Billig SP1a

En hel drös... till SALU "15"

13 SP1or och 3 SP2or till salu nu 30 aug 2009!

Prisläge: 30.000.-- med en trasig motor till 90.000.-- SP2 ifrån 1995.

600 mil och 66,000.-- och 4700 mil och 50,000.--

Är det svårt att välja? kör man 500mil om året är det en skillnad på 8 års brukande! 16,000.-- kr gör då 2000.-- om året. Visst är vissa beslut värda att tänka över! Och jag tycker till skillnad ifrån en del här på forumet att dokumentationen är till ett stort plus om den finns och är tillförlitlig.:fakta

En med trasig motor, visar ju att det går att knäcka denna twin motor ochså:fatta!.

66,000.--:tomten

Är det svårt att välja? kör man 500mil om året är det en skillnad på 8 års brukande! 16,000.-- kr gör då 2000.-- om året. Visst är vissa beslut värda att tänka över! Och jag tycker till skillnad ifrån en del här på forumet att dokumentationen är till ett stort plus om den finns och är tillförlitlig.:fakta

En med trasig motor, visar ju att det går att knäcka denna twin motor ochså:fatta!.

Annars kan du alltid leta efter kraschade hojar, de kan vara riktigt billiga. Jag köpte min sp1:a kraschad för 19000kr. Har laggt ut ca 6000kr till för att få den körklar:tummenupp.

Ja där ser man...har för mig att det var en liknande "SP1-rusch" vid den här tiden förra året, med ungefär samma prisläge. Och till våren var det såklart soprent. :D

Noterar att lågmilarna börjar bli färre. Och rasad motor är nog första gången jag hör talas om...hur lyckas man? Glömmer att tappa i olja? :confused:

Passa på nu, till våren kommer INGEN att vara till salu längre.... Samma sak förra året och i våras...

Fan, jag måste ha en SP1:a, förstår fortfarande inte hur en så gammal hoj kan vara så snygg och ljudet är ju bättre än en Ducce till och med.
Hur ligger de i försäkringar jämfört med andra sporthojar? Iofs, köper man en gammal häck för 40-50k så känns det som att man klarar sig med halvförsäkring så lite som jag kör per år.

försäkringar lite lägre än andra hojar som fireblade. kolla med regnr från blocket.

Fan, jag måste ha en SP1:a, förstår fortfarande inte hur en så gammal hoj kan vara så snygg och ljudet är ju bättre än en Ducce till och med.
Hur ligger de i försäkringar jämfört med andra sporthojar? Iofs, köper man en gammal häck för 40-50k så känns det som att man klarar sig med halvförsäkring så lite som jag kör per år.

Vart hittar du någon för 40000:- som inte har rasad motor?! Priserna kommer inte falla så lågt på dessa skönheter! Men passa dig, en gång en SP1 och du är fast!:krama:banana

Beror lite på bolag men generellt ligger de något lägre än tex en Blade av motsvarade årgång.

Att hitta en fräsch hoj för 40k blir svårt och några SP1 ratbikes har iaf inte jag stött på. Priserna i begledet låg på nästan samma nivåer för ett år sedan.

Last edited:
Är SP2:an bättre än 1:an och vad skiljer dom 2 åt?

Varför ska jag välja en SP2 istf en zx9...
Jag har svåst att välja...:huvet

Hur funkar SP1 alt SP2 att skjutsa på?
Jag plus 50kg sambo och packning för en helg?

Last edited:
Tänkte väl iofs om man skulle utanför rikets gränser också, men det är inget jag har spekulerat vidare i.
Jag köper bara fordon till bra priser, rätt som det är så är man ute i rätt tid och hittar ett kap. 40k kanske var lite för optimistiskt för nåt körbart :gnissla

Är SP2:an bättre än 1:an och vad skiljer dom 2 åt?

Varför ska jag välja en SP2 istf en zx9...
Jag har svåst att välja...:huvet

Hur funkar SP1 alt SP2 att skjutsa på?
Jag plus 50kg sambo och packning för en helg?

Det är nog bättre att köpa en Mille då eller vad tror ni andra grabbar?

Om du ska ge dig in i en argumentation ang kvalité mellan en Aprilia vs en SP1 kan du ge upp på en gång & göra ngt vettigt med din tid istället....:tummenupp

Om du ska ge dig in i en argumentation ang kvalité mellan en Aprilia vs en SP1 kan du ge upp på en gång & göra ngt vettigt med din tid istället....:tummenupp

Som att steka pankakor?.. gör ju det också... men men :)

Sp1,Sp2 är så sant kvalite hojar...som sällan går sönder..

MEN 98-03 Millarna går väldigt sällan sönder också, 04-09 går också sällan sönder men har tyvär haft några garanti ärenden som sving på 04-05.

Jag har kört ca 7000mil på mina två aprilior utan några problem alls...

Nu säger jag inte att Sp1,Sp2 är en dålig hoj men! Millen har väldigt bra kvalite också!, annars har jag aldrig fortsatt med att köra aprilia...Vissa av oss duma Norrläningar snittar över 1000mil+ per år.

Sen har aprilia en till nakdel som är ITAGO i danmark man har svårt att få tag i delar om man behöver...Men som tur är så går aprilorna sönder så sällan....annars lär ju inte ITAGO ha fått varit kvar länge.

Kan rada upp lite för och nakdelar senare om intresse finns för han som vill skjutsa frugan sin...kommer bränna pankakorna om jag fortsätter skriver.

Oj du har hittat en trasig mille finns det många fler? :) ...men ja ITAGO suger.

Last edited:
Tror visst Millen är en bra hoj, annars skulle nog inte så många vara på gatorna, snygg är den & låter ljuvligt, men eftersom jag ägt en Spetta & noga kikat på alla detaljer, så måste jag säga att den känns som karvad ur ett stycke aluminium...sjukt väl samansatt....

Alla?
Som ovanstående säger, dumt att argumentera när du äger en Mille :brinnerup

Varför då?....går de alltid sönder?

Tror visst Millen är en bra hoj, annars skulle nog inte så många vara på gatorna, snygg är den & låter ljuvligt, men eftersom jag ägt en Spetta & noga kikat på alla detaljer, så måste jag säga att den känns som karvad ur ett stycke aluminium...sjukt väl samansatt....

Det stämmer säkert väldigt bra...Sp1,Sp2 va väll gjord just för racing..många delar är väll igenom tänkta m.m...hade jag haft råd hade jag haft en av varje...sen om du någon gång kollar väldigt noga på en Mille så kommer du märka såna saker också...man hittar nya grejer hela tiden.

Nää nu måste jag ätta sen jobba.. men roligt att snacka med någon som går prata vetigt med :tummenupp

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back