TV-licens?

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Just det dom jävlarna knackade på min dörr och undrade om jag hade tv? Ja sa nej det har jag inte och drog igen dörren i ansiktet på honom.
Kommer jag få en faktura nu? :gnissla

//Dafe

Nej, du kommer inte få någon faktura eller ngr problem. Det är inget ovanligt att folk inte har TV idag :tummenupp

Bra jag hatar att betala för saker när jag inte har en valmöjlighet. Fimpa 1 & 2:an för mig då men de alternativet finns inte. Det enda som är ok att betala är skatt så lägg det på skatten.

//Dafe

Hur mkt kan radiotjänst kosta egentligen med alla tomtar och nissar som ringer på dörrar eller i telefon?

Jag ber att få citera BorisJR:

"Kostnaden för att samla in licenspengarna uppgår till 167milj årligen. Ett hundra sextiosju miljoner årligen som går till vad?

VD Anna Petterssons månadslön på 75kkr/mån+pension är säkerligen marknadsmässig och den kvinnodominerade (!) styrelsens arvode uppgår till en miljon (hur lökigt är det inte att sitta i styrelsen för ett bolag vars verksamhet är att insamla lagstadgade avgifter, det går ju knappast att misslyckas)... De övriga 155 milj går till administration och att hålla menlösa kirunabor sysselsatta på ett callcenter där de trakasserar övriga Sverige med frågor om de betalt tv licensen..."

Han kan komma tillbaka med polis och kräva en rundtur?
Han kan komma dit med polisen ja, men utan husrannsakan behöver han inte släppa in dem.

Att strunta i TV-licensen ger inte fängelse, och då är det inte grund för husrannsakan.

Edit: och nån annan hade redan skrivit det.

Ingen faktura men en snigel på ögat. :fakta

Den stora frågan är väl, har du TV? Ja eller Nej?
Tittar du på SVT? Ja eller Nej?
Bör du då betala TV-licens? Ja eller Nej?

Det är svaren på dessa frågor som avgör om du ska ha en faktura eller inte.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg