Trodde inte det fanns så otäcka maskiner

Klart den var kraftfull.. Men vad är meningen med en sån?
Många. :nicka

Många saker blir t.ex lättare att transportera och hantera om de är fragmenterade än om de är hela. Plus att om det man kör i som överdimensionerade dokumentförstörare är något ganska ihåligt så slipper man sedan att ihåligheten tar upp plats när det fraktas.

Dessutom kan vissa saker som ska smältas ner vid återvinning vara lättare att smälta när de är upphuggna i mindre delar.

Jobbade i ca 3v av mina övre tonår på skrotfrag i göteborg. Den maskinen var ju aningen kraftigare. Stålbalkar å bilar å skit maldes ju ner till småbitar som ingenting. Och då satt ju motorerna fortf kvar. Men visst är det kul att titta på :)

Jag hade ett par liknande, lite mindre "shredders" till incineratorerna på min förra båt, det var definitivt nåt hypnotiskt att stå där o titta på medans den tuggade i sig avfall. Där vill man verkligen inte ramla i. :näsblod

...helvete. :brinnerup

Att detta ligger på YouTube är rättså absurt. Jag trodde faktiskt inte att maskinen i första inlägget användes på det här mardrömslika viset.

[YOUTUBE-ID]JCGkwjz6WyM[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Att detta ligger på YouTube är ju helt absurt. Det vidrigaste jag har sett!

ko_ttfa_rs_485402a.jpg

Härvan hos ICA med ommärkning är ingenting jämfört med detta ;)

Förresten, fan för att serva den där maskinen..

Att detta ligger på YouTube är rättså absurt. Jag trodde faktiskt inte att maskinen i första inlägget användes på det här mardrömslika viset.
Det där var fan inte frächt! Stängde av efter några få sekunder. :mad:

Tja, varför inte, ska man destruera kroppar så är det väl ett mycke bättre sätt än att gräva en grop och skotta ner kropparna i.

Det blir såna jäkla jordsättningar då när kropparna ruttnar.

Bättre då att mala dom till grovfärs.

Har dom inte nå liknande i gruvan uppe i Malmberget? Som dommaler ner stora stenbumlingar i till grus?

Helt rätt Nursey, i norrland har vi stora doningar! :brynad

Malmkrossen har visats på discovery, det kan vara där du har sett den.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år