Program för att tidstyra internetåtkomst?

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Jahapp...med tre tonåringar i huset som behöver sin sömn för att komma upp på mornarna har behovet av att kunna styra internetåtkomsten infunnit sig. Finns iofs en sån funktion i routern, men den funkar i bästa fall uselt...

Känner panelen till något bra program som gör detta på ett enkelt, säkert och pålitligt sätt?

Lås in routern i ett skåp med timerkontakt? :)

program i datorn kan jag lova att dessa tonåringar kommer runt. Enda riktiga är att styra det via Routern... alternativ sno med dig strömdosan till den när du går och lägger dig.

Ingen av dom är så datorkunnig att dom tar sig förbi en spärr i själva burken, särskilt inte utan adminbehörighet.

Att fimpa routern är inte ett alternativ, då jag och kvinntimmret behöver åtkomst.

Kör du vista finns det inbyggda föräldrafunktioner som bl a kan styra vilka tider en användare får nyttja datorn.

Jepp, jag vet, men vill inte riskera att datorn fimpar mitt i en läxskrivning heller. Är bara ute efter att döda internetuppkopplingen....

Jepp, jag vet, men vill inte riskera att datorn fimpar mitt i en läxskrivning heller. Är bara ute efter att döda internetuppkopplingen....

Nu vet jag inte vilken Router du har, men i Dlink 635 och 655 finns det scheman för internetåtkomst du kan lägga upp för hela veckan.
Rätt avancerat då du kan ha nästan hur många inställningar som helst.
Lås på MAC adressen så är det biff sen.
Kortare tid i veckan och längre tider på helgen är inga problem.

Nu vet jag inte vilken Router du har, men i Dlink 635 och 655 finns det scheman för internetåtkomst du kan lägga upp för hela veckan.
Rätt avancerat då du kan ha nästan hur många inställningar som helst.
Lås på MAC adressen så är det biff sen.
Kortare tid i veckan och längre tider på helgen är inga problem.

Jepp, samma funktion finns på min Linksys, men den är som bäst svajig. Verkar inte bryta internetåtkomsten om man råkar vara uppkopplad när regeln träder in, och även tvärtom, har nån av datorerna legat i viloläge över natten så släpper den inte på trafiken på morgonen med mindre än en omstart och förnyelse av DCHP....

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg