Koda nycklar??

Tommet

SFSMC
Gick med
8 Sep 2006
Hoj
Gixxer tysen
Lyckades ganska nyligen krascha hojen duktig:huvet och håller nu på för fullt att få ihop den.
Problemen är många men högst på listan är att få den att starta..
Mottagarspolen som sitter runt tändningslåset pajade. röda lampan för startspärren blinkar samt sås pumpen går inte.
Har fått tag i en begad spole men startar ändå inte..

Måste jag koda in nycklarna till motorstyrdon samt lässpolen så att den känner av att det är rätt nyckel/kod?
Kan jag göra själv eller måste man åka till en yamaha verkstad?

Tack på förhand:)

Då har du kopplat fel....

Låset vid styrhuvudet är bara en antenn för ECU som väljer vilka nycklar som är godkända och ej. Skulle du behöva koda nycklar så går det att göra själv om du har master key annars får det göras hos Yamaha....

Låset vid styrhuvudet är bara en antenn för ECU som väljer vilka nycklar som är godkända och ej. Skulle du behöva koda nycklar så går det att göra själv om du har master key annars får det göras hos Yamaha....

Fel kopplat är det inte.
Har provat att koda om med master key och dom andra nycklarna men vet dock inte om jag gjort rätt..
Finns det någon skydd som går in och slår av sås pumpen vid krasch?
Tanken har fått sig en tryckare men inte alltför illa för att sås pumpen ska ha gått sönder, sen vet man ju aldrig..

Fel kopplat är det inte.
Har provat att koda om med master key och dom andra nycklarna men vet dock inte om jag gjort rätt..
Finns det någon skydd som går in och slår av sås pumpen vid krasch?
Tanken har fått sig en tryckare men inte alltför illa för att sås pumpen ska ha gått sönder, sen vet man ju aldrig..

JA där finns en tipover switch soms tänger av när man kraschar. Mät absolut upp den...

Går det att göra nya nycklar(kodade)utan master key?
En kompis har lyckats tappa bort sin master key och har
bara en nyckel kvar.Gäller en Yamaha FZ6 2005.

MC varuhuset säger tydligen att man måste byta hela start
spärrsystemet för 10000+ för att kunna fixa nya nycklar
:gnissla

Går det att göra nya nycklar(kodade)utan master key?
En kompis har lyckats tappa bort sin master key och har
bara en nyckel kvar.Gäller en Yamaha FZ6 2005.

MC varuhuset säger tydligen att man måste byta hela start
spärrsystemet för 10000+ för att kunna fixa nya nycklar
:gnissla

Ja och nje....

Systemet går inte den officella vägen att koda om till fler nycklar men där finns gott om händigt folk som gör det bakvägen. Man skall ALDRIG byta hela ECU hos en svensk handlare om man tappar bort nycklarna. Detta är tidernas blåsning....

Ja och nje....

Systemet går inte den officella vägen att koda om till fler nycklar men där finns gott om händigt folk som gör det bakvägen. Man skall ALDRIG byta hela ECU hos en svensk handlare om man tappar bort nycklarna. Detta är tidernas blåsning....

Tips om händigt folk som kan fixa detta mottages tacksamt :Bugar

Immo-antennen är inte bara en antenn. Den innehåller också koden likväl som ECU'n.
Det går inte med en beggad immo. Den måste vara ny och oanvänd. Den kodas första gången du vrider om med röd nyckel och låser koden därgenom. Been there, done that. Samma gäller ECU'n.
Jag fick pris på en ny immo upp mot 7000:- hos vissa handlare.

Beroende på hur skadad hojen blev så kanske jag kan fixa det billigare. PM'a vid intresse.

Dal-Mausen

Immo-antennen är inte bara en antenn. Den innehåller också koden likväl som ECU'n.
Det går inte med en beggad immo. Den måste vara ny och oanvänd. Den kodas första gången du vrider om med röd nyckel och låser koden därgenom. Been there, done that. Samma gäller ECU'n.
Jag fick pris på en ny immo upp mot 7000:- hos vissa handlare.

Beroende på hur skadad hojen blev så kanske jag kan fixa det billigare. PM'a vid intresse.

Dal-Mausen

Det beror på modell....

Där finns ett flertal cyklar jag bytt bara antennen på utan problem. Både Hynda och Suzuki har "bara" antenn framme vid styrlåset. All hjärna sitter i ECU....

Finns dessutom mängder av ECU man via serviceporten kan flasha om och därmed öppna immobilizern. Antingen koda in nya nycklar utan att ha master key eller så slår man helt enkelt av immofunktionen.

Det beror på modell....

Där finns ett flertal cyklar jag bytt bara antennen på utan problem. Både Hynda och Suzuki har "bara" antenn framme vid styrlåset. All hjärna sitter i ECU....

Finns dessutom mängder av ECU man via serviceporten kan flasha om och därmed öppna immobilizern. Antingen koda in nya nycklar utan att ha master key eller så slår man helt enkelt av immofunktionen.

Kan mycket väl stämma. Men för Yamaha R6 mfl så gäller vad jag skrev tidigare. Tänkte vad TS har för hoj.

Dal-Mausen

Någon som vet om man behöver lämna in hela hojen (Mille) eller räcker det med instrumentet och nya okodade nyckel?

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard