Glad överraskning! (Billig försäkring)

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
Har suttit och spanat på hojar på Blocket några veckor nu, kollat priser, årsmodeller och miltal.
Har skrivit några inlägg och fått tips och råd kring olika hojmodeller här på forumet.
Hela tiden har jag dock haft försäkringskostnaden i bakhuvudet. Glöm inte den!!

Idag gick jag in på Bilsport-MC's hemsida och kollade upp vad jag skulle betala för en GSX 1400 och en ER-6n. Blev glatt överraskad! :)
Helförsäkring/helår:
GSX 1400 = 5.983:-
ER-6n = 2.669:-

Okej, det är inga räserhojar precis, men jag hade liksom ändå tanken om att det är dyrt att försäkra sin hoj, man måste ta den kostnaden med i beräkning. Men här pratar vi om 500kr/mån och 220kr/mån, för helförsäkring. Det tycker jag är helt ok om jag ska va ärlig, det är ju betydligt mindre än en utekväll på krogen. :fyllisar :öl

Glöm inte o kolla märkesförsäkringen! Suzukis hel/hel klår B-MC's för min bandit!

Tips på hoj,ber på vad du vill ha och din ålder..men kolla fz6s 2 med, LÖJLIGT billig att helårsförsäkra:tummenuppjag ger 2040 kr helår hel, dock så är jag "gammal" snudd på classicaförsäkring för min del, premiemässigt:) Vi jämförde dock men en kille på 22 år utan körkort, vara billigt med för honom.

Fz6:an har roligare motor, bättre bromsar och chassi oxå, anser jag iaf.

Glöm inte o kolla märkesförsäkringen! Suzukis hel/hel klår B-MC's för min bandit!

Amen på det, och där jag bor pissiga villkor (samt tokhög självrisk) för B&MC. Synd, för de har varit så otroligt bra att ha att göra med.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back