Mysig resa till jobbet

Merv

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
Yamaha R1 -04
Puttrade iväg från Sthlm till Uppsala på vanligt vis. efter en kort stund på E4:an norrut så blev man omkörd av en Konigsegg CCX (eller hur fan man stavar det) som man kunde ta rygg på.

inte illa att ligga bakom en bil vars centrerade avgasrör man kan parkera hojen i samt få plats med ett pingisbord

synd att det skulle vara så mycket bilar bara så man inte kunde få till nått skoj. blev bara en liten demonstration innan avfarten till Uppsala där det inte var några andra bilar. men han släppte av när det stod ca 280 på mätarn. kanske 240-250 i verklig hastighet.

Om man ändå kunde få den underhållningen varje dag till jobbet

Kände du hur det blir liksom dubbelt så varmt bakom en sån bil, Känns som en Cypern monsun i Juli. Dammigt & varmt.

Klarade du att hålla avståndet när det började gå fort - dom e ju ruskigt snabba dom där... :brinnerup

Kände du hur det blir liksom dubbelt så varmt bakom en sån bil, Känns som en Cypern monsun i Juli. Dammigt & varmt.

Det, även att all luft runt omkring försvann när han gasade. fick andnöd :tummenupp

roligaste var väl andra bilar som också ville få en glutt och race med han. en karl i en volvo från början på 90 talet gjorde ett tappert försök att haka på. hade behövt en månkikare för att se honom där bakom med en skrikande motor

Klarade du att hålla avståndet när det började gå fort - dom e ju ruskigt snabba dom där... :brinnerup

var inga större problem, men visst fick han en liten lucka innan jag han reagera med högerhanden :)

tror tyvärr att han aldrig laddade på fullt i accelerationen

Last edited:
Det, även att all luft runt omkring försvann när han gasade. fick andnöd :tummenupp

roligaste var väl andra bilar som också ville få en glutt och race med han. en karl i en volvo från början på 90 talet gjorde ett tappert försök att haka på. hade behövt en månkikare för att se honom där bakom med en skrikande motor

var inga större problem, men visst fick han en liten lucka innan jag han reagera med högerhanden :)

tror tyvärr att han aldrig laddade på fullt i accelerationen

tror inte man har allt för mkt att säga till om mot en sån bil i dom farterna, inte ens på en R1

Är riktigt roligt när en "riktig" bil laddar på och man får köra lite!

Dock så tycker jag Koenigsegg smäller lite högre än både ferrari,lambo osv då jag aldrig sett en i trafik vilket man inte kan säga om de andra!

kan faktiskt tillägga att han blev omkörd också när han körde på. ser bara tre möjliga anledningar till det:

1. jag är en så fruktansvärt bra förare
2. min hoj är magisk + att jag är en så fruktansvärt bra förare
3. han blev för nervös av en så sexig grabb i skinn-kroppstrumpa så han glömde gasa

kan också vara en kombination av de 3 ovanstående, det är mitt starkaste tips.

kan faktiskt tillägga att han blev omkörd också när han körde på. ser bara tre möjliga anledningar till det:

1. jag är en så fruktansvärt bra förare
2. min hoj är magisk + att jag är en så fruktansvärt bra förare
3. han blev för nervös av en så sexig grabb i skinn-kroppstrumpa så han glömde gasa

kan också vara en kombination av de 3 ovanstående, det är mitt starkaste tips.

Eller så hade han ledbandsreumatism i sitt högerben och kunde inte trycka ner foten mer än till lite drygt halvfart. :arsele :D

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back