca 20 min. Kakan blir låg med ganska hård yta och lite kladdig i mitten. Låt kakan kallna. Pudra över florsocker. Servera med grädde eller glass och frukt.



Gheeeeez så onyttig! Byt hellre ut en del vetemjöl till havre, dinkel eller liknande kanske? O mindre socker, funkar de? ;)
 
För att göra kakan än godare så kan man glasera med chokladglasyr också. :)
(Har liknande recept)
 
hahaha!!!

ONLY ON SPORTHOJ.COM!!!

"till trådskaparen, och alla ni andra som föddes med en silversked i arslet."
låt brudjäveln vara, och avsluta ditt internetabonemang.
 
Ingen har bett dig gå in i hennes profil, det man inte vill se klickar man inte på. Låt tjejen vara för f*n.
Hon e ju fullt påklädd vad är det som stör dig
 
... Och det bästa av allt är, TS har precis gett Pippi den uppmärksamhet han inte ville ge henne! :) Snyggt jobbat, snacka om att skjutsa sig själv i foten!

Kör mig hårt babe...... Öh jag menar, Kör hårt babe! :P
 
Men fa fan släpp detta nu och stäng tråden. Folk sår göra precis som dem vill, lägga upp vilka bilder de vill o så vidare. De som irriterar sig på andra har ändå inget liv och behöver lite spänning i livet.

kör hårt med det du gör bruden och ni killar som ändå inte har bättre för er, dra er tillbaka o dra lite i ................ så mår ni säkert lite bättre efteråt. :arsele
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top