Dansk mc-förare fast för 300 km/h!

haha "– Sådana James Bond-metoder vill vi inte se," haha klart som fan då blir de ju svårt å ta honom ;)

Uppfällbar skylt James Bond?

Snarare raketer ur avgassystemet och katapultsadel..

Läste precis artikeln i sydsvenskan.

Är det någon här som bemödar sig med liknande anordningar? Personligen kan jag tycka att det är lite överdrivet att hålla på med sådana fasoner. Ska man ändå vara outlaw kan man lika gärna köra utan skylt. Vet dock inte hur lagstiftningen i Danmark ser ut. Själv kör jag med orginal skylt som den monterades från fabrik. Den enkla förklaringen är att jag inte vill dra onödigt uppmärksamhet till mig.

Läste precis artikeln i sydsvenskan.

Är det någon här som bemödar sig med liknande anordningar? Personligen kan jag tycka att det är lite överdrivet att hålla på med sådana fasoner. Ska man ändå vara outlaw kan man lika gärna köra utan skylt. Vet dock inte hur lagstiftningen i Danmark ser ut. Själv kör jag med orginal skylt som den monterades från fabrik. Den enkla förklaringen är att jag inte vill dra onödigt uppmärksamhet till mig.

Har för mig att jag sett något färdigt kitt att köpa och montera... Jag skulle inte göra det... Dom måste ta en på plats i alla fall... I alla fall här i sverige..

Gör en fireblade ens 300 föresten? Kan ju vart turbo i.o.f.s. men ändå..

Last edited:
...Är det någon här som bemödar sig med liknande anordningar? Personligen kan jag tycka att det är lite överdrivet att hålla på med sådana fasoner. .... Den enkla förklaringen är att jag inte vill dra onödigt uppmärksamhet till mig.
Med tanke på alla stölder i NV Skåne denna sommaren så kan jag förstå att man inte vill skylta med vem som äger hojen o därmed var man bor. Tyvärr håller ju inte det argumentet om man nu blir stoppad av Tusse Batong, även om man sliter fram skylten o visar den...

Som du säger, märks det nog mer om där INTE sitter en skylt... o då undrar både Svensson o polisen om det är nått lurt m hojen... :va

En :hojcbr skulle de ju vara... :D

41 kugg fram o 17 bak.... :rolleyes:

Last edited:
Med tanke på alla stölder i NV Skåne denna sommaren så kan jag förstå att man inte vill skylta med vem som äger hojen o därmed var man bor.

Som du säger, märks det nog mer om där INTE sitter en skylt... o då undrar både Svensson o polisen om det är nått lurt m hojen... :va

Det är ett legitimt problem du tar upp när det gäller stöldrisk. Om man kör en exklusiv bil eller motorcykel finns även risken att man får inbrott i sitt hem. Läste en artikel där det stod att tjuvar bevakar hamnar, flygplatser, öresundsbron etc i syfte att kartlägga potentiella offer på väg utomlands på semester. Jag tycker det är alldeles för lätt att få ut uppgifter genom bilregistret. Tycker det vore bättre om myndigheterna skötte all kontakt. Det skulle försvåra för tjuvarna. De kan givetvis förfölja en till hemmet. Det är svårt att skydda sig helt och hållet. Helt klart har vi fått ett allt hårdare samhällsklimat, med bilrån i hem etc.

Med tanke på alla stölder i NV Skåne denna sommaren så kan jag förstå att man inte vill skylta med vem som äger hojen o därmed var man bor. Tyvärr håller ju inte det argumentet om man nu blir stoppad av Tusse Batong, även om man sliter fram skylten o visar den...

En :hojcbr skulle de ju vara... :D

41 kugg fram o 17 bak.... :rolleyes:

haha

Den låter badass ! Fler filmer på turbohojar!

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back