Köpa gitarr från utlandswebben?

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Merovingian

Guest
Jag tänkte anskaffa en Gibson Les Paul Standard eller Studio, vilka ligger på 14 respektive 12 tusen hos lokala handlaren här. Pris givetvis ytterligare beroende på finish/färg.
Det var någon som nämnde att man kan kapa priset avsevärt genom att beställa från utlandet.

Nån som har erfarenhet i detta? Specifika sajter, importregler, etc.

Inga konstigheter, moms och tull kan tillkomma, vissa sajter har redan lagt på moms.

http://www.thomann.de/se/index.html
Är stora med stort urval och har väl fått en och anna lokal säljare att kasta in handduken.
Har själv beställt från musicyo.com, men det verkar som de lagt ner, var väl för billiga.

Köper du inte den här så är du feg:
http://www.thomann.de/se/fender_srv_lenny_tribute.htm

Jag har haft äran att spela på en 120 000:-'s SRV remake av hans strata. Jag kan säga att jag fick gå hem och byta småbyxor efteråt. När jag gick ur affären så sjöng det fortfarande i träet på guran efter sista strängtillslaget. Fyfan vilken gura.

Rip SRV.

Blev en vinröd Studio med guldmekanik, från Thomann. :tummenupp
Hardcase ingår också. Sparar en dryg sjugundralapp, men får en gitarr folk inte fingrat på.

Last edited:
Blev en vinröd Studio med guldmekanik, från Thomann. :tummenupp
Hardcase ingår också. Sparar en dryg sjugundralapp, men får en gitarr folk inte fingrat på.

På tal om det så läste jag i senaste Guitarworld att Thomann själv var en av Europas främsta ollare.
Ha det bra med guran nu!

:glömdet

Säljer dom seriöst en LP Standard för bara 14papp? Vad är det för lokal handlare? Köp den också och sälj den på Ebay så kommer du tjäna ett antal tusen eftersom dom normalt kostar minst 20papp.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg