Ktm 690

Växelreglage

Något som har ändrat läget på växelreglaget på sin skönhet??
Tycker det sitter väldigt högt orginal. Måste lyfta hela foten, känns inge
vidare. Jag kanske är ovan. Hur göra?
Är det bara att skruva ut bulten, ställa in och skriva tillbaka?
 
Något som har ändrat läget på växelreglaget på sin skönhet??
Tycker det sitter väldigt högt orginal. Måste lyfta hela foten, känns inge
vidare. Jag kanske är ovan. Hur göra?
Är det bara att skruva ut bulten, ställa in och skriva tillbaka?

Japp, så enkelt är det. Har själv flyttat ner den ett hack. Lycka till !
 
Dvs. hojen stod på sitt sidostöd. Den startades och gick i 15 min utan att någon pillade på något. Efter 15 min stäng av och sedan är det klart.
MEN det är ju möjligt att det hände saker som jag inte såg.

Nope, svårare än så är det inte. Det där tramset om batteriet osv. är Internets fel. Folk som inte kan mecka eller ens vet vad dom håller på med ska försöka framstå som duktiga och komma med tusen-tips.

En ECU-reset är så enkel att det cykeln gör är att nolla alla värden för omgivningen (luft, fukt osv.). Den nollar även tidigare lagda värden för det s.k "closed-loop". Konstigare än så är det inte :tummenupp
 
Ok Tack!
Ska testa vid tillfälle.Kan ju inte stå i garaget med tomgång i en kvart då blir ju grannarna galna :arsele
Men faktum e att hojen inte tjuvstannat sista gångerna jag vart ute o kört..peppar peppar.

Man får åka och köpa en glass eller nått och se lite kool ut medans hojen jobbar B-)

Nope, svårare än så är det inte. Det där tramset om batteriet osv. är Internets fel. Folk som inte kan mecka eller ens vet vad dom håller på med ska försöka framstå som duktiga och komma med tusen-tips.

"källkritik" är ett bra ord :D

En ECU-reset är så enkel att det cykeln gör är att nolla alla värden för omgivningen (luft, fukt osv.). Den nollar även tidigare lagda värden för det s.k "closed-loop". Konstigare än så är det inte :tummenupp

En sak till, jag frågade om man behöver göra om hela proceduren om man tar ut eller stoppar i db-killers men det behöver man inte, den anpassar sig ändå.
 
Lite tuffa grejer för er som A) har en SMC och B) alldeles för mkt pengar.


Gaffelskydd: $249
Framskärm: $210
Lyktkåpa: $239
Kylarvingar: $155 styck
Sidopanel: $155 styck
Avgasvärmeskydd: $145
Kopplingskåpa: $130
Tändkåpa: $100
Bakskärm: $565
Svingskydden: ~$170 antar det är per styck
 

Bifogat

  • 690_Ganz_L.jpg
    690_Ganz_L.jpg
    112.5 KB · Visningar: 144
  • 690_Schwinge_L.jpg
    690_Schwinge_L.jpg
    102.3 KB · Visningar: 135
  • 690_Schwinge_R.jpg
    690_Schwinge_R.jpg
    108.1 KB · Visningar: 124
Jaha då har man köpt sig en KTM 690 SMR 08a, verkade rätt skojig ändå fast man e van vid lite mera pulver i GSXR 1000.
Fan vad originapiporna e tunga e de gjorda av bly eller???:va Men fan vad den hörs med enkel ljuddämpare:skrämd
 
Jaha då har man köpt sig en KTM 690 SMR 08a, verkade rätt skojig ändå fast man e van vid lite mera pulver i GSXR 1000.
Fan vad originapiporna e tunga e de gjorda av bly eller???:va Men fan vad den hörs med enkel ljuddämpare:skrämd

Grattis till en rolig hoj och välkommen i klubben.:tummenupp
 
Ja det här med oljan til 690in ser att det ska vara en 10W-60 olja i denna...
Är inte så lätt att skaffa nån sån olja för hyfsat pris likt SBK 15W-50 som jag kör i mina andra hojar. Finns lite alternativ ute på marknaden men dock inte i överflöd: Agip racing 4T 10W-60, Shell Advance racing X 20W-60, Putoline 10W-60 m.fl :va
 
Ja det här med oljan til 690in ser att det ska vara en 10W-60 olja i denna...
Är inte så lätt att skaffa nån sån olja för hyfsat pris likt SBK 15W-50 som jag kör i mina andra hojar. Finns lite alternativ ute på marknaden men dock inte i överflöd: Agip racing 4T 10W-60, Shell Advance racing X 20W-60, Putoline 10W-60 m.fl :va

Inget större fel på Motorex Cross Power 10W-60 heller, något dyr då kanske. Den har inte varit speciellt svår att få tag i. Har funnits i butik som säljer 690.
 
Just precis att de är något dyra när man e bortskämd med billig SBK 15W-50 olja....:näsblod


Inget större fel på Motorex Cross Power 10W-60 heller, något dyr då kanske. Den har inte varit speciellt svår att få tag i. Har funnits i butik som säljer 690.
 
Lite tuffa grejer för er som A) har en SMC och B) alldeles för mkt pengar.


Gaffelskydd: $249
Framskärm: $210
Lyktkåpa: $239
Kylarvingar: $155 styck
Sidopanel: $155 styck
Avgasvärmeskydd: $145
Kopplingskåpa: $130
Tändkåpa: $100
Bakskärm: $565
Svingskydden: ~$170 antar det är per styck

De hade inte en mjukare sadel typ gel?
KTM har ju en sadel men den passar inte enduron/smcn.
 
Har ett prob min hoj blir grymt varm nästan max bara på köra genom city...
har kollat allt såsom olja,vätska o fläkt men hittar inte problemet ngn som haft problem me hög motor temp=?
 
Har ett prob min hoj blir grymt varm nästan max bara på köra genom city...
har kollat allt såsom olja,vätska o fläkt men hittar inte problemet ngn som haft problem me hög motor temp=?

Min brukar ligga två streck från max när jag ligger i bilköer men tror
aldrig den gått över det. Tänds lampan?
 
Har också skaffat en 690 SMR.:)
Ang den rekomenderade kedjespänningen på 5mm slack stående på sidstödet verkar det på tok för hårt, har man sån sträckning på kedjan blir den ju stenhård när man sätter sig på den:näsblod måste ju va ett feltryck....

Vad kör ni för olja på era maskiner??? vet att KTM rekomenderar en 10W-60 olja... lite synd att inte OK/Q8 SBK Racing finns i den viscositeten....
 
Läs manualen... du ska mäta underifrån!

Har också skaffat en 690 SMR.:)
Ang den rekomenderade kedjespänningen på 5mm slack stående på sidstödet verkar det på tok för hårt, har man sån sträckning på kedjan blir den ju stenhård när man sätter sig på den:näsblod måste ju va ett feltryck....

QUOTE]
 
Tjena

Jag kör aprilia sxv 550 i nu läget men funderar på att byta till en 690 sm.
någon som vet hur mycket effekt skillnad de blir?

Har tänkt köra lite mer landsväg och sen kanske dra i väg lite längre typ norge eller liknande nästa år. Hur är 690 att åka på längre? :va

Har skummat genom tråden och de enda negativa ja läst var att de kan tjuvstanna lite då och då?

Vad ska man kolla på och tänka när man ska köpa en? och vad är skillnaden på sm,smr och smc? sm har svart ram och "fula" lampan. smr : orange ram? :confused: och smc:n mest motard lik?

ös på med tips och fakta om allt möjligt :)

De viktigaste för mig är att körglädjen finns och de lockas till bus helatiden.:arsele
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top