Gött me svininfluensa!

låter ju bra med autism och annat pga vaccinet :gnissla

Even scientists who helped develop the vaccine say THEY ARE NOT GOING TO TAKE IT AND URGE THEIR FRIENDS AND FAMILY NOT TO TAKE IT EITHER, says Wayne Madsen, an investigative journalist and RT contributor.

[YOUTUBE-ID]B4SmFxyust0[/YOUTUBE-ID]

Surt sa räven! Det blir en ny kull neurosedynbarn om några år. :banana

det sägs att 1/3 av de brittiska sjuksköterskorna kommer inte att ta vaccinet.

Last edited:
Vad trött man blir på svininfluensa-hitt'påt..! Men kul för tidningarna att de har nåt att skriva om.

Jag hade också svininfluensan i förra veckan, eller ja, sannolikt. Typisk influensa med värk i kroppen, huvudet, ont i halsen och massa feber i typ tre dagar. Inte springer jag till vårdcentral eller liknande för det (hade nog tänkt annorlunda om jag i övrigt haft försämrat hälsotillstånd/var överviktig/hade kronisk sjukdom men nu var det ju inte så).

Man får influensa då och då, för 99% av befolkningen är det inte ett dugg farligt. Det som skiljer årets svininfluensa mot tidigare års flunsor är att denna är helt ny så ingen är immun mot den än. Men har man haft viss typ av influensa en gång så är man immun mot den typen sen. Basta.

för 99% av befolkningen är det inte ett dugg farligt.

Lönt bränna 2 miljarder kronor på vaccinet då :va

Regeringen skulle frågat innan hur många som vill ha vaccin före de beställde, kostar tydligen 65 kr att skjuta in vaccinet sen tillkommer själva vaccinet.

Last edited:
Lönt bränna 2 miljarder kronor på vaccinet då :va

Det finns influensavaccin varje säsong - andra år brukar det dock enbart vara gratis för riskgrupper som till exempel äldre (över 65 år). Det betalar staten/landstingen. Och så brukar ju många företag betala för vaccinering av sina anställda också.
Att man vill vaccinera så många som möjligt i år är väl för att alla riskerar att bli sjuka - ja, men det jag menade är att väldigt få kommer dö. Men ur ett samhällsekonomiskt (och samhällsfunktionellt) perspektiv är det ju inte så kul om halva Sveriges arbetsföra befolkning måste sjukskriva sig på tisdag i nästa vecka, eller hur? :)

är det ju inte så kul om halva Sveriges arbetsföra befolkning måste sjukskriva sig på tisdag i nästa vecka, eller hur? :)

Har det hänt någonsin? skulle det hända så går inte jorden under för det.

Stor risk att jag skulle ta emot en spruta av en som står på stan och viftar med den :D:lol

Har Sverige gått på en 2 miljarder scam?

lätt lura en stat på 2 miljarder kronor....

If you start investigating the vaccine business, you're in for quite an eye opener. First of all, be very clear about this: vaccinations are a business. Forget all the drug industry hype about protecting our children, this is a profit-based endeavor through and through. A couple of years ago, independent market analyst, Datamonitor, commissioned a report from a vaccine analyst - and who know there even was such a thing. Hedweg Kresse was her name, and in this report she discussed the future outlook for vaccine profits. Turns out she's predicting that the introduction of high priced vaccines will induce some rapid growth in the pediatric and adolescent vaccines market. She's predicting that that market's goint to quadruple by 2016 across the U.S., France, Germany, Italy, Spain, the U.K. and Japan.

http://somebodyelseshead.blogspot.com/2009/08/re-thinking-vaccines.html

Det som kanske är roligast av allt är vilka intressanta smurfar som kryper fram från olika gömmor och ska ta sin del av 5-minute-fame...

ena stunden är det någon rabiat läkare som har fått för sig att fet mat är bättre än vaccin.

andra morgonsoffan har de lyckats hitta någon rädd morsa som ska berätta för oss andra hur allt funkar. Sedan är det alla konspirationsteorier som kryper fram.

Ingen som bara rakt av kan acceptera att denna vändan inte är en vanlig flunsa utan ett annat virus som är såpass brutalt att samhället tjänar på att alla vaccineras. iof alla och alla, men flertalet. Hade de som var motståndare till vaccination fått bestämma hade vi ju fan fortfarande haft smittkoppor i sverige och TBC.

Jösses vad 15% av befolkningen plötsligt blir immunologer när vaccinationer ska debatteras.

Jag hade också svininfluensan i förra veckan, eller ja, sannolikt.

Samma här, och skall nu bli vaccinerad via arbetet.

Frågan är - kan de testa om man redan är immun? Känns ju bra dumt att ta ett vaccin som inte är garanterat biverkningsfritt när man förmodligen redan blivit immun mot skiten den naturliga vägen.

Samma här, och skall nu bli vaccinerad via arbetet.

Frågan är - kan de testa om man redan är immun? Känns ju bra dumt att ta ett vaccin som inte är garanterat biverkningsfritt när man förmodligen redan blivit immun mot skiten den naturliga vägen.
Skit i att ta det. Svårare än så är det väl inte?

Det som kanske är roligast av allt är vilka intressanta smurfar som kryper fram från olika gömmor och ska ta sin del av 5-minute-fame...
..
Ingen som bara rakt av kan acceptera att denna vändan inte är en vanlig flunsa utan ett annat virus som är såpass brutalt att samhället tjänar på att alla vaccineras. iof alla och alla, men flertalet. Hade de som var motståndare till vaccination fått bestämma hade vi ju fan fortfarande haft smittkoppor i sverige och TBC.

Jösses vad 15% av befolkningen plötsligt blir immunologer när vaccinationer ska debatteras.

Alla forkare jag sett i TV (näe inte aftonbladets smittexperter) har hittils sagt att det är en mesigare influensa än andra år :)

Det rädslan har varit, är att den ska mutera och bli farlig, men då hjälper inte vaccinet som är gjort för generation 1 viruset ändå.

Däremot har 5-10st 20-30åringar drabbats av allvarlig lunginflammation i västvärlden (hjälp!) vilket media påstår är ovanligt.

och länka då så vi kan ta del av hur farligt det är.
Jag som har influensan i skrivande stund kan vittna om hur farligt det är: Idag kunde jag inte gå ut på stan och äta utan fick laga min egen mat. De som känner mig vet att det är förenat med livsfara.

Ehm, jo. Som sagt, man vet ju inte om det var grisförkylningen man hade om det inte går att testa.
Nej du får ju göra en riskbedömning som med allting annat. Om jag trodde att jag haft den så finns det i alla fall ingen chans att jag skulle ta vaccinet även om det inte är bevisat. Ungefär som det faktiskt är för mig nu, jag tror att jag har haft det och jag kommer inte ta vaccinet.

Tester finns det väl visst eller? Vill minnas att Life Technologies var först ut på marknaden med ett test...

Det är väl knappast någon som sagt att Influensa A (H1N1) skulle vara farligare än andra influensor. Däremot ÄR det en ny influensa och det medför att någonstans mellan 30-40% kommer att smittas mot för kanske bara några få procent vanliga år. Ingen har antikroppar naturligt mot denna, så på det sättet kan inte denna jämföras med föregående "flunsor".

Dödligheten kommer därför öka, bara rent procentuellt i befolkningen, inte relativt inom gruppen smittade.

Man behöver ju inte vara med i mensa-klubben för att fatta att det blir jobbigt med samhällsfunktionerna när man pratar om en så omfattande epidemi.

Det är i det perspektivet ett självklart fall att man vaccinerar, när vi nu har möjligheten att göra detta.

Har det hänt någonsin? skulle det hända så går inte jorden under för det.

Stor risk att jag skulle ta emot en spruta av en som står på stan och viftar med den :D:lol

Vi hade någon form av "HongKong" influensa (alla influensaepidemier kommer fan därifrån) när jag var barn, det lär enligt obekräftad uppgift ha varit den mest spridda influensan vi har haft i modern tid.

Jag var en av dom tre i klassen som inte fick den (33 elever per klass)
Dom flesta klassrum var helt tomma, dom som inte var hemma för att dom hade influensan var hemma för att dom var rädda för att få den, eller för att det inte fanns några lärare/vikarier.

Vi tre fick se TV på skolan hela dagarna, tyvärr var det på den gamla onda tiden så det fanns bara två kanaler och den ena visade språka på serbokratiska och den andra en riksdagsdebatt I BÄSTA FALL

Dock fanns en video på skolan, och vi hade video hemma så det fanns lite inspelat material att fördriva tiden med.

Rent farlighetsmässigt så är inte Influensa A(H1N1) klassad i hur farlig den är inom gruppen som smittats. Finns än så länge rätt så få fall av denna rapporterad, totalsiffran från WHO verkar landa på ca. 2% dödlighet i denna influensa. Säkert inte en onormalt hög siffra för en influensa, men för en pandemi kan den mortalitetsgraden bli obehaglig. Om man betänker att prognosen är att 30-40% kommer bli smittade. (om sedan mortaliteten beräknas ligga på ungefär 2%)

Vi har bara haft 4 pandemier i modern tid, 1918, 1957 och 1968. Samt naturligtvis denna då som 4:e pandemi.
Den 1918 tog närmare 40 miljoner liv första året den härjade. De som gick 1957 och 1968 var avsevärt mildare, men tog ändå ansenliga samhällsresurser i anspråk. Förmodligen helt korrekt som GuW minns det.

Jag tror det är helt korrekt att vaccinera samt undvika en hysteri genom skräckpropaganda. Men klart är att denna kommer vi att minnas många år framöver. Inte helt vanligt med en pandemi fas6 på pandemiskalan.
En 6:a är högsta klassningen av en pandemi, vilket innebär fullskalig global pandemi.

Last edited:
Rent farlighetsmässigt så är inte Influensa A(H1N1) klassad i hur farlig den är inom gruppen som smittats. Finns än så länge rätt så få fall av denna rapporterad, totalsiffran från WHO verkar landa på ca. 2% dödlighet i denna influensa. Säkert inte en onormalt hög siffra för en influensa, men för en pandemi kan den mortalitetsgraden bli obehaglig.

Vart har du källa på det påståendet?

Sist jag kollade fanns 960 bekräftade fall i svea = 19 döda

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC