Gummi/Plast glidskydd på tanken

mrmartin

Aspirerande självmordskandidat
Gick med
9 Nov 2006
Hoj
Triumph S3 07. (utrustad som 08 v1)
Hej

Har sett flertal racing hojjar som har satt genomskinligt och mönstrat gummi på sidan av tanken för att öka möjligheten att hålla fast med benen ordentligt.

Vet ni namnet på produkten samt vem som säljer den i eller kring Malmö?

mvh,

Martin

Tack Nollvision

Är det någon direkt skillnad mellan dem förutom att den ena är genomskinlig?

Har en svart S3a så rent estetiskt funderar jag på gripsters.

Någon som har erfarenhet av båda? Jag går hellre på fästförmåga än utseende.

- Martin

Last edited:
Stompgrips universal finns i svart och genomskinliga kostar 595 kr (tror jag) på Mc-Huset i malmö. Kolla med Lillemans i Lund, dom har säkert oxå. :tummenupp

Jag passar mig lite för universal då jag inte är tillräcklig händig för att klippa till dem snyggt. Jag köpte skyddsplast som jag skulle klippa till efter tanken och det blev bara skit :)

Så denna gången skall jag ha handikapsanpassad version. Är påväg till USA om 1v så det kan nog bli ett par Gripsters då de verkar ha modeller som passar min Speedy.

Ringde Nilssons men de verkade bara ha till Daytona / Street Triple.

Tack Nollvision

Är det någon direkt skillnad mellan dem förutom att den ena är genomskinlig?

Har en svart S3a så rent estetiskt funderar jag på gripsters.

Någon som har erfarenhet av båda? Jag går hellre på fästförmåga än utseende.

- Martin
Genomskinligt kan ge en lite "skitig" look då eventuella luftbubblor och fästlimmet i sig syns. Jag hade själv Stompgrips förra året men bytte till High Fusion Gripsters i år. I huvudsak var det utseendemässigt, hade genomskinliga Stomps, men även för att de nötte på skinnbyxorna.

De Gripsters med lite grövre mönster nöter säkert lika mycket som stompsen men High Fusion är helt släta så förhoppningsvis är de lite snällare. Greppmässigt fungerar HF Gripsters bra för mig iaf.

Här har du en tråd med lite utlåtanden kring de olika modellerna.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=203126

Last edited:
De genomskinliga knottriga stomp grips som säljs ser ju f-j ut! Som att dra en kondom över tanken ungefär! :tummenner

Snake skin skall det vara!

Snygga med bra grepp och superenkla att montera. Tar max 5 min. Levereras färdigskurna till olika mc modeller. Kan även plockas bort och återanvändas om man vill det.

http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=94628

PMa om du vill ha länk till företaget (usa) som säljer. Jag har för mig att jag gav 600kr med frakt och då fick man med även skyddet mitt fram på tanken. Ej det som är monterat på min hoj f.n.

mvh Johan

Snor tråden lite. Mailade Tech-Spec men de hade inga modellanpassade till R1 -02/03.
Passar 98-01 (artnr. 62-0043SS) på 02/03? Tanken är ju hyfsat lik iaf. Eller är det bättre att ge sig på unversalkitten och försöka sig på att snajda till dem själv?

Nollvision och Johan.

Perfekt länk till jämförelsetestet.

Jag håller med om att det inte är så estetiskt med Stomps så nu flyttas diskussionen till vilket mönster man ska ha på Gripsters. Jag var helt klart inne på snakeskin då jag tyckte HF så lite mindre "greppig" ut.

Någon som kan kommentera greppet mellan dessa? Och hur mycket slitage blir det egentligen på byxor med Snakeskin?

Och någon som är intresserad av gruppköp alternativt att jag tar med hem från min USA resa om 2v?

- Martin

Last edited:
Mailade precis med techspec och de har inga återförsäljare i närheten av New Orleans, dit jag ska. Så det blir nog att beställa på nätet.

Någon i Malmötrakten som behöver lite grips så kan vi beställa ihop?

- Martin

Mailade precis med techspec och de har inga återförsäljare i närheten av New Orleans, dit jag ska. Så det blir nog att beställa på nätet.

Någon i Malmötrakten som behöver lite grips så kan vi beställa ihop?

- Martin

Inga probs å beställa från dom. Skriver även ner värdet på försändelsen så du slipper tulla. Kanonsnabb leverans fick jag också! Ångrar att jag inte valde "high fusion" modellen. Betydligt bättre grepp än snake skins....

Dr.Pepper

Så du säger HF? Då ska jag ta mig en funderare. Har du testat båda? (SS och HF)

HF greppar kanon utan(ännu)synlig påverkan på stället,4 dagar på bana nu.

Den dagen det regnade blev det däremot hål på regnstället,kanske skulle tejpat knäna innan istället för att tejpa igen hålen...

Henrik

hade nog gått på snakeskin. mycket snyggare än det andra (vad det nu hette) finns det till z1000 09?:confused:

Last edited:
Inga probs å beställa från dom. Skriver även ner värdet på försändelsen så du slipper tulla. Kanonsnabb leverans fick jag också! Ångrar att jag inte valde "high fusion" modellen. Betydligt bättre grepp än snake skins....

Dr.Pepper:
Hade du testat HF också?

Har testat både High Fusion och Snake Skin på Speedyn... High Fusion greppar bra mkt bättre än vad Snake Skin gör. Utseendemässigt är ju en smakfråga. Båda är ljusår mkt snyggare än vad Stompgripsen är.

Tech Spec har levererat snabbt och säkert... Lägger in lite bilder på båda varianterna jag haft på Triplarna...

Bifogat

• High-Fusion1.jpg
    High-Fusion1.jpg
    96.5 KB · Visningar: 115
  • High-Fusion2.JPG
    High-Fusion2.JPG
    182 KB · Visningar: 158
  • Snake-Skin1.jpg
    Snake-Skin1.jpg
    198.8 KB · Visningar: 109
  • Snake-Skin2.jpg
    Snake-Skin2.jpg
    157.5 KB · Visningar: 127
Då var det gjort. Beställde High Fusion den 18e och fick avi från posten idag, 24e. Paketets värde hade skrivits ner till 20$ och markerats som gåva så inget problem med tullavgifter.

Eftersom allt är förskuret så var det en barnlek att applicera på hojjen och sitter som sten nästan omedelbart.

Tod en runda direkt och är väldigt nöjd med resultatet. Åkte i bara shorts och materialet var skonsamt mot benen men hade samtidigt riktigt bra grepp. Inbromsningar och svängar känns nu mer stabila då jag lättare kan kontrollera min ställning på hojjen.

Rekommenderar denna produkten starkt.

Bilder kommer :)

Stämmer in i kören ang. HF! Bra grepp och skönt att man kan ta av- & sätta dit lite som man själv vill.

*/ ?>
Back