Jaha..säg den lycka som varar..(dundertabbe)

Underbar tråd, hihi.

Bra där, oskönt med vax kvar på däcken. (Är inte vax egentligen men vi kan kalla det för det)

Jag tror dej.
Sandpapprat bort waxet :)

Onödigt slit, kör istället försiktigt till närmsta grusväg och förena nytta med nöje :banana

(grusväg är dessutom en bra övning när man är grön... självfallet med hastighet anpassad till förmåga och i början jävligt sakta vid kurvor och skymd sikt så man inte får panik vid möte)

Onödigt slit, kör istället försiktigt till närmsta grusväg och förena nytta med nöje :banana

(grusväg är dessutom en bra övning när man är grön... självfallet med hastighet anpassad till förmåga och i början jävligt sakta vid kurvor och skymd sikt så man inte får panik vid möte)
Det har jag tjatat om i tjugo år.
Inte många som lyssnar.

Anser även att all motorcyklism skall börjas med enduro.

Och att trådar om nybörjarmisstag baserade på orutin inte skall bli längre än två sidor.

Grus på sporthoj kan bli, ehmm, spännande, ibland. :eek:

Jag tycker den här tråden började rikigt trevligt! All annan skit emellan har jag inte orkat läsa.
Men tråden tyder på att damen med hojjen är uppmärksam och försöker lösa problemen iaf! :tummenupp Inte så jäkla lätt att veta allt eller hur!

Nä, det är inga större problem.

Kör bara några kilometer för att rugga bort vaxet på nya däck. Givetvis kan man inte köra lika snabbt som om man körde med grovmönstrat men det fattar man nog själv...

Jobbit att tjöra på ställ med clipons kanske. :näsblod

Man kan ju bara köra mer eller mindre upprätt på grus med sporthoj, och då skrubbar man ju bara av mitt på däcket ändå, och då mister det ju sin funktion?

Edit: har ju inte sagt att det inte går, men det finns helt klart potential att bli lite spännande.

Blir ju på riktigt :mad: när man ser så många här driva med den handikappade flickan! Fyy på er!

IC. Googlade utan att finna. Får väl tro på ditt ord denna gång.

Det behöver du inte alls.
Vad hinnan består av och hur tjock den är, är irrelevant.
Den finns.
Den slits bort fort.
Den består av ett vax, vilket kan vara relevant om man tänker tvätta bort den.
Vad man kan använda för att tvätta bort den har jag ingen aning om.
Ergo:
Kör försiktigt när däcket är nytt.

Back