Tuk Tuk?

• Thread starter Thread starter manneman
  • Start date Start date
Det var en gubbe här i stan som hade ett par tuktuk och körde taxi med en sommar. Vete fasen hur han hade gjort för att få de registrerade och godkända här i Sverige. :tungan

Kanske dock inte det fordon jag skulle ha valt om jag hade transportbehov på ett "mindre lantbruk" eller liknande. Jag skulle helt klart ha valt en Piaggio APE 50 istället. :brynad

Det var en gubbe här i stan som hade ett par tuktuk och körde taxi med en sommar. Vete fasen hur han hade gjort för att få de registrerade och godkända här i Sverige. :tungan

Kanske dock inte det fordon jag skulle ha valt om jag hade transportbehov på ett "mindre lantbruk" eller liknande. Jag skulle helt klart ha valt en Piaggio APE 50 istället. :brynad

Skulle valt en 6-hjulad polaris 800.

Tuk Tuk äntligen finns dessa i Sverige :rolleyes:

Är ju en välgjord mc-kärra på blocket annonsen... Bara ingen importerar riktiga taxi mopeder a la Krabi där jag befinner mig nu :tungan

Sådana Tuk tuk finns i norra Thailand t ex i Nong Khai.

Ett fordon med 250 cc mc-motor som man kör på B-kort och han lägger den i kategorin mopeder...

Tänker du som jag att det bara är att lyfta ur kinesmotorn och hänga i en från valfri liters sporthoj?

En camper till någon liten pickis skulle ju rymmas på flaket, sen är det bara att åka på långsemester!
Nejdå.
Men en CB400N kan jag slakta.
Eller en Jawa 350 för att undvika pålitlighet.

Nejdå.
Men en CB400N kan jag slakta.
Eller en Jawa 350 för att undvika pålitlighet.

En CB400 skulle göra den bra!
En Jawa skulle göra den mer trogen Tailändska orginalen.

Men båda dom hojarna skulle jag helst bygga café räcer av.

En 160hk maskin skulle göra den absolut livsfarlig på det där bra sättet...

ÅAS lastar man cementsäckar längst bak så skulle den kanske wheela med orginalmotorn

Tror dom är stuntmän hela bunten...& racers, för dom skulle ju tävla mot varandra också! :död

Är ganska lätt att fixa tuk tuk racing även om förarna inte är helt med på noterna. Ta två (eller fler) tuk tuks, ge dom en destination helst långt bort på andra sidan Bangkok, tala sen om för förarna att den som kommer först fram får dubbelt betalt, håll i hatten :tummenupp

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti