Tvätta mitt ställ i höst

Hur mycket är bra? Jag har ett jäkligt bra rengörningsmedel till skinn. Skicka PM.

Eller gör det själv. Jaja jag vet att många tycker man e dum i huvet.
Jag slängde mitt i tvättmaskinen MAX 30grader (skinnet får inte bli för varmt) Kort program! Väldigt lite tvättmedel!!! Inget sköljmedel!!
Smorde in stället efter tvätt (direkt medans det e blött) med biltema läderolja. Rikligt. Skinnet suger bra när det e blött. Smorde in det dagen efter igen. 2 dagar för att det ska torka men inte direkt solljus. Stället såg ut som nytt och inga problem med sömmar. Mjukt o fint.

Last edited:
Behövs inte :)
Mitt åker tåg el buss till norrland nånstans o får sin tvätt :tummenupp

Var? Hur? Pris?

Eller gör det själv. Jaja jag vet att många tycker man e dum i huvet.
Jag slängde mitt i tvättmaskinen MAX 30grader (skinnet får inte bli för varmt) Kort program! Väldigt lite tvättmedel!!! Inget sköljmedel!!
Smorde in stället efter tvätt (direkt medans det e blött) med biltema läderolja. Rikligt. Skinnet suger bra när det e blött. Smorde in det dagen efter igen. 2 dagar för att det ska torka men inte direkt solljus. Stället såg ut som nytt och inga problem med sömmar. Mjukt o fint.

Du är inte så dum som IQtestet (83) visar:tummenupp

Last edited:
Jösses - min tråd var först, men det är här aktiviteten finns :D

Tvättmaskin hade jag inte rekommenderat!!
Handtvätt i badkaret med koncentrerad flytande Ariel color som förtvätt, spraya in- och utvändigt (alla flugor o rövsvett försvinner i ett naffs).
Tork tar 3 dagar.
Sedan värsting-smörja med "lovika-vante"... var försiktig med rumpan - annars blir det halt vid gaspådrag :tuttar

Ditt Ducke-ställ råkar inte vara strl 56+ ???

EDIT:
Köra runt med ett Ducceställ förresten... näähhh... Glöm det! :glömdet

Last edited:
Jösses - min tråd var först, men det är här aktiviteten finns :D

Tvättmaskin hade jag inte rekommenderat!!
Handtvätt i badkaret med koncentrerad flytande Ariel colour som förtvätt, spraya in- och utvändigt (alla flugor o rövsvett försvinner i ett naffs).
Tork tar 3 dagar.
Sedan värsting-smörja med "lovika-vante"... var försiktig med rumpan - annars blir det halt vid gaspådrag :tuttar

Ditt Ducke-ställ råkar inte vara strl 56+ ???
Köra runt med ett Ducceställ förresten... näähhh... Glöm det! :glömdet

Trodde det var ett 58 du sökte? För ja undrar om inte mitt är ett 56. Har det inte här så kan inte kolla heller..Fast du e ju iof lång som ett ösregn Robz, o mitt e långt på breden :D

Trodde det var ett 58 du sökte? För ja undrar om inte mitt är ett 56. Har det inte här så kan inte kolla heller..Fast du e ju iof lång som ett ösregn Robz, o mitt e långt på breden :D
Hehehe... Som jag skrev i original-tråden; 56 funkar men det blir trångt runt "paketet"... :brinnerup
Du är väl inte lång på bredden heller!??
Hit mä stället så slipper du skicka iväg det! :D

Hehehe... Som jag skrev i original-tråden; 56 funkar men det blir trångt runt "paketet"... :brinnerup
Du är väl inte lång på bredden heller!??
Hit mä stället så slipper du skicka iväg det! :D

Skicka iväg det kommer jag göra ju, morsan jobbar i tvättbranschen o känner nåra uppe i norrland som tvättar ställ. "tydligen ett av väldigt få ställe i swe"

Runt magen e det nog minst 58 :P
Men visst kan du testa om se passar.

*/ ?>
Back