TL1000R dålig komp?

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
Tl 1000r
Jag har en TL1000r.
jag vet inte men jag upplever det som om jag har dålig komp, motorbroms.

När jag slår av på gasen så upplever jag som att den motorbromsar mycket litet.

Har ni någon teori om vad det kan vara eller är det normalt?

Tolf
 
går den som den ska?
tagit komptest?
 
är de ingen som har en ide?

tolf
Gör ett komptest, men låter lite suspekt, på grund utav du inte tycker att den är slö, har du tappat komp, så blir den även väldigt seg.

Rätta mig gärna om jag skulle ha fel.

/ A.B
 
Om TPS eller om det var trottelsynken är fel så motorbromsar den inte som den ska.
 
ok tack grabbar.
Nej seg är den inte, men jag trodde nog att den skulle ha mera komp. Var lite, är lite orolig att det skulle kunna leda till problem.
Jag får göra som ni säger o göra ett komptest.

JAg får kolla upp det med throttel synken och TPS en. NU vet jag iaf var jag ska kolla. :)

Tolf
 
Högt ställd tomgång?

På förgasare men även (som i detta fallet) tidiga insprutare så brukar tomgången sitta med en skruv som hindrar spjället sig från att stänga helt, skruvar man upp detta så får man mindre motorbroms. Vissa ställer upp detta om dom har problem med ryckig tomgång och då blir motorbromsen klart lägre.

Gäller iof mestadels äldre skrothögar :-)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top