För att vare lite seriösare:
Först skrev någon
"räkna ut hur fort du åker per sekund i 110"
Svaret är 33 m/s
Sen skrev någon annan
"22-27 sekunder: föraren av den gula bilen har fri sikt framåt, men byter cd/skriver sms.
Detta ger oss totalt 5 sekunder
33*5= 165
Personen hade 165m på sig att reagera + påbörja bromsning/undanmanöver
(Detta är en teori och inte en guide för hur det gick till)
Följande scenario är något jag själv kunnat gjort:
*165m, 5sek*
1. Personen ser att lastbilenen byter körfält, följer den med direkseendet och ser sedan i perfori seendet polis MCn. 2 - 3 sekunder?
3*33 = 99
165 - 99 = 66m, 5 - 3 = 2sek
*66m, 2sek*
2. Reaktionsträckan blir Ca 16 - 33m (0.5 - 1 sek)
66-30= 36m 2-ca 1 = Ca 1sek
*36m, 1sek*
Personen i bilen har alltså 1 sekund på sig med mindre än 40m kvar till MCn att få sitt fordon i 110km/h att inte träffa polisen, alternativt stanna helt.
3.
Man ser faktiskt att den sista 0.5 - 1 sekunden bilföraren har kvar på sig (fortfarande i 110 Km/h eftersom ingen fartsänkande åtgärd har gjorts enligt beräkningen)
Så väjer bilföraren höger, precis innan han träffar MC:n
Vad jag vill komma fram till är nog att detta skulle kunna hända vem som helst. Och jag tror att det aldrig hade hänt ifall personen i den gula bilen hade hållt större avstånd.
Just my 2 cents....
NU får ni fritt såga mig för att jag är ung och dum i huvudet och inte har en aning om vad jag pratar om
Hur du än räknar skulle du i din vildaste fantasi som polis försöka blockera en körfält på detta sätt.
Det skulle inte jag göra om jag inte var självmordsbenägen

som tycker att det var rätt åt honom att bli påkörd, hamnar vid sidan av vägen med mc-haveri och detta spelas in av någon och visas här för med er logik ska ni rulla ner hojen i ett dike eller liknande annars får man faan skylla sig själv!!! Och sedan skulle andra puckon skriva om er som ni skriver om Polisen på filmen. Ska en tjänsteutövande bärgare behöva ha en starkhorntuta och en riktad blixtlampa igång för att kunna arbeta med havererade fordon vid vägkanten eller??? Uppmärksamhet och anpassning till rådande väderlek i trafiken är det ENDA som räddar liv eller har jag fel