M12 stigning 1,25 längd 100

Holgersson

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Rydebäck
Hoj
R6 på bana och SV1000S på gata
Letar efter en M12 bult till hojen. Någon som vet var jag hittar en M12, stigning 1,25 längd 100? I närheten av Helsingborg? Behövs till fredagskörningen på Knutstorp...
 
Ah, kan det vara bulten till motorfästet på vänstersidan? :)
Kolla med Yamaha-Center, de kan ha dessa hemma.
 
Jo, det finns ju att få tag i...men det tar emot att betala 839 kr för ett nytt set kraschpuckar när man vet att en bultj..el kostar 3.25 hos de som säljer fästelement. Tyvärr hittar jag ingen som har dessa hemma utan då måste jag beställa...en låda med 50 bultar!!!

Ingen som har en liggandes i verkstaden?
 
Letade i hela skåne i somras. Helt utan framgång. Fick beställa från www.b-g-racing.de
Tog tre dagar innan jag hade de hemma. Kostade 6 euro. Kan bli kärvt till fre. Annars kolla med Nyman Th AB i Malmö. De brukar ha, men hade slut i somras.
 
Jo, det finns ju att få tag i...men det tar emot att betala 839 kr för ett nytt set kraschpuckar när man vet att en bultj..el kostar 3.25 hos de som säljer fästelement. Tyvärr hittar jag ingen som har dessa hemma utan då måste jag beställa...en låda med 50 bultar!!!

Ingen som har en liggandes i verkstaden?

Jag kollade med skruvbutiken Sifverts här i Sthlm, men de verkar inte ha några med den stigningen. Annars hade man kunnat skicka en..

Testa o ring någon MC butik här i Sthlm eller annan storm stad (t.ex. MC Varuhuset), de kanske kan skicka en eller om någon på forumet kanske kan det. :tummenupp
 
Jo, det finns ju att få tag i...men det tar emot att betala 839 kr för ett nytt set kraschpuckar när man vet att en bultj..el kostar 3.25 hos de som säljer fästelement. Tyvärr hittar jag ingen som har dessa hemma utan då måste jag beställa...en låda med 50 bultar!!!

Ingen som har en liggandes i verkstaden?

Jag ska kika i garaget, jag kan ha några liggandes.
 
Jo, det finns ju att få tag i...men det tar emot att betala 839 kr för ett nytt set kraschpuckar när man vet att en bultj..el kostar 3.25 hos de som säljer fästelement. Tyvärr hittar jag ingen som har dessa hemma utan då måste jag beställa...en låda med 50 bultar!!!

Ingen som har en liggandes i verkstaden?

Känner igen det där. Jag behövde 10st m10x1.25 i 100mm längd. -Vi säljer dem bara lådvis à 50st/ låda till det nätta priset 78kr st +moms:huvet
 
En bult har inga gängor ....
 
Ett tips kan ju ara att gänga om en standrard M12 (12x1.5 eller x1,75)
Inte helt optimalt, men duger som nödlösning.
I min gängsats finns iaf det snittet.
JAg bor å andra sidan inte i Hbg-trakten :(
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top