Här skall det gasas...

Han verkar ju räkna med att övriga håller klart lägre tempo i alla fall med tanke på spårval. skön film!

"SPÅRVAL"??????Man skulle kunna tro att han knyckt hoj o bensin....:D
Bara jag som reagerar på att det låter som en formel 1 bil?
Speedad film?
Inget snack om att han kör ifrån alla, men visst är den lite uppskruvad?

wow.. jag orkade med de där skrikande ljudet i lite över 60 sekunder..

"SPÅRVAL"??????Man skulle kunna tro att han knyckt hoj o bensin....:D

Jo i ett par av kurvorna tänkte man att vad fan håller han på med nu men så såg man att det låååångt fram var en långsam krake i vägen och då hajade man.

Han verkar ha ett par snäpp vassare hoj än resten av sölkorvarna på banan :tummenupp

De andra verkar inte tjöra så långsamt heller, men denna kör än värre:) lite som en kryssningsmissil på banan, och verkar bromsa sent sent...knappast första bankörningen iaf.:tummenupp

tycker han har bra påslag ut ur kurvorna. kör bra. ändå känns den konstigt uppspeedad .

Nu kom jag på vart jag sett liknande körning. När jag körde Motogp-spelet för nått år sedan på lättaste svårighetsgraden... :)
Kasta sig in i rätt spår och sen ut igen för att inte köra ihop. :)

tycker han har bra påslag ut ur kurvorna. kör bra. ändå känns den konstigt uppspeedad .

Visst fan kör han fort men inte direkt fortare än många andra i kurvorna. Han bromsar sent och har ett jävulskt driv ut ur kurvorna. Det är anledningen att han kör om så många. Hade han hamnat i helt fel grupp så hade han väl dragit om i kurvorna också? Han verkar ha en jävligt vass hoj och kalla nerver när det gäller att bromsa som främsta vapnet. Eller tänker jag fel?

När det gäller att bromsa finns det ju en lite kul ordväxling mellan Michael Dunlop, son till den mer legendariske Robert Dunlop, och pappan själv. "Pappa när ska jag bromsa?" Pappas svar : "När kulorna krypit upp ur pungen" I intervjun med Michael Dunlop jag läste var hans svåraste problem hur han skulle säga om en tjej frågade.

Last edited:
Ja nog e den uppspeedad lite, syns ibland på medåkarna som rör sig hackigt eller för fort och är det inte en turbo hoj? Verkar lite så i accet.....drar ifrån precis alla så lätt, alla andra kan väl inte vara så dåliga på gaspåslag eller har han en fullblods räcer och de andra gathojar? :)

Edit: Såg nu att det visst var en Gixxer K1 räcer han filmade ifrån

Last edited:
till vänster i bild vid 5:38, vad fan håller snubben på med?!

Ja prexis så måste det vara, king åff gul grupp :yoparty

Klockers... :tummenupp
Den ende som nuddar knät i backen kör nästan lika "fort" - övriga verkar köra banan för första gången.
Lite små-speedad film som sagts - han kör mutter lite här o där, men sååå fort kan man inte motstyra en muttersväng.
I övrigt hänsynslöst - verkar faan inte vara en tävling. :näsblod

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back