Fixa Reservnyckel GSXR?

  • Thread starter Thread starter F/F
  • Start date Start date

F/F

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2003
Ort
stockholm
Hoj
GSXR-1000 K7
Köpte en Gsxr-1000 K7 igår.
Killen hade endast 1 nyckel men fick me någon svart liten bricka me någe nr på, vart ska man vända sig och hur mycke brukar de kosta för er som fixat tidigare? Och hur många nycklar får man me vid ny köp? Ska dra förbi ava idag o se va dom säger men har inge bra erfarenheter från de stället så de blir nog som vanligt där.....
MVH Fredrik
 
Gick till en vanlig nyckel snubbe och fixade en ny. Kostade skit och ingenting ungefär. Tre nycklar brukar man få från början tror jag.
 
Går det att göra de hos en vanlig låssmed?

Kolla med närmaste Suzuki återförsäljare, dom borde veta.


Grattis till köpet! Galet bra hoj :)

Ja det går att göra hos din lokale låssmed om han har lite mer fancy utrustning än Achmed på hörnet. Kan han kopiera transpondernycklar till bilar så har han utrustningen.
 
Vore jag du skulle jag köpa ett nytt lås så att jag vet att inte någon har min reservnyckel och kommer för att hämta min hoj nån natt...

Det funkar ju om det är så att du känner förra ägaren, men om f-bolaget vill ha in bägge dina nycklar om den blir stulen kan det bli problem.

Jag hittade denna.
 
Går det att göra de hos en vanlig låssmed?

Kolla med närmaste Suzuki återförsäljare, dom borde veta.


Grattis till köpet! Galet bra hoj :)

Tack Tack!!! haft en kanon dag verkligen averkat en 30mil sjukt kul...
Va förbi ava o dom skulle kolla up de på måndag men de va nog inge problem om jag hade den där brickan o de har jag ju.. men någe pris visste dom inte direkt... återstår o se på måndag.
 
Va inne idag på AVA-MC och dom skulle ta hem ett nyckel-ämne till hojen o sen får en låsmed göra sitt o sen tillbaka till ava för omkådning av nyckeln.

Pris nyckel-ämne ca 850:-
pris låsmed ? kan inte va mycke
pris omkådning på ava 410:-

vart inte så farligt ialf blir betydligt dyrare o slarva bort en o byta allt:banana
 
Ehum hur gör jag då som bara fick en nyckel och ingen bricka när jag köpte min import från handlare??
Måste jag köpa rubbet nytt???
Har inte hittat nått på ebay och hittar inga pris på duells.se.
Är jag rökt?!
 
Ehum hur gör jag då som bara fick en nyckel och ingen bricka när jag köpte min import från handlare??
Måste jag köpa rubbet nytt???
Har inte hittat nått på ebay och hittar inga pris på duells.se.
Är jag rökt?!

Det beror på. Om du inte har startspärr, dvs transponder osv kan du bara köpa ett nyckelämne 37146-33E00 (17$ i staterna) på tex DinMc och få låssmed att kopiera den du har. Det ser ut som startspärr kom 2005 men det är jag inte helt säker på.
 
Jag har pratat med AVA och det ska INTE va nån spärr på 01orna.
Jag kopierade en nyckel förra året som inte funkar i tändningslåset.
Men den funkar i tank och sitslåset... Skummish
Kan hända att den inte blev helt perfekt kopierad då, shit the same, jag beställer två från USA eller AVA eller Din MC.
Tack för svar , trevlig helg
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top