Din favoritmat!

Jag antar att jag oppererat på helt fel arena. Ska man hitta den perfekta tjejen måste man alltså befinna sig över polcirkeln där damerna slänger i hop palts som om det inte vore något.

Oja, fast Umeå är fullt av nerflyttade piteåtjejer, så redan här har man stora chanser.

Dessutom har mitt ex en kompis som har flyttat ner till Stockholm, det är dock inget att förmedla till dig då hon knappt kan koka thévatten själv...

Hon är alltså 42 år och singel och lagar ALDRIG mat utan köper små plastburkar med färdigmat varje dag.

Hon är alltså 42 år och singel och lagar ALDRIG mat utan köper små plastburkar med färdigmat varje dag.

Nä det lät ju inte speciellt lockande. Allt jag begär är att få palterna tillagade sen kan jag laga resten. Får dra mig uppåt helt enkelt. Då kan man ha en långskoter också och sen kommer mina håriga underarmar väl till pass när det knäpper till ordentligt.

Min favorit maträtt heter Soltani på en persisk restaurangen Vanak i Akalla, det är kolgrillad lövbiff samt en shichkebab med saffranris och grillad tomat.
Kan käka den alla dagar i veckan..........

Killen som jobbar där åker själv sporthoj så man brukar stanna där nån gång i veckan och stilla abstinensen lite.

Ska ni prova persisk mat så är detta rätt ställe!

Persisk mat rockar!!

Äääälskar palt men jag har inte ätit äkta hemmagjord ännu tyvärr. Väntar fortfarande på att Biturbo skall bjucka.

Husmanskost är GODAST!

En riktigt perfekt Insalata Caprese med perfekta ingredienser är svårslaget!

Last edited:
Tjiknmknggdzz!

Bifogat

• 89053032_c99549e343.jpg
    89053032_c99549e343.jpg
    85.6 KB · Visningar: 46
Kan nog inte säga någon riktig favorit, det beror lixom på dagsformen.

Jag skulle nog säga, all mat som är lagad med omsorg och bra råvaror. (politikersvar) :)

//M

Oja, fast Umeå är fullt av nerflyttade piteåtjejer, så redan här har man stora chanser.

Dessutom har mitt ex en kompis som har flyttat ner till Stockholm, det är dock inget att förmedla till dig då hon knappt kan koka thévatten själv...

lever hon på kattmat? :va:)

lever hon på kattmat? :va:)

Nja, ena dagen är det Sushi, nästa dag är det lasagne och en tredje gång är det plättar, i små plastförpackningar från den lokal ica handlare...

Sånt vi andra möjligen köper som nödlunch

Nja, ena dagen är det Sushi, nästa dag är det lasagne och en tredje gång är det plättar, i små plastförpackningar från den lokal ica handlare...

Sånt vi andra möjligen köper som nödlunch

haha inte konstigt hon är singel vid 40.

• Hårt eller mjukt tunnbröd. Smör.
• Kokt potatis.
• Surströmming.
• Finhackad lök (röd, gul eller purjo)
• Personliga alternativ; Gräddfil, cremefraiche, tomat, dill, osv
• OP-Andersson, Bäska droppar och en kall öl

Så nu kan vi stänga denna tråd.

Bifogat

• surstromming460_174743w.jpg
    surstromming460_174743w.jpg
    31.6 KB · Visningar: 56
• Hårt eller mjukt tunnbröd. Smör.
• Kokt potatis.
• Surströmming.
• Finhackad lök (röd, gul eller purjo)
• Personliga alternativ; Gräddfil, cremefraiche, tomat, dill, osv
• OP-Andersson, Bäska droppar och en kall öl

Så nu kan vi stänga denna tråd.

Det e jag nyfiken på. Jag bor i fel landsände och har aldrig provat.

Jag och min polare har utvecklat ett kryddkrig där man oavsett hur stark mat den andre lyckats frambringa alltid måste kommentera detta med: "Mjo det var gott men var det inte lite fisigt kryddat?". I somras levererade jag en självlysande chili som puttrat av ren ondska på spisen i en timme. Det var kul att höra honom säga det samtidigt som man såg i hans ögon hur han såg ljuset i tunneln.

Eftersom du hann före kompletterar jag med UPPSTEKT!
443578683_05e5569a27_m.jpg

Då kontrar jag med blodpalt, den ska vara gjord på renblod.
1258665-1258694.jpg

(ett helvete att få tag på renblod i stockholm så jag snodde en bild)

I fallande ordning:

1. Tortillias.
-Santa Marias stora bröd, de med 6 st per förp.
-Köttfärs.
-Körsbärstomat.
-Gurka.
-Lök.
-Obscen mängd gräddfil.

2. Kräftskagentoast med lörjrom.

3. Pizza. Antingen Kebabpizza eller Vesuvio med lök och fetaost.
-Skall helst värmas en ytterligare gång till ostbubblande tillstånd, efter det att man fått hem den.

4. Kebab.
-Skall beställas med såsen brevid i bunke.
-In med skiten i ugnen på 200 grader, kött och pommes separat.
-Kör tills det fräser.
-Ut med skiten, blanda köttet med röd och vit sås.
-Servera pommes och såsblandat kött på separata tallrikar.
-Givetvis pizzabröd till.

Det förstnämnda har jag ätit 2 dagar i veckan i två år. Tröttnar aldrig.
Avnjutes med stor fördel till Stargate-serien på DVD med projektorn. :tummenupp
Blir rentav ledsen i själen om jag inte får äta tortillias och titta på Stargate. :gnissla :tvångstankar

Edit: Jag är sån där permanent ungkarl, ja.

Last edited:
Jag och min polare har utvecklat ett kryddkrig där man oavsett hur stark mat den andre lyckats frambringa alltid måste kommentera detta med: "Mjo det var gott men var det inte lite fisigt kryddat?". I somras levererade jag en självlysande chili som puttrat av ren ondska på spisen i en timme. Det var kul att höra honom säga det samtidigt som man såg i hans ögon hur han såg ljuset i tunneln.

Det är nice att kasta ihop lite tacofärs som är så stark att man tar extra mycket av den heta salsan för att svalka strupen. Ifall man inte känner hur tandköttet pulserar så är någonting fel. :tummenupp

Glloäääääähhh har precis slarvat ihop en stor svål med färsk tortilini med ost/tomatfyllning samt öst gorgonzolasås över hela helsiket!

Helt fantastiskt och sätter sig direkt runt naveln.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år