Konstiga situationer som uppstått på jobbet.

Inte på jobbet, men nästan. Jag var ute och åt efter jobbet. Eftersom jag gör det ofta så gjorde jag ngt som fick några andra gäster att uppfatta mig som servitör på stället. Jag blev lite paff när de började beställa, och de hann lämna hela sin beställning till mig. Det var rätt kul att avsluta med "Tack för beställningen, men det finns ett litet problem. Jag jobbar inte här."

I helgen skulle jag möta några kompisar på en restaurang efter att vi kört olika rundor med hojarna. Jag va rätt mör i kroppen så jag stod upp när de andra satt vid bordet och väntade på att maten skulle komma. Hade överdelen på skinnstället hängandes. Kom in en kvinna i 30-årsåldern med en unge på släp, gick med bestämda steg fram till mig och sa "Hej! Jag har beställt. (Paus på 2-3 sekunder...) Eller du jobbar inte här?"

Ofta en servitris står i skinnställ och ryggskydd på och ska servera. :)

Det konstigaste jag varit med om på jobb var nog när jag jobbade extra på OKQ8. Hade någon sån här specialerbjudande om en sandwich-glass och en kaffe för 10 kr, i stället för 21 som det blev egentligen. Grejerna gick åt fort och glassen tog slut efter bara några dagar. Samma dag som glassen var slut kom det in en gammal gubbe, skulle gissa på 70 + med tanten i släptåg. Han går raka vägen fram till kassan och slänger upp sin jäkla kupong med erbjudandet om glass och kaffe. Jag säger lugnt och trevligt att glassen är slut, tyvärr. Det var nog inget svar som gubben var nöjd med, för han ställde sig och spärrade upp ögonen något enormt och följande blev sagt:

Gubbe: JÄVLA SUBBA! Jag har kört HELA VÄGEN från Staffanstorp för den här glassen, och så står du och säger att den är slut!
Jag: Jag kan tyvärr inte hjälpa det, det var ett populärt erbjudande.
Gubben: Kan jag ta en annan glass?
Jag: Erbjudandet gäller bara sandwichen. Du får ta det med min chef i så fall.
Gubben: Men fattar du trögt? Jag har kört från Staffanstorp!
Jag: Ja? Var inte det lite dumt att köra så långt för en glass när det faktiskt finns sandwich i Staffanstorp med?
Gubben: Kalla hit din chef nu! Jag ska se till att du får sparken!

*Hämtar chefen*

Gubben står och slår kupongen i disken, och tanten står bredvid och rullarna nervöst tummarna. Det hade hon gjort sen de kom fram till disken.

Gubben: Jag ska stämma er! Jag ska ha en sandwich! Jag har kört från Staffanstorp!
Chefen: "Okej"

Gubben slängde kupongen mot chefen, gick ut och drog tanten med sig. Folk alltså. :död

Inte på min egen arbetsplats, men igår hände något smått bizarrt iaf:

Jag har precis varit hemma och vänt efter jobbet och dragit på mig skinnstället och inväntade en polare. Gick ner till restauranten på andra sidan gatan för att ta en loka.
Det är helt tomt där inne förutom en gubbe som står längre bort vid bardisken när jag kommer in.
Han tittar på mig och säger: "Sex..?"
Jag fattar inte om han stöter på mig eller bara tycker jag ser bögig ut i läder så jag mumlar typ "Visst." och väntar på att bartendern ska komma.
Han fortsätter titta på mig konstigt och säger igen: "Sex! Eller vad vill du ha?"
Jag blir lite smått irriterad för det var inte speciellt kul första gången så jag säger surt "Finns det någon personal här eller? Jag vill ha en ramlösa."
Han: "VI ÖPPNAR SEX!"
Jag mumlar något förvirrat och går ut...

Hur många som helst.

Sen jag öppnade skönhetssalong i Uppsala (som förövrigt är något slags mekka för missanpassade och psykiskt sjuka människor) har jag fått tillräckligt med material för en ganska lång bok eller komediserie.

Ensamma speciella människor tyr sig till salonger av någon anledning. Vi har ett gäng stammisar som kommer då och då.

Vi har den rundlagda zigenarpojken (ca 19 men ser ut som 42) som brukar köra springnota (men som är svår tat neka då dom anmäler för diskriminering om man nekar)

Vi har den rullstolsbundna paragrafryttaren som vrålar om att vi skall ha en ramp fast man KAN komma in och vi hjälper till med dörren. Sen vill han ändå aldrig klippa sig utan sitter o gnider handen i skrevet o tittar på min vackra frisörskor. En annan favorit är att göra drive-by i 15 km i timmen och banka på rutan med ett krokodilflin.

Ett antal andra rullstolsbundna herrar från särboendet i närheten tycker om att slira upp händer på dom mest förbjudna ställen på mina frisörer. Orsakar en hel del tårar hos små känsliga nyutexaminerade flickor. Numer får följeslagarna sitta o hålla i händerna under klippning eftersom silvertejp inte var ett alternativ tydligen :P

En mycket speciell uppsala filur som brukar gå och skratta högt på gågatan som Jim Carrey för sig själv, som vill att vi skall vika hans öron "MYYCKET håååårt" när han får håret tvättat (?!).

Men det som står ut tydligast var nog damen som hade frigång för dagen, som frågade om hon fick använda toaletten efter att jag gjort fotvård på henne. När en annan kund lite senare frågade om hon kunde låna toaletten fick jag en känsla av att jag borde kolla toaletten först...vilket var bra (och dåligt för mig :P).
Kunden innan hade tydligen satt sig på kanten, skitit och åkt karusell runt runt på ringen så att det var helt insmort och hängde över kanterna.
Ett halvkräkigt "ett liiiitet ögonblick så skall jag bara sätta fram mer toapapper hehe" så fick jag snabbstäda och desinficera hela rummet innan den lilla oförstående damen kunde släppas in. Det blev ingen lunch den dagen kan jag lova.

Det är kul att ha salong mitt i stan...:brinnerup

Hur många som helst.

Sen jag öppnade skönhetssalong i Uppsala (som förövrigt är något slags mekka för missanpassade och psykiskt sjuka människor) har jag fått tillräckligt med material för en ganska lång bok eller komediserie.

Ensamma speciella människor tyr sig till salonger av någon anledning. Vi har ett gäng stammisar som kommer då och då.

Vi har den rundlagda zigenarpojken (ca 19 men ser ut som 42) som brukar köra springnota (men som är svår tat neka då dom anmäler för diskriminering om man nekar)

Vi har den rullstolsbundna paragrafryttaren som vrålar om att vi skall ha en ramp fast man KAN komma in och vi hjälper till med dörren. Sen vill han ändå aldrig klippa sig utan sitter o gnider handen i skrevet o tittar på min vackra frisörskor. En annan favorit är att göra drive-by i 15 km i timmen och banka på rutan med ett krokodilflin.

Ett antal andra rullstolsbundna herrar från särboendet i närheten tycker om att slira upp händer på dom mest förbjudna ställen på mina frisörer. Orsakar en hel del tårar hos små känsliga nyutexaminerade flickor. Numer får följeslagarna sitta o hålla i händerna under klippning eftersom silvertejp inte var ett alternativ tydligen :P

En mycket speciell uppsala filur som brukar gå och skratta högt på gågatan som Jim Carrey för sig själv, som vill att vi skall vika hans öron "MYYCKET håååårt" när han får håret tvättat (?!).

Men det som står ut tydligast var nog damen som hade frigång för dagen, som frågade om hon fick använda toaletten efter att jag gjort fotvård på henne. När en annan kund lite senare frågade om hon kunde låna toaletten fick jag en känsla av att jag borde kolla toaletten först...vilket var bra (och dåligt för mig :P).
Kunden innan hade tydligen satt sig på kanten, skitit och åkt karusell runt runt på ringen så att det var helt insmort och hängde över kanterna.
Ett halvkräkigt "ett liiiitet ögonblick så skall jag bara sätta fram mer toapapper hehe" så fick jag snabbstäda och desinficera hela rummet innan den lilla oförstående damen kunde släppas in. Det blev ingen lunch den dagen kan jag lova.

:rofl:rofl:rofl:rofl

:rofl

Jag kan riktigt se synen framför mig. Hon går in på toaletten, tänker "nej nu jävlar skiter jag på toalettringen". Gör detta och åker sedan med pliriska ögon runt på ringen med hennes förmodade, skrynkliga arsle med ett leende. :D

Hur många som helst.

Man borde kanske inte skratta just nu eftersom det antagligen inte varit så kul för dig och din personal alla gånger... Men fyfan vad jag garvar nu!!:rofl :rofl :rofl :skrattaåt :skrattaåt

På mitt förra jobb hade jag en kollega som är en riktig bonndrängs grabb från Sala. Helschysst kille, men som sagt mycket koskit i gen-fogarna.
En dag när jag satt och jobbade så hör jag hur killen (som sitter en rad bakom mig) frågar:
-"Du Dreggel, du har katt va?"
Eftersom jag under den perioden ägde en stor Mainecoon katt så svarade jag:
-"Ja?"
Sedan var det tyst i säkert 20 sekunder. Jag frågade:
-"Vadårå?"
Fortsatt tyst i 10 sekunder, sen svarar han med lite viskande röst:
-"Säg till om du vill att jag ska vri nacken av han."

:)

Ett antal andra rullstolsbundna herrar från särboendet i närheten tycker om att slira upp händer på dom mest förbjudna ställen på mina frisörer. Orsakar en hel del tårar hos små känsliga nyutexaminerade flickor.
Det där verkar inte vara så ovanligt som man kanske hade velat hoppas.
Har en tjejkompis som fick sin examen nu i våras, och det har redan hänt ett par gånger att "fullt normala" människor tar sig lite väl stora friheter..:(

På mitt förra jobb hade jag en kollega som är en riktig bonndrängs grabb från Sala. Helschysst kille, men som sagt mycket koskit i gen-fogarna.
En dag när jag satt och jobbade så hör jag hur killen (som sitter en rad bakom mig) frågar:
-"Ja?"
-"Vadårå?"

:skrattaåt

Last edited:
Titta på min beskrivning av var jag bor ;) det har stått så länge nu :)

Detta är bara ett axplock. Sjuksköterskedagarna rymmer betydligt fler skratt men det är ju liksom tystnasplikt på det :) så jag får garva för mig själv åt dom.

Du bryter bara mot tystnadsplikten om du nämner namn. :tummenupp

Det konstigaste jag har vart med om är nog när jag va i en lägenhet och renoverade.... När jag kom dit en morgon och plingar på så hör jag hur hon ropar "kom in"... Jag knatar in och hör hur hon säger... "Här inne är jag"... Och det kom från sovrummet där dörren stog halvöppen... Och ligger där naken och vill att jag ska göra något annat än att renovera...

Du missade de två viktigaste grejerna i historien.

1. Var hon snygg?
2. Vad hände?
3. Fick du betalt för tiden?

3. Fick du betalt för tiden?

Det blev ganska avrundat i slutändan med pröjset... Kompispris kan man säga eller kk-pris kanske man ska säga! Men hon fick inte jobbet gratis... Så nej, jag tog inte betalt för den tjänsten... Då hade jag varit hora... Och det mår man inte bra av har jag hört...

Last edited:
-"Ja?"
-"Vadårå?"

:rofl

Du bryter bara mot tystnadsplikten om du nämner namn. :tummenupp

Det är sant..och det var på Irland :) vi får väl se vad jag kommer ihåg ;)

Åkej...det var EN sak som UPPSTOD! så att säga ;)

En grabb skulle operera bort ett ljumskbråck. Då man skall klä patienten i sterila lakan så ramar man in området man skall fokusera på i lager. Sen, eftersom det är nära underlivet och detta aldrig kan räknas som sterilt hur man än gör så lägger man en handduk över det man inte skall arbeta med och nitar fast denna i patientens hud så den inte flyttar sig :)

Kirurgerna höll på att preppa patienten, som sov, som bäst och bad mig sköta handduken. Jag var i full färd med att sätta fast den när det plöstligt börjar resa sig...jag hajjar inte först utan tror att jag lagt den ojämnt och puttar ner den lite men det ställer sig mer och mer som ett tält...då inser jag att alla kirurgerna och narkosgänget står och asgarvar åt mig och fattar vad som EGENTLIGEN är bakom (eller under :P) problemet :P
Vi fick vänta tills situationen hade "lagt" sig ;) sen kunde vi åtgärda hans bråck :P

Tur att man har en ganska täckande mask på sig när man assisterar..för jag var pionfärgad i nyllet resten av dagen :P

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing