Hur j-vla tråkigt...

Fritidsgårdar/nöjen för ungdomar kostar ju sååå mycket, så det är bättre att vi lägger pengarna långsiktigt på att rehabilitera pundare samt betala deras skador de åstadkommer mm. Tur att vår regering tänker så långsiktigt alla gånger :rolleyes:

Fritidsgårdar/nöjen för ungdomar kostar ju sååå mycket, så det är bättre att vi lägger pengarna långsiktigt på att rehabilitera pundare samt betala deras skador de åstadkommer mm. Tur att vår regering tänker så långsiktigt alla gånger :rolleyes:

Du babblar som en jävla kommunist. Det är inte samhällets ansvar att hålla ungarna sysselsatta bara för att de har pundiga föräldrar. Varföre skall jag behöva ta skattepengar som hade kunnat gå till ett par nyra fläshiga Bauer-skridskor till min grabb för att istället betala ett biljardbord på någon fritidsgård så WT-ungarna skall ha någonstans att vara?!

:rolleyes:

Men allvarligt Dee_cati... Du låter som den värsta sortens stenkastarkommunistträdkramaren. Välkommen till den goda sidan! :tummenupp

...Till regeringens försvar kan man väl konstatera att nedragningarna skett både i blå och röda kommuner och knappast är något nytt sedan alliansregeringen tillträdde..

ÄHH, problemet är att ungarna/ungdomar inte VILL göra något.

Jag har ofta försökt dra ihop folk till att spela fotboll/hockey/innebandy/am.fotboll/etc. (det har nästan aldrig varit problem att få boka lokal/plan nästan gratis nån timme i veckan)

Jag har försökt styra upp skoterturer och liknande

Jag har försökt dra ihop ett gäng så man kan dra och shoppa nån helg(eftersom vi har 22mil till närmsta vettiga butik)

Jag har försökt dra ihop LAN/TV-spels kvällar

Svaret man får? "äh, palla"

Sen sitter varenda jävel och gnäller på att det inte finns något att göra :mad:

Folk är så förbannat jävla mesiga nuförtiden. Ta lite eget ansvar och styr upp era liv för i helvete :6surkart

Men allvarligt Dee_cati... Du låter som den värsta sortens stenkastarkommunistträdkramaren. Välkommen till den goda sidan! :tummenupp

...Till regeringens försvar kan man väl konstatera att nedragningarna skett både i blå och röda kommuner och knappast är något nytt sedan alliansregeringen tillträdde..

Nu tycker jag förvisso att barn och gamla ska var högsta prioritet hos ALLA politiker oavsett färg. Man ska inte ens tänka tanken på att sätta miljöaspekter i första rummet, så sparka ut de förbannade töntarna som kallar sig miljöpartiet och ta pengarna de kostar svenska staten och ge dem till barn och unga.
Om det gör mig till en stenkastarkommunistträdkramare aka vänsterpartist så ska jag tamefan bränna upp varenda fritidsgård samt äldrevårdshem jag ser :mad:

:rolleyes:

Inget nytt.
Har alltid provats i den åldern.
Tror att GHB är nyttigare än thinner.

Men visst är ungdommar bortskämda med att få allt serverat nuförtiden.
När man startar upp aktiviteter, så är det viktigt att det kommer folk och engagerar sig.
Att ge fan i att gå dit, för att sedan gnälla när det läggs ner är ingen bra taktik..

Det man undrar lite över är vad föräldrarna håller hus och hur mycket koll dom har på sina ungar.

T.ex skedde det här på en eftermiddag eller va det mitt i natten?? Personligen tycker jag att någon som är 11 år borde vara hemma runt 22 bläcket senast.

Det känns som att ingen vill ta ansvar för någonting som kräver en ansträngning. Man lixom strutsar och håller tummarna för att
1. Inget ska hända
2. Om nåt händer, får någon annan styra upp det.

//M

Personligen tycker jag att någon som är 11 år borde vara hemma runt 22 bläcket senast.

22!!? :brinnerup Är ungjäveln bara 11 år så ska han vara hemma till kvällsmaten klockan 7 och ligga i sängs vid 22 om han har läst läxorna i 2 timmar först :mattias

Min tjej ser redan fram emot att jag ska uppfostra vår unge :rolleyes:

Det man undrar lite över är vad föräldrarna håller hus och hur mycket koll dom har på sina ungar.

T.ex skedde det här på en eftermiddag eller va det mitt i natten?? Personligen tycker jag att någon som är 11 år borde vara hemma runt 22 bläcket senast.

Det känns som att ingen vill ta ansvar för någonting som kräver en ansträngning. Man lixom strutsar och håller tummarna för att
1. Inget ska hända
2. Om nåt händer, får någon annan styra upp det.

//M

:tummenupp

Helt riktigt. Är man 11 år så ska man vara hemma på kvällen, och man har rätt att ha föräldrar som vågar vara vuxna.

Helt riktigt. Är man 11 år så ska man vara hemma på kvällen, och man har rätt att ha föräldrar som vågar vara vuxna.

Ja...idag verkar många föräldrar hellre vara "kompisar" med sina ungar, än som du säger, vuxna förebilder som talar om vart skåpet ska stå.

Några hesa viskningar i perifering förslår inte långt, och ungdomarna får det lättare att förvilla sig ut i drogträsket.

T.ex skedde det här på en eftermiddag eller va det mitt i natten??

OM man läser artikeln så framgår det att mamman blev orolig och försökte ringa grabben eftersom denne inte kommit hem under kvällen. Då svarade kompisarna i grabbens mobil och bad henne komma.

Jag har svårt att se något anmärkningsvärt i det hela. Det står kväll och inte natt så jag utgår från att mamman bölrjade bli orolig runt den tid du nämner....

- Alla som inte fick vara ute med kompisar på kvällarna (kvällar, inte nätterna) räcker upp en hand!

Ingen?

Ja...idag verkar många föräldrar hellre vara "kompisar" med sina ungar, än som du säger, vuxna förebilder som talar om vart skåpet ska stå. .

Jag håller förvisso med dig i det du säger men det är ganska naivt att tro att alla liknande händelser skulle kunna förebyggas bara för att man är en "bra förälder". Att vara "bra förälder" hjälper inte när barnen hamnat i fel umgänge. Det räcker med en eller två drivande i ett gäng för att de ska kunna göra mycket satyg och tyvär syns det inte alltid på ytan vilka ungar som är "smygligister"....

Edit:
Min erfarenhet är att många stökiga ungar förvisso kommer från stökiga förhållanden. Däremot syns dessa ofta tidigt och man vet vilka de är. Utöver dessa givna "kandidater" så finns det alltid en klump med riktiga ögontjänare som kan vara sju resor värre så snart de vuxna vänder bort blickarna.
- "Men min son skulle aaaaldrig kunna göra något sådant, han har ju topppbetyg i alla ämnen och är såååå trevlig!"

....Ja, men när du vänder rygger till så är han en grissig mobbare som testat varenda kemikalie han kan komma över!!

Last edited:

ja. Nog för att den här artikeln ändå verkade rätt seriös.. men vissa grejer aftonbladdret eller expressen skriver får mig bara att undra hur desperata en tidning kan bli. Ibland känns ju aftonbladet och expressen mer som skvallertidningar.

Att vara "bra förälder" hjälper inte när barnen hamnat i fel umgänge.

En bra förälder ser till att ens avkomma inte hamnar i "fel" umgänge. :fakta
Om föräldrar engagerade sig bara ens LITE i sina barn och även i andras, så skulle samhället se bra mycket bättre ut.

Dagens föräldrar är så pass stressade av jobb och annan skit så VISSA föräldrar har helt enkelt inte tid för sina barn.. Detta är kontentan av sveriges idag jättestressade samhälle.

Så därför känner sig barnen missnöjda och ledsna, så dom frågar helt enkelt "åke på hörnet" efter något kul. Sen är dom inne i skiten..

Så det funkar. Själv sett det.

Edit: t.o.m i lilla Sölvesborg!

Jag skulle till och med vilja vara så fräck att påstå att det är de ensamma mammornas fel. :fakta
Nästa fruntimmer som anser sig kunna uppfostra ungar lika bra utan gubbe ska ställa sig frågan: Tänker jag engagera mig i min unges förehavanden?

Det räcker inte att hoppas att han går på fotbollsträning.

Eller kanske rena sprutor med GHB redan i dem!:tummenupp

*/ ?>
Back