Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Så ok... för att bli på bättre humör så har jag börjat kika på blocket (var inte direkt längesen jag satt där tycker jag men men) och har börjat fundera på vad jag gör om dem nu inte hittar hojen och försäkringen betalar ut det dem ska...

Nya 625... ingen så billig som jag hade så det blir ju att lägga till en rätt betydlig summa (satsa på en -05 direkt kanske)

660, vet inte ett skit om denna men om Paser kan wheela runt på den så borde den ju klara min kroppsvikt också :P

550... hehehehehehehehehe.... men ja, kan nån göra ventiljustering åt mig :P

Eller 690 den nya... finns en hel del kul ändå så något blir det väl, tänker inte vänta till nästa år så att säga...

tips, förslag.. eller ja, bara hålla med eftersom jag är nere just nu haha

660 är vassare då den har 654kubik och lättare, dock inget elstart.
690SM måste du pilla lite med innan den blir rolig.
690SMC är den roligaste om du har pengar. Inte lika mkt vibrationer som gamla LC4 och kan köras helt original.

menar du 550 SXV eller 525EXC??
 
660 är vassare då den har 654kubik och lättare, dock inget elstart.
690SM måste du pilla lite med innan den blir rolig.
690SMC är den roligaste om du har pengar. Inte lika mkt vibrationer som gamla LC4 och kan köras helt original.

menar du 550 SXV eller 525EXC??

690SM blir det nog inte, har lite svårt för utseendet.. kanske inte väsentligt men man ska ju vara nöjd med hur sktien ser ut ju :)

690SMC, sjukt sugen, vet dock inte om pengarna finns

550/525 - vet faktisk ingenting om dessa, men så som jag uppfattat det så (förutom att vara olika märken då) så är de betydligt hårdare än ovanstående men mer meck.. men ser ju onekligen kul ut hehe
 
690SM blir det nog inte, har lite svårt för utseendet.. kanske inte väsentligt men man ska ju vara nöjd med hur sktien ser ut ju :)

690SMC, sjukt sugen, vet dock inte om pengarna finns

550/525 - vet faktisk ingenting om dessa, men så som jag uppfattat det så (förutom att vara olika märken då) så är de betydligt hårdare än ovanstående men mer meck.. men ser ju onekligen kul ut hehe

660 är fina grejjer det, satsa på en 05:a o framåt :tummenupp

Undvik Aprilian om du inte gillar många verkstadsbesök och garantiärenden... :näsblod
 
660 är vassare då den har 654kubik och lättare, dock inget elstart.
690SM måste du pilla lite med innan den blir rolig.
690SMC är den roligaste om du har pengar. Inte lika mkt vibrationer som gamla LC4 och kan köras helt original.

menar du 550 SXV eller 525EXC??

Ge mig lite tips på hur jag kan hotta upp min 690sm! :)
 
MM, har lagt till det på önskelistan redan :) Får se om tomten kan komma med det tidigare eller överhuvudtaget... :)

Jag såg nån som hade meckat på en vanlig motardstänka fram. Såg rätt coolt och annorlunda ut på den 690SM i alla fall.
 
Petter, hur går det med filmen? E lite sugen på filmtajm nu när man ändå inte kan köra på ett tag:hoppa :gnissla

Jasså det tycker du?
Problemet är att jag inte kan redigera film på min dator då det förbaskade Final Cut bara kraschar stup i kvarten. Men jag ska göra ett försök någon dag så får vi se. Har inte haft någon tid till övers nu heller och kommer nog inte ha så mycket ett tag framöver, är mycket med nya skolan och nollning och allt. Men jag ska försöka!
 
660 är fina grejjer det, satsa på en 05:a o framåt :tummenupp

Undvik Aprilian om du inte gillar många verkstadsbesök och garantiärenden... :näsblod

03 o 05 har jag fattat är viktiga år.
Men 05-06 spelar ingen större roll eller?
(Förutom det uppenbara att den är ett år nyare då)

Sen är frågan, skillnaden mellan 625 o 660
(nu pratar vi -05 o framåt), hur stor skillnad gör dom trettio kubiken?
Eller är det ingen större skillnad förutom avsaknaden av elstart?
 
03 o 05 har jag fattat är viktiga år.
Men 05-06 spelar ingen större roll eller?
(Förutom det uppenbara att den är ett år nyare då)

Sen är frågan, skillnaden mellan 625 o 660
(nu pratar vi -05 o framåt), hur stor skillnad gör dom trettio kubiken?
Eller är det ingen större skillnad förutom avsaknaden av elstart?

Jag har ägt båda och tycker det är en skillnad. Jag märker det på treans växel då jag inte får upp 625:an lika lätt som 660´n (samma drevning)
Men det är jag det.:)

Å andra sidan är det väldigt skönt med elstart:D
 
Jag har ägt båda och tycker det är en skillnad. Jag märker det på treans växel då jag inte får upp 625:an lika lätt som 660´n (samma drevning)
Men det är jag det.:)

Å andra sidan är det väldigt skönt med elstart:D

Menade väl det. 30 kubik borde ju göra något i alla fall :)
Yep. Elstart är bra. Knappen glänser jättefint på min 640.
Händer inte så mycket när man trycker på den bara tyvärr :(
:D Så det hade ju vart bekvämt med en elstart som funkar på nästa hoj.
 
03 o 05 har jag fattat är viktiga år.
Men 05-06 spelar ingen större roll eller?
(Förutom det uppenbara att den är ett år nyare då)

Sen är frågan, skillnaden mellan 625 o 660
(nu pratar vi -05 o framåt), hur stor skillnad gör dom trettio kubiken?
Eller är det ingen större skillnad förutom avsaknaden av elstart?

05 fick den nytt akterparti som jag personligen tycker är bra mycket snyggare än de tidigare modellerna (som ser ut som om de har en upp och ner vänd snöspade där bak, no offence) :)

Jag har kört 625:an tidigare och precis som Ki skrev så märker man skillnad på 3:ans växel och uppåt.

Kicka, det gör riktiga män ;)
 
Menade väl det. 30 kubik borde ju göra något i alla fall :)
Yep. Elstart är bra. Knappen glänser jättefint på min 640.
Händer inte så mycket när man trycker på den bara tyvärr :(
:D Så det hade ju vart bekvämt med en elstart som funkar på nästa hoj.

690 690 690 :yoparty fast det är klart, om du byter så blir väl jag oxå illa tvungen, kan ju inte va sämre.. :banana

Nån som kan rekommendera var man hittar bra ABUS kättingar till bästa pris? Helst hade man velat koppla det direkt till eluttaget i väggen oxå, verkar vara ända sättet att få ha sina grejjer ifred men men....
 
Last edited:
690 690 690 :yoparty fast det är klart, om du byter så blir väl jag oxå illa tvungen, kan ju inte va sämre.. :banana

Nån som kan rekommendera var man hittar bra ABUS kättingar till bästa pris? Helst hade man velat koppla det direkt till eluttaget i väggen oxå, verkar vara ända sättet att få ha sina grejjer ifred men men....

Vi har låskättingar från Bema Kättingmäster + låsöglor.
:yoparty:yoparty

säg till så fixar jag bra pris.
 
Last edited by a moderator:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top