600cc eller 1000cc, vad är eg. bäst att börja med?

Vad bör man börja med?


  • Antal röstningar
    0
Den stora frågan i mitt tycke är vad 2-takt har i denna tråden att göra ÖVER HUVUD TAGET när trådskaparen frågade efter 600 vs 1000!
Det hela börjar med att någon kommer in och viftar med k*ken i fel tält och sen är tjattret igång.

Klart fan alla med diarré i fingrarna (ingen nämnd, ingen glömd) skall upp och skriva sitt och bla bla bla. Fan vad trött man blir på alla som har sin åsikt ingen annan lyssnar på och som framför allt inte har med ämnet att göra.

Nu har jag själv bidragit tillräckligt till denna orgie i OT så nu går jag och byter tampong.
Sorry men jag har inte viftat med kuken - det överlåter jag åt Eskilsson ;) - men jag kan ju ha kommit in i fel tält i den här tråden.
Eftersom TS i inlägg #84 tycker tråden varit givande och intressant så har den ju uppenbarligen fyllt sitt syfte.
 
Last edited:
Klart fan alla med diarré i fingrarna (ingen nämnd, ingen glömd) skall upp och skriva sitt och bla bla bla. Fan vad trött man blir på alla som har sin åsikt ingen annan lyssnar på och som framför allt inte har med ämnet att göra.

Jag ber om ursäkt för mitt ynkliga fjäskande och att jag ber om medkänsla men jag har faktiskt ett svårt fall av tangentbordsdiarré just idag. Det är hemskt. Verkligen alltså. Om du såg mitt uttråkade ansikte skulle du gå hem och sjukskriva dig en vecka. Minst. SH är min terapi.
 
Jag ber om ursäkt för mitt ynkliga fjäskande och att jag ber om medkänsla men jag har faktiskt ett svårt fall av tangentbordsdiarré just idag. Det är hemskt. Verkligen alltså. Om du såg mitt uttråkade ansikte skulle du gå hem och sjukskriva dig en vecka. Minst. SH är min terapi.

Dina inlägg är alltid välkomna, oavsett ämne, timing och relevans!
 
...
Det närmaste man kommer en racer bland gathojar är supersport600 och den äldsta hojen jag såg på B-racet i Linköping var från -04.
...

HAH, minst 5 st r6:or från början av millenniet fanns för beskådning på B-racet. 3 st bredvid ert tält till och med, en fjärde tvärs över. Vilket intryck dom gör :D
Skämtåsido, det är som allt annat. De håller om man sköter dem.
Nu har man ju dessutom en hel fin vinter som väntar. Tvekar man på nåt är det ju bara att riva, byta och plocka ihop, reservdelar finns det oavsett takt.

Jag röstar för 600, 1000 har jag bara provat 3-4 varv på A-torp och det kändes tokfel. Men ger man det ett par träningar så är det säkert minst lika kul. Men 600 är skiten, det tror jag det.
 
Last edited:
Jag ber om ursäkt för mitt ynkliga fjäskande och att jag ber om medkänsla men jag har faktiskt ett svårt fall av tangentbordsdiarré just idag. Det är hemskt. Verkligen alltså. Om du såg mitt uttråkade ansikte skulle du gå hem och sjukskriva dig en vecka. Minst. SH är min terapi.

OT:
Ingen anledning att be om ursäkt, allra minst till mig. Du har ju mycket kudos här på SH tillsammans med flera andra och klart alla vettiga åsikter är välkomna (även dina Gustav O :) ). Men rätt sak på rätt plats är väl vad jag är ute efter.

Det är flera gånger man sökt information här på forat och blivit lurad av en topic man tyckt passar bara för att sedan upptäcka att de flesta trådar handlar mest om något helt annat. Detta går ju åt bägge håll. Hur skall någon som vill ha info om 125/250 racers och allt vad dessa hojar innebär hitta denna tråden?

Känner mig som killen på bilden så ska sluta vara en surf*tta och ta en grogg.

arguing_on_the_internet.jpg


Får väl be om ursäkt själv om någon känner sig orättvist träffad.
 
Tror ingen känner sig träffad eller sårad utan vi får väl konstatera tt vi har olika åsikter om vad som ska skrivas i trådarna och hur hårt man ska moderera.
 
HAH, minst 5 st r6:or från början av millenniet fanns för beskådning på B-racet. 3 st bredvid ert tält till och med, en fjärde tvärs över. Vilket intryck dom gör :D
Skämtåsido, det är som allt annat. De håller om man sköter dem.
Nu har man ju dessutom en hel fin vinter som väntar. Tvekar man på nåt är det ju bara att riva, byta och plocka ihop, reservdelar finns det oavsett takt.

Jag röstar för 600, 1000 har jag bara provat 3-4 varv på A-torp och det kändes tokfel. Men ger man det ett par träningar så är det säkert minst lika kul. Men 600 är skiten, det tror jag det.

Back to topic.
Jo, jag såg dem också och tyckte mig faktisk känna igen en av dem, men jag undrar om de ursprungliga motorerna fortfarande satt i. SS-trimmade 600-motorer har ju haft en sån benägenhet till haveri att pappersflygplan framstår som huggna ur sten. Om det satt en original SS-rova i någon av de R6-ramarna så ska jag....ehhhh jag vet inte vad, men jag kommer i alla fall att bli jätteförvånad.

Om man inte vill lära sig meka och dessutom vill köra underhållsfritt ska man ABSOLUT inte köpa något trimmat. Det ska orört, plomberat från fabrik och dekalen som säger "Do not operate this veichle..." ska helst sitta kvar på tanken. T o m sådana enkla saker som eftermonterade PC och KIT-kabelhärvor ställer till det. Det är ju fler än en gång man sett förare stå i depån bredvid sina hojar och titta ner i hålet där sadeln en gång suttit och liksom bara hoppas på att det genom guds försyn ska spraka till någonstans bland sladdarna eller i någon av de där svarta plastlådorna och att skiten bara ska hoppa igång och fungera.
 
Nyheter

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Back
Top