Fråga ang. ljuddämpare och däck. Honda CRF 450

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Hejsan!

Jag är på väg att beställa en ljuddämpare till min Supermotard. En Honda CRF 450HM -05. Ljuddämparen i fråga är en FMF Powercore som enligt 24MX (nätbutik) ska passa på orginalkrök. Min fråga till er är om och isf. vad för munstycke jag ska byta till ifall jag monterar den?

Har en annan fråga också. Det är dags att byta bakdäck och undrar ifall ett Michelin Supermotard R29A 16/63-R17 passar? Sitter 150/60 ZR17 på nu (Pirelli Diablo) på orginalfälg.

MVH Danny :)

Angående munstycke.. så är det väll ganska svårt att säga på rak arm, man vet ju inte om den går fett eller magert nu t.ex.

Ska det verkligen vara 16/63 och inte 160/63? :va

Angående munstycke.. så är det väll ganska svårt att säga på rak arm, man vet ju inte om den går fett eller magert nu t.ex.

Ska det verkligen vara 16/63 och inte 160/63? :va

Hur vet jag om den gör det sen då? Det sitter orginaldämpare på nu.

Ehm, jag antar att 16/63 är samma som 160/63 men det var skrivit 16/63 i alla fall.

Hejsan!

Jag är på väg att beställa en ljuddämpare till min Supermotard. En Honda CRF 450HM -05. Ljuddämparen i fråga är en FMF Powercore som enligt 24MX (nätbutik) ska passa på orginalkrök. Min fråga till er är om och isf. vad för munstycke jag ska byta till ifall jag monterar den?

MVH Danny :)

Oftast vill man ju gå upp i munstycke när man byter slipon.
Jag hade ett FMF helsystem på min CRF250R förut och på den var det ett steg upp.
Men kolla på FMF's hemsida, de har tabeller till varje avgassystem/slipon där det står exakt hur mycket man ska gå upp.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back