Film: Några varv på Tuvängen 090829

Är det verkligen kul att ligga och köra på Go-kart bana? Jämfört med riktig bana.

Det är nästan lika kul som storbana :fakta
Största skillnaden tycker jag är att det är lättare och mer förlåtande att köra storbana än gokartbana om man gör misstag.

Tycker det ser ut som han håller lagom tempo för blå grupp kommer ju i princip bara ikapp på rakorna..

Last edited:
Det var en riktigt kul och trevlig dag, jäkligt schysst kvalité på filmen och ljudet:yoparty.

Är det verkligen kul att ligga och köra på Go-kart bana? Jämfört med riktig bana.

Köra go-kart bana är skitkul, att jämfört med storbana så är nog go-kart bana mer krävande det svänger i stort sett hela tiden och det blir liten tid till vila.:D

Men vad som är roligast vete fasen, det är nog storbana men det är nog för att det blir mer sällan och att kurvorna är längre:D.

Last edited:
Haha.. Fick inte köra i röd när det var första gången jag körde där i år...:huvet

Bli inte så ledsen för att du var "tvungen" att köra blå grupp (om du anser dig vara lämpad för röd), då har du ju världens chans att köra perfekt när tempot är lägre.

Jag satt i inskrivningen o minns inte att någon som sa sig vara van att köra i röd grupp (andra år) som vi satte i blå. Men jag kan ju inte påstå att jag minns alla personer vi skrev in heller :)

Nästa gång du tycker du hamnat i "fel" grupp, fråga din instruktör om de kan hålla ett öga på dig o se om de tycker att du kan flytta upp till nästa pass.

/Hanna

Det är grymt kul att köra gokart-bana.
Som nån redan skrivit så är det ju mer "svängigt" och mindre marginaler för misstag.

Fysiskt blir det också ganska jobbigt om man är lite "aktiv" iom alla täta kurvor. Jag var iaf helt slut när jag kom hem utan att ha kört i någon superavancerad grupp. (och då är jag ändå inte helt otränad i övrigt)

Ett tips om man tycker att det inte finns utrymme att köra om är väl att använda fastlane för att slippa "köerna"..

Tips 2 blir då dessutom att om man använder fastlane för att skaffa en lucka så är det ju rätt osmart att köra ut på rakan och brassa satan direkt, då är man ju ändå ikapp klungan lagom till nästa kurva :tummenupp

(kul med film förövrigt) :)

Med tanke på att vi (blå grupp) hade gamla tävlingsförare (med f.d tävlingshoj) i
gruppen så misstänker jag att farten mellan röd och blå inte var sådär hysterisk
stor (om överhuvudtaget).

Med tanke på att vi (blå grupp) hade gamla tävlingsförare (med f.d tävlingshoj) i
gruppen så misstänker jag att farten mellan röd och blå inte var sådär hysterisk
stor (om överhuvudtaget).

Det förklarar saken.. körde gul grupp och stod vid sidan om och konstaterade att blå, med ett par undantag, såg snabbare ut än röd..

Jag var rätt: :confused:

svar på att köra gokartbana: klart de är kul men inte lika kul som storbana.

Nu blir man ju nyfiken, få se hur det ska se ut då? :7peta

Äsch, jag är ändå så långsam att kameran skulle få slut på film innan jag är igenom kurvan. :rolleyes: :tungan

Hm, skall se om jag hittar nåt bra exempel på ökande gas genom hela kurvan. Nån duktig smc-förare som kör om en amatör som mig med en hand har säkert nåt på lager. :)

Hmm gaskontroll? :-)

Det var ju det enda som instruktörerna babblade om den dagen. "prova att inte gasa överhuvudtaget genom kurvan ett varv, varv 2 gasa innan ni lägger ner". Verkar som att filmaren glömde bort del 2 av den meningen :D

Kul film att se och det verkar ju inte tråkigt att köra på liten bana. Dessutom som någon redan påpekat var det jäkligt bra bild och ljud. Vad har du för kamera?

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back