Skriva ut bild?

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Då jag är totalt nollstäld när det kommer till datorer och tillbehör skulle jag behöva lite hjälp.

Försöker skriva ut mitt CV, och en bild på mig själv. Men bilden på mig blir så jäkla ljus. Jag vill ha med bilden i CV, och inte för sig själv på ett annat papper liksom. Har provat att skriva ut både i färg och i svartvitt, men jag blir kritvit ändå.

Vad göra?

(Mobba mig inte nu, jag kan verkligen ingenting om sånt här... :(:tungan)

Låter som färgpatronerna börjar ta slut i skrivaren?

Det tänkte jag först också, men de är bara 2-3 veckor gamla. Och texten, plus mitt hår blir helst svart, inte grått som det väl skulle blitt om färgen var på väg att ta slut? Det är bara ansiktet som blir sjukt ljust. Kan man typ göra det mörkare i nåt program eller något?

Om du inte kan ta en ny bild så kan man ju försöka fixa till den med nivåer och grejjer i Photoshop eller motsvarande. Om du bifogar bilden så kan jag kika om jag kan försöka bättra på den.

Om du inte kan ta en ny bild så kan man ju försöka fixa till den med nivåer och grejjer i Photoshop eller motsvarande. Om du bifogar bilden så kan jag kika om jag kan försöka bättra på den.

Tack! :)

Behöver bara ha med ansiktet dessutom, kläderna behöver inte synas.

Bifogat

• Jag 010mindre.JPG
    Jag 010mindre.JPG
    195.7 KB · Visningar: 78
Jag har provat med flera olika bilder jag har på datorn redan.

Har ingen kamera, så ta en ny bild blir lite svårt, eftersom mobilen hamnade i ett ölglas i lördags. :(

Aj då, hoppas festen var rolig iallafall...

Finns ju gratis bildredigerings program att testa eller ladda ner trail från photoshop.

Aj då, hoppas festen var rolig iallafall...

Finns ju gratis bildredigerings program att testa eller ladda ner trail från photoshop.

Haha jovisst... :D

Ja, det finns det säkert, men jag är så jävla dålig på datorer... =/

Är det hemma på din egen bläckstråleskrivare du skall skriva ut??

Inställningarna för utskriftskvalitet kan påverka en hel del.

Dom flesta skrivare har ett normalläge för utskrift som sparar lite på färgen för att patronerna ska räcka till fler utskrifter samt att utskrifterna ska gå fort.
Det läget ger svart och fin text men bilder blir väldigt tråkiga och färglösa.

När du skriver ut så skall du trycka på egenskaper för skrivaren och välja en högre utskriftskvalitet. Exakt hur det ser ut och vad valen heter på din skrivare vet jag inte då det varierar från skrivare till skrivare.

På min heter lägena draft, normal, bättre, bäst. Ska jag ha bilder och vill ha dom fina så skall jag helst inte använda normal eller sämre.

Inte för att måla fan på väggen, men den där bilden är inget jag skulle bifoga ett CV. Nånting mer passfoto-aktigt sänder nog bättre signaler till en framtida arbetsgivare.

Inte för att måla fan på väggen, men den där bilden är inget jag skulle bifoga ett CV. Nånting mer passfoto-aktigt sänder nog bättre signaler till en framtida arbetsgivare.

Beror väl på vad det är för jobb man söker?

Är det hemma på din egen bläckstråleskrivare du skall skriva ut??

Inställningarna för utskriftskvalitet kan påverka en hel del.

Dom flesta skrivare har ett normalläge för utskrift som sparar lite på färgen för att patronerna ska räcka till fler utskrifter samt att utskrifterna ska gå fort.
Det läget ger svart och fin text men bilder blir väldigt tråkiga och färglösa.

När du skriver ut så skall du trycka på egenskaper för skrivaren och välja en högre utskriftskvalitet. Exakt hur det ser ut och vad valen heter på din skrivare vet jag inte då det varierar från skrivare till skrivare.

På min heter lägena draft, normal, bättre, bäst. Ska jag ha bilder och vill ha dom fina så skall jag helst inte använda normal eller sämre.

Testade att ändra det nu, men bilden blev inte annorlunda på pappret. Nu ger jag snart upp.. :(

Last edited:
Inte för att verka jobbig, men jag fick ingen ordning på det igår... :(

Skriv ut en annan bild med mycket färger, blir den lika dålig då har du krånglande färgpatron. Alternativt skriv ut en annan bild i svartvitt och dra slutsatsen om den blir lika dålig som den gamla bilden blev eller ej, detta för att konstatera om det är skrivaren, bildernas färgval/detaljer och/eller patronerna som krånglar.

Skriv ut en annan bild med mycket färger, blir den lika dålig då har du krånglande färgpatron. Alternativt skriv ut en annan bild i svartvitt och dra slutsatsen om den blir lika dålig som den gamla bilden blev eller ej, detta för att konstatera om det är skrivaren, bildernas färgval/detaljer och/eller patronerna som krånglar.

Jag har testat olika bilder. Bilden på hästen jag skrev ut blev bra, men ansiktet blir jätteljust på alla bilder. Patronen är nästan helt ny.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg