Mycket buller = liten pillesnåpp

vill bara framföra mitt tack till de som frikopplar förbi hästar kring Göteborg. Lägger till med småtjejer på också.
Har en egen liten visp på 14år som rider hästar av lite ädlare valör och fått uppleva på nära håll hur oberäknelige de är. Det tillsammans med just en 14 åring är ingen bra kombination alls. Jag bara håller med men vad gör man när det är deras intresse.

Stort tack till Er !!!!!!!

Trots att de är oberäkneliga, man vet de reagerar på fordon, så släpper man ut små tjejer på dom i trafiken? :rolleyes:

Totalt OT men har svårt att se logiken...

Hmm. Ibland börjar man ju undra om inte ALLA som är på det här forumet skulle behöva ha lite större. Förutom :tuttar
Vissa inlägg är ju bara :död

Nu är de ju tydligt att det inte är Berra som tycker detta utan han har bara bestämt att en del andra människor tycker så.
Hoppa på dessa människor som faktiskt tycker så istället... :tungan
(ironi)

Last edited:
Skumt inlägg men det jag valde att citera vill jag kommentera med att säga att vissa människor förmodligen inte tycker likadant som du, kanske räcker oljudet från din fina, dova ton fem gånger längre över nejden än ett sprucket skrikande system.

Det är korrekt...men då kommer vi in på andra saker...
Och en dov mjuk ton skrämmer/irriterar inte tillnärmelsevis, som en som du själv säger "sprucket skrikandesystem"
Och jag tror nog att du oxå förstår skillnaden.

Inte att vi talade om hur långt ljudet når.

Om inte: Bo i en depå, bli väckt av evigt varvande tvåtaktare med endast stingerpipa och ingen slutljuddämpare. Gärna 50cc:are

Den "icke-racing-människa" som inte blir irriterad på det ljudet inom tre attosekunder är inte född!
Skulle jag höra det ljudet, eller ett "sprucket skrikande system" i min egna trädgård... blev även jag förbannad!
Även om jag älskar de ljuden på sina respektive "tillåtna" platser...

Så som sagt, jag tror du förstod själva temat i snacket?

Att störa så lite som möjligt.

Och nej - ett dovt mörkt ljud stör inte alls på samma sätt som ett rivigt ylande.
KAN ju oxå vara en av anledningarna att man valt dBA som bullernorm...
Think about it!

Last edited:
Berra har nog rätt. Dom som har högt ljud pga att trimning kan jag förstå men läser man här på sporthoj så verkar en majoritet byta ljudämpare bara för att låta mer och det tolkar jag som litensnoppkomplex.
Sedan som nummer två har vi ju dom som köper trimsystem och sedan dessutom kapar ljudämparen kortare. Dessa pojkar använder antagligen pincett när dom kissar.
Och på tredje plats kommer dom som bara har en lite rörböj som ljuddämpare. Skulle gissa att dom sitter ner när dom ska kissa.

Hur blir det om man är tjej då och har ett vrålande system?

Har personligen inte det utan min låter precis så perfekt morrande som den ska. :tummenupp

Kör man gazz tillsammans med andra och personen framför har ett gp-rör el liknande och det bara vrålar om det är det inte speciellt roligt och ligga bakom. :va

Ibland tror jag att Berra har rätt.......

Berra har nog rätt. Dom som har högt ljud pga att trimning kan jag förstå men läser man här på sporthoj så verkar en majoritet byta ljudämpare bara för att låta mer och det tolkar jag som litensnoppkomplex.
Sedan som nummer två har vi ju dom som köper trimsystem och sedan dessutom kapar ljudämparen kortare. Dessa pojkar använder antagligen pincett när dom kissar.
Och på tredje plats kommer dom som bara har en lite rörböj som ljuddämpare. Skulle gissa att dom sitter ner när dom ska kissa.
För att inte tala om de som är ute och nöjeskör samt kör för fort, på ett hjul, utan katalysator på fossilt bränsle, tagit bort bakstänken, satt på miniblinkers och dessutom har mörkt visir. Dessa personer har säkert så liten snopp att de måste kissa m.h.a. en påse på magen.

Det är kanske så att folk med liten snopp måste hitta någon hobby att leka med, folk med stor snopp leker med sig själva?

Mäh!! Den otvetydigt viktigaste personliga egenskapen för ett lyckligt och livslångt förhållande är en sjukt stor snopp.

Jaa men nu snackar jag om en revisor här :hihi Trots min minimala snopp storlek är jag hyffsat långvarig i mina förhållande dock :rolleyes:

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back