Styret snett, alt hjulet? Vad är fel?

BananKTM

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Upplands Väsby
Hoj
KTM 625 SMC -04
Woho! Första inlägget:banana

Jag har precis gått omkull med min KTM 625a.
Styret blev då snett. Eller egentligen är inte själva styret snett. Utan mer hjulet eller hur jag ska förklara det...

Håller jag styret rakt så ser det inte ut som att gaffeln är krokig utan mer som att hjulet står snett. Vad kan vara fel?

Funderade först på om det kunde vara hjulaxeln som har blivit krokig, men blir de verkligen krokiga på en sådan här maskin? De är ju rätt tjocka?

Jag har ingen koll så ja....hjälp:gnissla
 
Gaffelbenen har säkert vridits lite i kronan. Lossa lite på skruvarna som håller fast gaffelbenen och vrid tillbaks så ska det nog lösa sig!
 
Gaffelbenen har säkert vridits lite i kronan. Lossa lite på skruvarna som håller fast gaffelbenen och vrid tillbaks så ska det nog lösa sig!

Tack som fan! Ska prova det.

Kom på en grej till. Har konstaterat att autodekompen inte funkar som den ska, då den inte drar starten utan att man kör med den manuella dekompen.
Har kollat batteri och startmotor.

Hur ska det se ut under ventilkåpan? Sitter det något på själva kamaxeln?
Någon som har bild? :va
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top