Jan Guillou äter politiker till frukost

Jan Guillou är en patetisk figur som inser att hans tid är förbi och försöker desperat samla poäng och verka tuff med diverse idiotiska uttalanden.
Ingen vettig människa kan ta honom på allvar längre. Vore det inte bäst om han bara blev bortglömd.

Sista boken jag läsat av JG var "Tjuvarnas Marknad". Den var bra tycker jag.

/J

Jan Guillou är en patetisk figur som inser att hans tid är förbi och försöker desperat samla poäng och verka tuff med diverse idiotiska uttalanden.
Ingen vettig människa kan ta honom på allvar längre. Vore det inte bäst om han bara blev bortglömd.

Nä, så kan man inte säga, ju... Jan Gullig-jo är beundravsärd i många avseenden.

För att inte göra bort mig för mycket säger jag: Jag TYCKER JG har skrivit en del bra. Ondskan är suverän. Sen får ni tycka precis vad ni vill. Om både mig och JG. :krama

Jag har konstaterat att jag inte vet vad jag tycker om JG förrän jag träffat honom över en middag och ett par kalla. Antingen skulle jag avsky honom innerligt eller också skulle man kunna vara polare me'n.

Men faktum är att han gjort ett jävligt bra jobb med att sätta åt en massa människor som desperat behövde sättas åt. Jag tror att många av de värsta idiotierna hade kunnat slå sig fram än mer om det inte hade varit för hans skarpa penna.

Hur han är som författare låter jag vara osagt men jag gillar inte hans löjliga självpåtagna machostämpel. Man är inte macho för att man spöat några kompisar som liten gosse i skolan eller för att man jagar lite vilt med skjutvapen som han verkar tro. Och hans vinkällare som han tycker är macho den tycker jag är bögig!

Sätt upp JG med sin stora kroppshydda i en boxningsring mot en tunnis och tillsynes mammas gosse som Gunde Svan så får vi se hur macho JG är. Gunde har fullföljt tävlingar trots att han skitit ner sig och trots att han brutit en arm(inte samtidigt dock). Det skulle JG aldrig göra för han är en och förblir författarfjolla och skulle krypa ihop i fosterställnig i ringhörnan så fort han fick motstånd.

Men JG förtjänar all respekt för sitt jobb med IB-affären och att han stod upp trots att han fick skaka galler. :tummenupp

JG har gjort mycket bra historiskt och porträtterade hur en sann journalist skall vara en gång i tiden. Sedan dess har han blivit rik och bekväm och dessvärre svängde idealen i samma takt. Nu känns han som en smårik småfet bortglömd person som berättigar sig själv genom att gnälla på folk som gör precis samma sak han själv gjorde när han var ung.

Men JG förtjänar all respekt för sitt jobb med IB-affären och att han stod upp trots att han fick skaka galler. :tummenupp

Däremot var han väl för både FRA och Ipred ?

Och var det inte så att han hade en liten biroll i IBavslöjandet men tog åt sig all ära?

Jag har aldrig förstått hur JG kan uppfattas som macho... är det för att han gillar flanellskjortor?

Jag har aldrig förstått hur JG kan uppfattas som macho... är det för att han gillar flanellskjortor?
Det kan ju kanske hänga ihop med Grabbarna på Fagerhult :D

Jag tycker att han skriver helt ok böcker, även om Arn och Hamilton kanske är lite väl heroiska och clichéaktiga :rolleyes: Men Tjuvarnas Marknad, Fienden inom oss, Ondskan, Häxornas försvarare mfl är dels riktigt bra, och belyser samhället från ett helt annat håll än vad lösnummersäljande skvallerpress gör. Häxornas försvarare kom ju för 7 år sen, och redan då tvivlade han ju tex på Tomas Quick, och nu har det kommit fram att mycket av hans bekännelser var läkarnas och drogernas fel. Medans dom riktiga mördarna går fria...

Däremot var han väl för både FRA och Ipred ?

Och var det inte så att han hade en liten biroll i IBavslöjandet men tog åt sig all ära?

Är det så, tänkte att staten var skyldig honom en del efter det men det kanske är helt fel.

Lite gammalmodig verkar han vara.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...