ventilknack på en hornet??

gazsthlm

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Hökarängen
Hoj
Cbr1000f
Har en hornet - 06 som inte gått speciellt långt (ca 750) men den har börjat låta lite skumt, närmsta jag kan likna det är som "ventilknackningar" samt nått mer missljud.. (verkar mest som det är när den är kall.) det finns bra olja i den..

Nån som har något bra tips på vad det skulle kunna vara.?
 
Hur pass mkt låter den? för en motorcykelmotor är inte knäpptysta.
Svårt för oss här på sporthoj att avgör vad det är för fel när vi inte kan lyssna på den irl.
 
sant.. hmm... hörs när jag kör med hjälmen på.. men jag hör inte så mycekt i högre hastigheter pga allt sus.. Va förbi en verkstad men dom sa bara att dom inte "höll på med honda" så får kanske hitta nån annan (jag är inte allt för grym på att meka med hoj ännu, första jag har nu så, men måste ju lära mig)
 
sant.. hmm... hörs när jag kör med hjälmen på.. men jag hör inte så mycekt i högre hastigheter pga allt sus.. Va förbi en verkstad men dom sa bara att dom inte "höll på med honda" så får kanske hitta nån annan (jag är inte allt för grym på att meka med hoj ännu, första jag har nu så, men måste ju lära mig)

06a? du har väl garanti? åk till en honda återförsäljare, meka inte med den hojen själv! det är ett hett tips. :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top