Biltema = kanontema!

Fan lyckats kasta biltema-bibeln :(

deras sida är inte så uppdaterad :(

deras fälgtvätt är nog den bästa som finns, så länge man inte andas in den haha.
För att inte tala om deras "Label remover"... Löser allt möjligt jox hur lätt och snabbt som helst. fälgarna blir skitrena, isht bak och sving som blir nedkladdat som fan. Funkar jävligt illa med vatten däremot, ca 90% av lösningsförmågan försvinner.

Hur är deras depåstöd?
Vet att nån gnällde på stödet nånstans i den här tråden.
Nån som använt deras bakre depåstöd den senaste tiden och är nöjd? Vill ju inte att hojen ska tippa!

Kanske kan svetsa dit extra stöd förstås..

Last edited:
Hur är deras depåstöd?
Nån som använt deras bakre depåstöd den senaste tiden och är nöjd? Vill ju inte att hojen ska tippa!

Jag är kanonnöjd med mitt depåstöd. Har både fram och bak. Fram är väl inte optimalt men bak funkar kanon.

Köpte även depåstöd för motarden. Även de funkar fin fint. Lite högt dock så jag kan inte rulla hojen över det när det är i nerfällt läge. Men de fixar man lätt genom att köra upp framhjulet på en bräda så går stödet under sen. :)

Hur är deras depåstöd?

Min båge står på Biltema depåstöd och har inte tippat, och jag har till och med suttit och torrbrutit lite på den.Det kanse inte är så smart ioförsej....
.Ska nog skaffa sånadär klykor och bobiner eller vad det heter, som dom har börgat sälja nu, värkar smidigare att använda.

Jag är kanonnöjd med mitt depåstöd. Har både fram och bak. Fram är väl inte optimalt men bak funkar kanon.

Köpte även depåstöd för motarden. Även de funkar fin fint. Lite högt dock så jag kan inte rulla hojen över det när det är i nerfällt läge. Men de fixar man lätt genom att köra upp framhjulet på en bräda så går stödet under sen. :)

Håller med. Bak fungerar bra. Fram är det värre med. Jag prövade att svetsa det men det vek sig iallfall. Fotade det också, kom tydligen till användning nu.

Bifogat

• DSC00102.jpg
    DSC00102.jpg
    240.7 KB · Visningar: 322
  • DSC00104.jpg
    DSC00104.jpg
    232.8 KB · Visningar: 228
Tack för alla snabba svar!

Verkar bli ett köp trots allt.
På hemsidan ser det inte ut som om det följer med prylar till bobbiner utan bara såna där plattor till svingen. Men det funkar iofs rätt hyfsat ändå även om bobbiner känns säkrare på nåt vis.

Rasar depåstödet åker jag ut på Biltema och ställer till ett herrans liv!! ;)

På hemsidan ser det inte ut som om det följer med prylar till bobbiner utan bara såna där plattor till svingen. Men det funkar iofs rätt hyfsat ändå även om bobbiner känns säkrare på nåt vis.

Jag fick inte ens ett svar på mail när mitt vek sig, dock klarade jag hojen

Jag är också lite frågvis till stödet. Behöver ett nu under vintern då jag ska göra lite större reparationer. Har kollat på Julas version som ser väldigt stabil ut men dem hade slut i lager när jag var där, likadant har det varit på Biltema aslänge.

Man kanske kan byta ut plastgrejerna?

Har någon provat det nya stödet för gaffelkronan än? Är redigt sugen på ett sånt nämligen. Men det kanske inte har kommit in än?

Har någon provat det nya stödet för gaffelkronan än? Är redigt sugen på ett sånt nämligen. Men det kanske inte har kommit in än?
Jag undrar detsamma..

Lite offtopic annars: Någon som har nån bra ritning på hur man bra kan svetsa ihop ett eget främre depåstöd som lyfter i gaffelkronan och som är enkelt att få upp hojen på? PM:a.

Nu blev jag lite fundersam.
Jula har som sagt också ett depåstöd, någon som har klämt på båda? Verkar Julas hålla bättre kvalité än Biltemas depåstöd?

Jag fick inte ens ett svar på mail när mitt vek sig, dock klarade jag hojen

Hur vek det sig? Var det själva svingplattorna som pajade eller var det själva rörramen?

Jag undrar detsamma..

Lite offtopic annars: Någon som har nån bra ritning på hur man bra kan svetsa ihop ett eget främre depåstöd som lyfter i gaffelkronan och som är enkelt att få upp hojen på? PM:a.

Jag gjorde ett eget till min förra cykel som jag var dum nog att skicka med när jag sålde den. Jag mätte bredden mellan bobbinerna samt höjden och sen bockade jag och svetsade ihop rör så lik ett depåstöd jag kunde. Blev rätt bra förutom att själva "hävarmen" blev lite kort. Tur att min gamla hoj inte vägde allt för mycket.
Har du möjlighet att låna ett stöd och måtta med vore det kalas!

Last edited:

Det går numera att köpa till lyftgrej för bobiner på biltema Artnr 82-551 89:90. Jag har inte sett dem i butik ännu bara i tryckta katalogen. Själv kör jag med biltemas bakstöd med Maxmc bobbinadapter 173550 för 113:- . Fungerar kalas.

Man gör nog bäst i att ringa om det är nyheter man vill köpa. Dom har ännu inte fått in verktygsvagn (modell som tengtool etc) depåstöd gaffelkrona, kedjeknäckare och flera andra saker jag tänkt köpa i Hlmstd ännu...lite dumt när dom släpper katalogen innan sakerna ens finns i varuhusen

Jag åker ut och köper ett stöd på Biltema och moddar det på jobbet sen, se de röda linjerna. Jag återkommer med bilder om det blir bra. Det är ett billigt alternativ iaf.

Bifogat

• depastod.jpg
    depastod.jpg
    14.4 KB · Visningar: 122
Last edited:
Nu är det inköpt, svetsat dit stag och testat.
Köpte bobinfästen som faktiskt redan fanns på Biltema i Birsta.

Funkade fint för mig, jag skakade cykeln och hade mig och allt verkar hålla.
Tyckte dock att svetsen på bobinfästena var dåligt tilltagen men det går ju att ordna.

Nöjd så långt utom att jag upptäckte att kedjan var sönder..suck..

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026