Jaha..säg den lycka som varar..(dundertabbe)

Jag tänker lite såhär... Var glad för att en lampa lös istället för att blå lampor blinkade O.o? Men men....
HAHAHAHAHA ÅÅÅÅÅÅH SOOOOPA! :tummenupp
 
It's probably taking all of that mans strength to not look you know where.
Har bärarinnan en sunkig personlighet kan faktiskt vem som helst tappa intresset för ett par silikonpumlor.
Hur många lär sig inte varje år att man ska ta bort skivbromslåset innan man kör iväg den hårda vägen?
Hörde ryktesvägen tala om någon som gjorde en rivstart med hojen fastsatt i markankare, men som tur var undvek att skriva om det på SH. :tummenupp
 
"Blått sken som lyser upp kvällsåket"....jag var helt säker på att det var snutar som hade lixom ställt till det.

Men kanske en genomgång av alla knappar och grejer på hojen innan avfärd vore på sin plats. Det är mycket att lära när man ska köra hoj. :tummenupp
 
Men jag e inte arj på någon i tråden :krama

Bara lite ilsk på Majtii som flyttade tråden och läxade upp mej, ja och lite på Sportbike också iom att han tog sig frihet att ändra i mitt inlägg :4skrika:gråta

De där moderatorerna har en pakt! :mad:


Jag är skitglad för din skulle att du äntligen fixade en hoj...det va ju inte mer än två veckor sedan eller nåt som du va ledsen över att du inte hade någon. Nu kan vi ta den där "nybörjarturen" tillsammans någon dag. :)

Bara för att Dunder ska veta att alla gör dumma saker så tänker jag bjuda på tre här.

Nu i veckan när jag trött som en zombie skulle åka till jobbet o skulle starta upp hojen så ville den inte ge ett ljud ifrån sig. Jag kollade allt (trodde jag) Höll på i säkert tio minuter och va helt säker på att jag skulle behöva kränga av mig allt skit och ta bilen istället när jag kikade på styret och såg dödarknappen...SJÄLVKLART!!! Anledningen till att jag inte trodde att det va den var att körskolehojarna lät på ett speciellt sätt om den va intryckt. "Keffe" gav inte ett knyst ifrån sig...han va HELT död.

Dagen efter va det stödet jag i min trötthet glömde, men det kom jag ju på ganska fort iallafall.

Nu till en annan riktigt pinsam och klantig grej.

Dagen innan min uppkörning åker jag och min körskolelärare in på macken för att tanka hojarna och han står där och "fnular" med sin hoj o jag som är lite kort och har ont i högerfoten efter en liten vurpa ett par veckor tidigare står o väntar på min tur. Då händer det som inte får hända...grus under foten och smärta gör att den åker undan och jag sakta men säkert välter hojen över mig. Inte nog med det...jag sitter fast som i ett skruvstäd med min onda fot under hojen och ligger där och sprattlar som en fisk på torra land.
Min körskolelärare ser inte ens detta och det hördes ju inte eftersom min kropp hade dämpat alla ljud när hojen tog i backen. Däremot två killar som står vid en bil kommer springande och frågar hur det är och hjälper mig att komma loss o resa hojen. Gissa om min ansiktsfärg aldrig varit rödare, bilarna på vägen utanför stannade för dom trodde att Farsta kommun hade satt upp ett nytt rödljus. :rodnar Jag kan tänka mig att dessa två killar har något roligt att skratt åt ett tag framöver.

Jag kan garantera er att det kommer definitivt mera klantiga saker och dumma frågor framöver för är det någon som klantar till det så är det jag.

Beware!!! :crash

Dundertjejen...ser fram emot en tur snart. :krama


Röda lampor = Problem. I större eller mindre omfattning.

Oj, då får jag nog aldrig mer starta min hoj eftersom så fort jag drar på tändningen så lyser oljelampan. ;)

Jaaaaa, detta va ett skämt
 
Blir ännu bättre när jag får ett nytt bakdäck dessutom! :hojcbr

Men misströsta inte, vintern är lång och min okunskap stor :D

Undvik nästa nybörjarmisstag.
Däck är snorhala när de är nya.
Kör löjligt lungt första milen.
Ta det även lungt vid ordentliga nerlägg de första gångerna, ety ytan är kvar på den icke brukade däcksytan.

Vurptabbar är inte skoj att skämta om.
 
Kan bjuda på en liten nybörjartabbe. Min första hoj var en 600-offroad med kickstart. Var till en hojbutik efter några månader och skulle prova en sporthoj. Men det där med att kicka igång hojar hade satt sig i ryggmärgen då och när jag skulle sätta igång sporthojen så började jag som vanligt att leta efter kicken... :tungan

Det hade inte gjort så mycket om nu inte försäljaren hade stått precis brevid och naturligtvis var tvungen att kommentera det. :gnissla
 
:D
Du behöver en Owner's Manual!
Letade ett par år sen på nätet men hittade inget gratis.
Någon här har säkert en sådan och kan kopiera.

Vågat med premiärtur förresten, med tanke på bakdäcket:ajjabajja :byt
 
För framtida felsökning:
Grön eller blå lampa = Inget att oroa sig för. Bara en upplysning.
Orangegula lampor = Något är inte riktigt som det ska och bör åtgärdas, men man tar sig nog iaf hem.
Röda lampor = Problem. I större eller mindre omfattning. Det kan vara en god idé att stanna motorn så snart som möjligt tills man fått reda på varför lampan lyser. Framförallt om man inte vet vad just den lampan betyder. Är det en varning för lågt oljetryck så riskerar man skador på motorn om man fortsätter köra. Men är det en ABS-lampa så kanske den varnar för en trasig sensor, vilket då inte blir ett akut problem förens i en paniksituation.

:tummenupp
Vissa japshojar har en röd lampa som tänds när man kör över 80 km/h.
Det gav mej en del oro innan jag förstod att det var helt hastighetsrelaterat.
Hjälpte inte att texten under lampan var på japanska.
 
Nybörjarmissar gör alla.. :D

Själv lyckades jag åka iväg med styrlåset i..

Startade hojen, fällde upp stödet och gasa på och gjorde en 180graders sväng (åt höger).. Gick skitbra tills jag skulle räta upp fanskapet o köra "rakt"... hoj rackarn ville fortsätta ett varv till :rolleyes:
Jag for i backen och skrapade upp hela vänstersidan på hojen =/

Värst var ändå skratten från kompisarna som låg dubbelvikta av skratt :huvet
 
lider med dej bruden.... jag lär troligtsvis också göra liknande tabbar när jag väl köpt hoj... men vafan, skratta åt det och gå vidare. Ignorera de idiotinlägg vissa har en tendens att posta här. de är inte värda det :tuttar
 
:D
Du behöver en Owner's Manual!
Letade ett par år sen på nätet men hittade inget gratis.
Någon här har säkert en sådan och kan kopiera.

Vågat med premiärtur förresten, med tanke på bakdäcket:ajjabajja :byt

Bytat idag :banana

Nu är det bara manualen (och lite sunt förnuft) som skall fyllas på :D
 
Back
Top