Bryne
Den med mest prylar då han dör vinner
Har nyligen fått lite problem med Yamahan.
Vid låga varv vill motorn inte riktigt dra. Den tänder inte som den ska och knycker sig fram. Känns ungefär som om man inte skulle gasa alls, bara låta den dra på tomgång. Då man väl fått upp varven lite grann går den som den ska och varvar villigt upp mot spärren.
Säkringen till tändsystemet har också gått några gånger, senast under en längre resa. Låg cirka en halv timme i 110km/h. Plötsligt ville cykeln ha mer och mer varv för att gå "rent". När jag sen inte gav mera gas stannade motorn och säkringen (7,5A) till tändningen gick.
Kan dessa två ha ett samband?
Jag tänkte först att säkringen går för att jag har nåt jordfel eller liknande, och att knyckandet beror på Dynojettarna, men vette fan...
Finns det någon vänlig själ här på forumet som kan mera än mig? Kan tändspolarna vara skit, eller nåt annat kanske?
Vet inte var jag ska börja söka...
Hojen kan gå i hundratals kilometer, för att plötsligt skjuta en säkring.
Tacksam för alla svar och tips!
Vid låga varv vill motorn inte riktigt dra. Den tänder inte som den ska och knycker sig fram. Känns ungefär som om man inte skulle gasa alls, bara låta den dra på tomgång. Då man väl fått upp varven lite grann går den som den ska och varvar villigt upp mot spärren.
Säkringen till tändsystemet har också gått några gånger, senast under en längre resa. Låg cirka en halv timme i 110km/h. Plötsligt ville cykeln ha mer och mer varv för att gå "rent". När jag sen inte gav mera gas stannade motorn och säkringen (7,5A) till tändningen gick.
Kan dessa två ha ett samband?
Jag tänkte först att säkringen går för att jag har nåt jordfel eller liknande, och att knyckandet beror på Dynojettarna, men vette fan...
Finns det någon vänlig själ här på forumet som kan mera än mig? Kan tändspolarna vara skit, eller nåt annat kanske?
Vet inte var jag ska börja söka...
Hojen kan gå i hundratals kilometer, för att plötsligt skjuta en säkring.
Tacksam för alla svar och tips!
