Trängselskatt i Göteborg

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Nu har dom dammat av förslaget att införa trängselskatt i Göteborg.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=512134

Nu börjar den stora kampen om hur man ska kunna kringå detta och slippa betala.
Man får väl hoppas att man hamnar inanför tullarna eller kan klara sig utanför tullarna så man slipper betala för att åka till jobbet.

Kan förstå idén att det är ett käckt sätt att få in pengar för att bygga vägar och järnvägar men kan man inte bara höja tullarna i Stockholm så slipper vi ha tullar i Göteborg?

Vore det inte en bra ide att få ordning på kollektivtrafiken innan man inför trängselavgifter. Det lär ju blir rätt mycket folk som kommer åka kollektivt i början i vart fall. Det är ju redan as trångt på ex 16 bussen och alla spårvagnarna till hisingen brukar vara fulla under rusning. Redan idag skulle dom behöva dubbla antalet "avgångar".

med hoj blir det väl iof inget problem för dem med "kardborreskylt" antar jag :va

Förövrigt schyst av dom att först ta bort mc parkeringen vid sidan av cykelställen, och sen införa trängselavgift. Det lär ju bli fler som tar hojen till jobbat på sommarn i framtiden med...

jag tycker dom verkar tänka lite konstigt dom där politikerna :confused: men det kanske bara är jag??? :va

men hallå, dom måste ju ha råd med sin högteknologiska tågtunnel mellan centralen och frölunda torg ju!! :rolleyes:

idioter som kommer på ett idiotiskt förslag som backas av en idiotisk bestraffning av ortsbefolkningen - jippie! :banana

Den som tycker att det är köer i göteborg har nog inte satt sin fot utanför detta lands gränser.

Det tar typ 20-30 minuter att ta sig från söder till norr och vice versa under rusning. Inte mycket att bråka om.

Å andra sidan är det bra med trängselavgifter för då har inte pöbeln råd att åka bil under rusningen, så kan vi andra komma fram ännu snabbare! :tummenupp

Miljöpartiet rokkar!

Hoppas det tar lång tid innan vi får hit tullarna.

Annars tycker jag att mitt förslag om att höja tullarna i Stockholm inte var så dumt, bara vi slipper ha tullar här.

Jaså, ni skall få ta del av detta elände också.
Mindre bilar? njaaa.... snarare flyttar man alla bilar så dom kör där det är gratis istället.
Genom stan är det kö iaf.

Oavsett, inte ett dugg kul, trängselskatter suger!

Där fanns ju flera alternativ, man kan bli diplomat, man kan köpa en buss på 14 ton man kan köpa en militärlastbil med HELIKOPTER skrivet på sidan osv :)

Man kan också köpa en bil som går på E85, etanol osv. Dvs alla bilar som inte går på bensin eller diesel slipper trängselskatten.
Detta är lättare än att köpa sig en buss eller sno en ambulans.

vart kommer dom typ möndal,partille och mönlycke lr om man ser till dom tre stora vägarna

Man kan också köpa en bil som går på E85, etanol osv. Dvs alla bilar som inte går på bensin eller diesel slipper trängselskatten.
Detta är lättare än att köpa sig en buss eller sno en ambulans.

Tullarna införs säkerligen inte innan 2012, i Svedala tar sånt här tid, det måste ju byråkrateras och fördyras i ca 5 år först och då kommer miljöbilarna inte undantas så du får nog köpa en buss ändå.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025