Stulen GSX-R 750

JoE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha YZF-R6 -03
Suzuki GSX-R 750 med reg DBK391 stals natten till 14e mars från ett garage på Tranemansgatan i Helsingborg.

Hojen är silver/svart med ett stort rött R på sidorna.

Har nån sett eller hört något snälla ring...
Johanna 0702747760 el johanna_ellefsen@hotmail.com
 

Bifogat

  • CIMG1146.jpg
    CIMG1146.jpg
    153.9 KB · Visningar: 130
Last edited:
Trist :(

ska hålla koll efter dom siffrorna här i slummen...
 
Jävligt trist :( Fast det låter ju rätt överambitiöst att skruva isär den i små, bärbara delar, det tar ju nån timme iaf :va Och undrar om den inte är smidigare att rulla som den är?
 
Jävligt trist :( Fast det låter ju rätt överambitiöst att skruva isär den i små, bärbara delar, det tar ju nån timme iaf :va Och undrar om den inte är smidigare att rulla som den är?

Det är bara min teori.... Jag vet inte hur enkelt det är att bära ut den genom en dörr på knappt 50cm som börjar ett par decimeter över mark.... Men den möjligheten är säkert också stor....
 
Denna hoj är i polisens förvar, teknisk undersökning har gjorts & ägaren får tillbaka delar av den.

tjuven avtjänar nu ett 18 månader långt fängelsestraff (dock ej för stölden, utan något helt annat) & ägaren har fått tillbaka alla KÅPOR + TANK

resten gick dessvärre inte att bevisa att det är hennes


jag e nöjd efter min insats iaf // Henke


ps. tror att johanna skall sälja de delar hon fått tillbaka, så behöver någon ett kåpset, skicka ett pm till henne :tummenupp
 
Vafan hojen blir snodd man hittar den i delar men får bara tillbaka kåporna...?
Javisst det kanske fanns fler delar där som inte var hennes men ändå.
 
Vafan hojen blir snodd man hittar den i delar men får bara tillbaka kåporna...?
Javisst det kanske fanns fler delar där som inte var hennes men ändå.

nej, hojen var i ett stycke, försöke sälja den på blocket


ramen var ärlig, importerad från polen, troligtvis från en krashad gixxer, motor från en annan hoj, såld i tyskland & kåpor + hjul mm från johannas..


men enbart kåpor & tank gick att identifiera, så det fick hon tillbaka
 
Man kanske skulle märka upp delar med regnummer?
Ex när man byter däck så är det inte så svårt att märka
fälgbanan invändigt.
 
Man kanske skulle märka upp delar med regnummer?
Ex när man byter däck så är det inte så svårt att märka
fälgbanan invändigt.

Finns finfina prylar som man erbjuds från nån firma vid namn SBM? där man kan märka lite varstans. Dessutom står de för självrisken vid stöld om man betalar den relativt billiga avgiften.
 
Denna hoj är i polisens förvar, teknisk undersökning har gjorts & ägaren får tillbaka delar av den.

tjuven avtjänar nu ett 18 månader långt fängelsestraff (dock ej för stölden, utan något helt annat) & ägaren har fått tillbaka alla KÅPOR + TANK

resten gick dessvärre inte att bevisa att det är hennes


jag e nöjd efter min insats iaf // Henke


ps. tror att johanna skall sälja de delar hon fått tillbaka, så behöver någon ett kåpset, skicka ett pm till henne :tummenupp








Och tjuven får förstås inte betala en krona till henne? Men å andra sidan så har ju fanskapet inte några pengar ändå....... Tragiskt men ändå bra att svinet åkte dit...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top