Inte på jobbet, men nästan. Jag var ute och åt efter jobbet. Eftersom jag gör det ofta så gjorde jag ngt som fick några andra gäster att uppfatta mig som servitör på stället. Jag blev lite paff när de började beställa, och de hann lämna hela sin beställning till mig. Det var rätt kul att avsluta med "Tack för beställningen, men det finns ett litet problem. Jag jobbar inte här."
I helgen skulle jag möta några kompisar på en restaurang efter att vi kört olika rundor med hojarna. Jag va rätt mör i kroppen så jag stod upp när de andra satt vid bordet och väntade på att maten skulle komma. Hade överdelen på skinnstället hängandes. Kom in en kvinna i 30-årsåldern med en unge på släp, gick med bestämda steg fram till mig och sa "Hej! Jag har beställt. (Paus på 2-3 sekunder...) Eller du jobbar inte här?"
Ofta en servitris står i skinnställ och ryggskydd på och ska servera.
Det konstigaste jag varit med om på jobb var nog när jag jobbade extra på OKQ8. Hade någon sån här specialerbjudande om en sandwich-glass och en kaffe för 10 kr, i stället för 21 som det blev egentligen. Grejerna gick åt fort och glassen tog slut efter bara några dagar. Samma dag som glassen var slut kom det in en gammal gubbe, skulle gissa på 70 + med tanten i släptåg. Han går raka vägen fram till kassan och slänger upp sin jäkla kupong med erbjudandet om glass och kaffe. Jag säger lugnt och trevligt att glassen är slut, tyvärr. Det var nog inget svar som gubben var nöjd med, för han ställde sig och spärrade upp ögonen något enormt och följande blev sagt:
Gubbe: JÄVLA SUBBA! Jag har kört HELA VÄGEN från Staffanstorp för den här glassen, och så står du och säger att den är slut!
Jag: Jag kan tyvärr inte hjälpa det, det var ett populärt erbjudande.
Gubben: Kan jag ta en annan glass?
Jag: Erbjudandet gäller bara sandwichen. Du får ta det med min chef i så fall.
Gubben: Men fattar du trögt? Jag har kört från Staffanstorp!
Jag: Ja? Var inte det lite dumt att köra så långt för en glass när det faktiskt finns sandwich i Staffanstorp med?
Gubben: Kalla hit din chef nu! Jag ska se till att du får sparken!
*Hämtar chefen*
Gubben står och slår kupongen i disken, och tanten står bredvid och rullarna nervöst tummarna. Det hade hon gjort sen de kom fram till disken.
Gubben: Jag ska stämma er! Jag ska ha en sandwich! Jag har kört från Staffanstorp!
Chefen: "Okej"
Gubben slängde kupongen mot chefen, gick ut och drog tanten med sig. Folk alltså.