Hudik
Guest
Hur många lär sig inte varje år att man ska ta bort skivbromslåset innan man kör iväg den hårda vägen?
Fy f*n vad jag slog tasken för några år sedan, nu tittar jag en gång extra för säkerhetsskull

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur många lär sig inte varje år att man ska ta bort skivbromslåset innan man kör iväg den hårda vägen?

 ? Men men....
? Men men....
Har bärarinnan en sunkig personlighet kan faktiskt vem som helst tappa intresset för ett par silikonpumlor.It's probably taking all of that mans strength to not look you know where.
Hörde ryktesvägen tala om någon som gjorde en rivstart med hojen fastsatt i markankare, men som tur var undvek att skriva om det på SH.Hur många lär sig inte varje år att man ska ta bort skivbromslåset innan man kör iväg den hårda vägen?


Men jag e inte arj på någon i tråden
Bara lite ilsk på Majtii som flyttade tråden och läxade upp mej, ja och lite på Sportbike också iom att han tog sig frihet att ändra i mitt inlägg
De där moderatorerna har en pakt!

 Jag kan tänka mig att dessa två killar har något roligt att skratt åt ett tag framöver.
 Jag kan tänka mig att dessa två killar har något roligt att skratt åt ett tag framöver. 

Röda lampor = Problem. I större eller mindre omfattning.

Men kanske en genomgång av alla knappar och grejer på hojen innan avfärd vore på sin plats. Det är mycket att lära när man ska köra hoj.

Blir ännu bättre när jag får ett nytt bakdäck dessutom!
Men misströsta inte, vintern är lång och min okunskap stor


skulle sätta igång sporthojen så började jag som vanligt att leta efter kicken...

Vissa japshojar har en röd lampa som tänds när man kör över 80 km/h.För framtida felsökning:
Grön eller blå lampa = Inget att oroa sig för. Bara en upplysning.
Orangegula lampor = Något är inte riktigt som det ska och bör åtgärdas, men man tar sig nog iaf hem.
Röda lampor = Problem. I större eller mindre omfattning. Det kan vara en god idé att stanna motorn så snart som möjligt tills man fått reda på varför lampan lyser. Framförallt om man inte vet vad just den lampan betyder. Är det en varning för lågt oljetryck så riskerar man skador på motorn om man fortsätter köra. Men är det en ABS-lampa så kanske den varnar för en trasig sensor, vilket då inte blir ett akut problem förens i en paniksituation.

 
   
 

Du behöver en Owner's Manual!
Letade ett par år sen på nätet men hittade inget gratis.
Någon här har säkert en sådan och kan kopiera.
Vågat med premiärtur förresten, med tanke på bakdäcket:byt


Bytat idag
Nu är det bara manualen (och lite sunt förnuft) som skall fyllas på
|   | EU:s fartgräns för MC stoppad SMC, FIM och FEMA har lycka... | 
|   | Femte generationen Monster är här Legendariska Ducati Monster... | 
|   | Påvens BMW R18 utauktionerad Den 3 september 2025, under... | 
|   | GGN 2025, värsta hittills ! Conny Bohlin, VD för Nordic... | 
|   | Bildsvep – GGN 2025 På plats i depån på årets G... | 
|   | Wunderlich vindavvisande väskor Pressrelease om nyhet från ... | 
|   | GGN Shakedown – Stark Varg EX! MysEnduro i Laxå I sönda... | 
|   | Bike nr 10 lämnad till tryck! Nästa nummer av Bike är som... | 
|   | Missa inte Katalogen 2026!   Stora Motorcykel... | 
|   | Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National! David Knight, Ducati Åre... | 
