Rassel mellan 1-2an, vid högfartsrull?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tänkte besvära med ännu en växellådstråd.

Min hoj har börjat rassla och vägra få i 2an vid högfartsrull.

Varvet verkar han inte vara så känslig med (tomgång högfart = nej, tomgång panikinbromsning = ok växling) :confused:

Koppling tar såvitt jag vet, men känns ändå lurigt?

Vill helst inte riva skiten innan säsong är slut för då kommer packningsats + nya kolvringar in i handlingen = Dyyrt och tar lång tid.

Kan det vara något beroende på vilken olja man kör på?

Det är bara mellan 1-2 som problemet uppstår, känns just som kopplingen inte friställer växellådan.
 
Vilken av mopparna är det?

Krokig växelgaffel efter för mcyket hårda bakhjulsväxlingar?
 
Vilken av mopparna är det?

Krokig växelgaffel efter för mcyket hårda bakhjulsväxlingar?

Gsxrn, jag har kört sammanlagt 2m bakhjul tror jag :yoparty
Men vet ju inte hur mycket tidigare ägare plågade.

Men är det inte skummt att det går att växla beroende på hur fort bakhjulet går?

Borde det inte vara varvet som påverkar det? :va
 
Gsxrn, jag har kört sammanlagt 2m bakhjul tror jag :yoparty
Men vet ju inte hur mycket tidigare ägare plågade.

Men är det inte skummt att det går att växla beroende på hur fort bakhjulet går?

Borde det inte vara varvet som påverkar det? :va

Är skillnaden mellan varvet på ingående axel=motorvarvet och utgående axel=bakhjulets hastighet stor blir det svårare att få i växeln. Har man då misshandlat växelgaffel och/eller drev kan växlingen bli svår, att det händer på 2ans drev är vanligt på sporthojar där ägaren kört på bakan och gjort hårda växlingar från 1an till 2an....

Andra feltendenser såsom att växeln faller ur eller låter märkligt?
 
Är skillnaden mellan varvet på ingående axel=motorvarvet och utgående axel=bakhjulets hastighet stor blir det svårare att få i växeln. Har man då misshandlat växelgaffel och/eller drev kan växlingen bli svår, att det händer på 2ans drev är vanligt på sporthojar där ägaren kört på bakan och gjort hårda växlingar från 1an till 2an....

Andra feltendenser såsom att växeln faller ur eller låter märkligt?

Inga ljud jag tänkt på, fallit ur när den väl är i har jag inte heller lyckats med.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top