Falkenberg bandag 19:e försök nr 2

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
2012 Vespa 300 GTS Super
Start 17:00, vill köra i den lååååångsammaste gruppen.

När öppnar kansliet? Den här gången skall jag vara först på plats!

Finns det lite mer erfarna åkare som är med i långsamma gruppen som man kan få tips och trix ifrån?

Fan vad surt det var förra gången när man fick vända i dörra! :huvet

har du tid så skulle jag rekommendera dig att vara på plats senast 15.00, verkar bli bra väder.

Tog en semesterdag för säkerhetsskull, jag siktar att vara där 14:00 än så länge.

Det finns föråkare i båda gatgrupper prata med dem så hjälper dom dig.

Semestrarna är slut så de ska nog inte bli fullt lika snabbt som förra gången... men jag är där vid 07:00.........:tungan

Va fan, jag åker dit nu o tar med mig tältet..............

Ja Daniel kommer vara föråkare (Tussilago på forumet, Först i diket på våren)....vet inte om det är bra eller dåligt........han är dessutom ganska tjock...i snabb grp ska visst Högberg (Thunder) vara föråkare, enligt Tussilago ska han vara ännu tjockare...!

Det lutar åt att dessa bägge kör i samma grupp dock och hetsar varandra av banan medans jag och Åke tittar på och gapskrattar.

:huvet Sluta påminna om imorgon... Jag vill köra men måste jobba. Världen är orättvis :mad:

Var du där bara i tid som redan sagts så löser sig allt. Efter förarmötet som hålls strax innan första passet kan du passa på att prata med din kommande föråkare. :tummenupp Å glöm inte db-killern!! :fakta

Ja Daniel kommer vara föråkare (Tussilago på forumet, Först i diket på våren)....vet inte om det är bra eller dåligt........han är dessutom ganska tjock...i snabb grp ska visst Högberg (Thunder) vara föråkare, enligt Tussilago ska han vara ännu tjockare...!

Det lutar åt att dessa bägge kör i samma grupp dock och hetsar varandra av banan medans jag och Åke tittar på och gapskrattar.

Av någon underlig anledning så har tyvärr mina och Tussilagos vägar inte korsats så himla många gånger på bana, trots att vi flera gånger kört i samma grupp. Kan ju ha att göra med att man inte kan köra om ett så stort fetlass på en smal bana som Falken:D... Nu var vi där igen och sabbade, fortsätt inte nu Tussilago. Vi tar det vid banan och verkar seriösa här för en gångs skull. Tack för hjälpen förövrigt Benny:rolleyes::)

Kurt-Olsson: Det är bara att komma fram och prata med oss så hjälper vi gärna till.

Last edited:
Kanon! :tummenupp
Ska upp och köra med SMC på lör på kinnekulle (steg 2) men lika bra att passa på att få lite hjälp med körställning/kurvtagning ändå. :D

Med tanke på att både jag, Tussilago och Åke kör som instruktörer där i helgen, så kan det hända att du har lite med dig från Falken :tummenupp:)

Å glöm inte db-killern!! :fakta

Önskar att jag hade något fett system så jag var tvungen att använda DB-killer, men med ett tråkigt orginal så låter den ju inte mer än en hamster som fräser till... :va

Med tanke på att både jag, Tussilago och Åke kör som instruktörer där i helgen, så kan det hända att du har lite med dig från Falken :tummenupp:)

Låter ju helt utmärkt! :tummenupp

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back