Mycket buller = liten pillesnåpp

Parafrasera va f*n du vill. Jag fattade vad du skrev första gången.

Men var inte blyg då, visa att du förstod! Världen väntar.

Skriv inte att du älskar motorsång i alla former om du inte gör det. Hade du verkligen älskat motorsång så hade du gladeligen pausat samtalet och njutit av motarderna som smattrade förbi.

Det finns en tid och en plats för allt. Att älska motorsång innebär inte att man älskar att ideligen bli avbruten när man försöker umgås med sina vänner i/utanför sitt hem.

Gillar du musik? Gillar du när grannen spelar disco när han kommer hem från krogen klockan två och du skall upp och jobba klockan fem?

Du verkar så arg, var du inte omtyckt som barn? Om du taggar ner lite så kanske du också kan få några vänner att prata med en dag. Då kommer du att förstå vad jag menar. :såjaponken

Last edited:
Gillar du musik? Gillar du när grannen spelar disco när han kommer hem från krogen klockan två och du skall upp och jobba klockan fem?

Hur kan du jämföra detta med din grillning? Grillade du mitt i natten och skulle upp och jobba på morgonen så är det ditt eget fel inte motarderna som förstörde 1 minut av din tid på eftermiddagen?

Om du ska jämföra med högspelande grannar så får du göra det på samma premisser, mao om min granne kommer hem mellan sex och tio (eller när du nu grillade)och drar på stereon 20 sekunder 3ggr på fem minuter. Och då kan jag berätta att det skulle inte stört mig öht.

Du verkar så arg, var du inte omtyckt som barn? Om du taggar ner lite så kanske du också kan få några vänner att prata med en dag. Då kommer du att förstå vad jag menar. :såjaponken

Som jag skrev så har jag inte mycket för folk som tror sig vara bättre än andra utan att ens veta vem dom pratar med. Skulle kunna vara därför du tycker jag låter arg.

Scinner VS ft. Vem tar hem priset i störst pillesnåpp?

Scinner VS ft. Vem tar hem priset i störst pillesnåpp?

Min är bara 5cm så där har jag nog svårt att vinna. ft verkar ha en riktig brandslang.

Edit: Aj du, liten tankevurpa där. Nu säger jag ju att jag kör en bullrig hoj om man ser till tråd titeln. :)

Edit2: Får väl försöka vara den större mannen istället och be ft om ursäkt. Jag ber om ursäkt ft för att jag inte tycker som du och vi kan väl säga så här: We agree to disagree. Pajkastning leder ändå ingen vart!

Last edited:
Min är bara 5cm så där har jag nog svårt att vinna. ft verkar ha en riktig brandslang.

Edit: Aj du, liten tankevurpa där. Nu säger jag ju att jag kör en bullrig hoj om man ser till tråd titeln. :)

Edit2: Får väl försöka vara den större mannen istället och be ft om ursäkt. Jag ber om ursäkt ft för att jag inte tycker som du och vi kan väl säga så här: We agree to disagree. Pajkastning leder ändå ingen vart!

Vad jag kan läsa mig till så gjorde jag slut på bråket? fan jag borde bli krönt till moderator..:rolleyes:

Vad jag kan läsa mig till så gjorde jag slut på bråket? fan jag borde bli krönt till moderator..:rolleyes:

En snabb liten replik som fick mig att inse att det är ingen idé att gnabba. Om det vore upp till mig så skulle du lätt få bli moderator. Varför man nu skulle vilja vara det :)

Jag tror nog det var SheDevils inlägg som frammanade ödmjukheten :D

Du ska inte tro så mycket Jörgen :) Hennes inlägg gjorde mig istället irriterad men det är numer "water under the bridge".

Peace, love and understanding!

För att parafrasera den gode Ingo: He löns int förklara för den som int har förutsättningar för att förstå.

Prova läsa en tio gånger till. Har du därefter fortfarande inte förstått vad jag skrev så tycker jag du skall ge upp, så kan jag ägna mig åt att diskutera med andra istället. Det blir nog minst frustrerande för alla parter. :hej

Kanske inte viktigt, men det var inte Ingemar "Ingo" Johansson (boxaren) utan Ingemar Stenmark (slalomåkaren) och korekt citat är:
"Hä löns int´ förklar´ för den som int´ begrip."

Måste bara klargöra, eftersom Ingo knappast pratade tärnadialekt...
http://www.youtube.com/watch?v=POJY7dqCSD4
Jag har haft möjlighet att träffa Stig Strand många gånger, men aldrig Ingemar Stenmark.

Ja, då får väl jag hålla min del av löftet och diskutera med andra istället.

Kanske inte viktigt, men det var inte Ingemar "Ingo" Johansson (boxaren) utan Ingemar Stenmark (slalomåkaren) och korekt citat är:
"Hä löns int´ förklar´ för den som int´ begrip."

Ingo Johansson? Vem i hela friden är det? :va

Edit: Ooooh, google och wikipedia är mina vänner! En sån där sörmlänning som höll på med slagsmål utan niven? Sånt kan en väl inte hålla reda på! :rofl

Men, varför skulle man veta vad han sa? Hittade inget om att han var bra på skidor? :va :va

;)

(Wiki: "En parafras är en omskrivning, omdiktning eller bearbetning av en text, bild eller målning i ett musikstycke, litterärt verk eller konstverk.")

Last edited:

Det låter bra.

Edit: Ooooh, google och wikipedia är mina vänner! En sån där sörmlänning som höll på med slagsmål utan niven? Sånt kan en väl inte hålla reda på! :rofl

Men, varför skulle man veta vad han sa? Hittade inget om att han var bra på skidor? :va :va

;)

(Wiki: "En parafras är en omskrivning, omdiktning eller bearbetning av en text, bild eller målning i ett musikstycke, litterärt verk eller konstverk.")

hmm... Vet inte om jag vill kalla Stenmarks (som tydligen kallas för Ingo :va) mumbojumbo för varken musikstycke, litterärt verk eller konstverk. Möjligen att hans prestationer i backen skulle kunna klassas som lite av ett konstverk eller iaf konststycke :)

;)

Nä han va från Göteborg.

Hellre liten snopp än överkörd snopp. Mitt originalsystem låter tok för lite.

Var det inte: "Hä int lönt å förklar för den som int vill förstå."?

Att låtsas att man inte vet vem Ingemar "Ingo" Johansson var är respektlöst och gör mig faktiskt lite förbannad.

Har på tal om ljudliga avgasanordningar gjort en icke helt vetenskapligt belagd iakttagelse:

Med högljudda system håller sig älgar, rådjur, grävlingar och annat som kan vålla stor skada på kropp och egendom sig ur vägen. Aldrig fått några "close calls" med brälllääälläälll-system men med orginal så har det varit oräkneliga incidenter och även kollisioner. Kan de fyrbenta idisslarna och asätarna "förstå" att hela helvetet håller på att braka loss, så det är bäst att hålla sin mule borta från vägbanan?

Har vid ett stort antal tillfällen sett rådjur skutta fram till vägkanten, titta åt det håll ljudet alstras (hojen) och vända tvärt tillbaks till skogs i god tid innan man är i höjd med delikatessen. Med orginal-ljud verkar de hellre dra en chansning, av min egen statistik att döma.

Således; Ja, det finns kanske en grund i "loud pipes saves lives".

• Gilla
Reaktioner: tcg
Har på tal om ljudliga avgasanordningar gjort en icke helt vetenskapligt belagd iakttagelse:

Med högljudda system håller sig älgar, rådjur, grävlingar och annat som kan vålla stor skada på kropp och egendom sig ur vägen. Aldrig fått några "close calls" med brälllääälläälll-system men med orginal så har det varit oräkneliga incidenter och även kollisioner. Kan de fyrbenta idisslarna och asätarna "förstå" att hela helvetet håller på att braka loss, så det är bäst att hålla sin mule borta från vägbanan?

Har vid ett stort antal tillfällen sett rådjur skutta fram till vägkanten, titta åt det håll ljudet alstras (hojen) och vända tvärt tillbaks till skogs i god tid innan man är i höjd med delikatessen. Med orginal-ljud verkar de hellre dra en chansning, av min egen statistik att döma.

Således; Ja, det finns kanske en grund i "loud pipes saves lives".

Funkar ju bara sålänge man kör under ljudhatigheten :p
Sen riktas ju det mesta av ljudet bakår av ljuddämparen, men visst, man hör ju endå när en L4 på rödmarkeringen med slipon närmar sig, så kanske ligger nåt i det

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back