Är det samma personer som tjänar pengar på svininfluensan som...

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
tjänade pengar på millennium buggen?

Denna svininfluensa är ju så otroligt överdriven att det är ju värre än inför millennium skiftet.

Någon tjänar ju feta pengar på detta.
Kanske dessa personer vill överdriva och skrämma upp folk så mycket det går?

Inget nytt under solen att läkemedelsbolag mfl drar nytta av korkade människor.
Ok att man vaccinerar pensionärer och gravida, men fullt friska människor som kanske mår sämre av vaccinet jämfört med själva influensan?
Jag hörde på radio att de trodde att halva kommunstyrkan i någon kommun skulle vara sjukskriven under toppen av influensan. Det återstår att se men jag tror fortfarande att vinterkräksjukan är betydligt värre :näsblod

...jag tror fortfarande att vinterkräksjukan är betydligt värre :näsblod

Vinterkräksjukan håller i sig ett par dagar, influensan kan sitta två-tre veckor. Rätt stor skillnad för en arbetsgivare om halva personalen är borta veckor i sträck jämfört om halva personalen är sjuka tre dagar per skalle...

Ok att man vaccinerar pensionärer och gravida, men fullt friska människor som kanske mår sämre av vaccinet jämfört med själva influensan?

Man kommer ju inte vaccinera för att man tror att influensan är särskillt farlig för individen utan för att effekterna på samhällsekonomin och samhällsfunktionerna blir så omfattande om allt för stora delar av den arbetsföra befolkningen är sjuka samtidigt...

Last edited:
Naturligtvis så skrämms man upp av alla mediala överdrifter!! Det går ju inte att öka sina upplagor och tittare på att säga tex...svininfluensa är som vilken influensa som helst men då fler förväntas sjukna in och samhällsekonomiskt kommer det slå hårt. Det säljer mycket bättre att skriva lr rapportera om en kommande PANDEMI vilket kort och gott är ett annat ord för epedemi i större skala! Sitt ner i båten och blir man sjuk så får lugnt krya på sig samt försöka hinna ifatt filmkartoteket ist:tummenupp

Ps: tack för de fina spårvalen du gav mig på hälla i helgen west w!!!

Jag hade nog svininfluensa förra veckan, det höll bara några dagar men jävlar vad jobbigt det var. 40 grader feber, fruktat ont i halsen, ont i huvudet, ont i hela kroppen, frossa, feberyra och feberdrömmar.

Jag fick det inte diagnosticerat för när jag ville komma till mottagningen så sa dom på telefon att de inte villa ha dit någon med influensa. Däremot så hängde jag med en tjej under way out west som fick influensa samtidigt som mig och hon har fått träffa läkare som sagt att det är svininfluensan.

Hon är däremot fortfarande sjuk.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...