Fordonsfakta på Irland

• Thread starter Thread starter Ozzi
  • Start date Start date

Ozzi

Guest
Nån som kan tipsa om hur man får fram ägare o status på ett fordon på Irland, med status menar jag om den är avställd/påställd/stulen el. dyl.?
Har luskat själv o bara kommit fram till att det är tydligen ett jävligt konservativt land.:huvet

Skulle väl vara att kontakta deras bilprovning, fordonsverk, trafikstyrelse eller nåt sånt. Hur vet jag inte. Finns väl nån svensk ambasad eller konsulat på Irland, prova kontakta dom för att få kontaktinformation till den relevanta myndigheten.

Jag måste dock ställa samma fråga som en Irländare skulle ställa: varför vill du veta det här? :va

han har väl hittat en hoj han vill köpa.

har för mig att man fick skicka in en förfrågan till motsvarande trafikstyrelsen och sedan vänta på svar per post, vet att britterna inte har ett lika smidigt system som vi har iaf.

be att han scannar in V5an till dig? har han den och dne stämmer överense med hojen så bör det ju inte vara några problem??

nord eller södra irland är det nord kolla DVLC det faller under united kingdom södra irland inte en aning

Fråga Nursey här på sporthoj,hon kanske vet, har ett litet minne om att hon tog hit sin bandit från just irland. Hon hanske tom. bodde där oxå.

nord eller södra irland är det nord kolla DVLC det faller under united kingdom södra irland inte en aning

Nej det gäller södra.

Skulle väl vara att kontakta deras bilprovning, fordonsverk, trafikstyrelse eller nåt sånt. Hur vet jag inte. Finns väl nån svensk ambasad eller konsulat på Irland, prova kontakta dom för att få kontaktinformation till den relevanta myndigheten.

Jag måste dock ställa samma fråga som en Irländare skulle ställa: varför vill du veta det här? :va

Konsulatet hmm...mycket bra förslag.:tummenupp

Last edited:
Fråga Nursey här på sporthoj,hon kanske vet, har ett litet minne om att hon tog hit sin bandit från just irland. Hon hanske tom. bodde där oxå.

var det inte någon fadäs om att ramla ut naken ur ett toafönster i Irland? :banana

Hej,

Irlands besiktning
http://www.ncts.ie/

Man ska få en lapp där det står att motorcyklen har gått igenom NCT iaf på bilarna så måste man ha lappen i frammrutan vet inte riktigt hur det funkar med mc....

smått o gott
http://www.bikebuyersguide.ie/Buying_Used.aspx

Kan eventuellt fungera genom denna sajten
http://www.carfax.com/

Eventuellt kan man gå till polisen med vine nr eller något sånt, eller kan du be han gå till polisen o fixa papper "NCIC"

Lycka Till!

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back