Kvinnor och periferiseende

Budapeststubbe

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ER-5
Tja, i rulltrappor etc. står man still till höger och kutar förbi såskoppar till vänster. Precis som i högertrafik med bil.

Och eftersom större delen av världen tillämpar högertrafik på bil har jag inbillat mig att det är detsamma som gäller till fots.

Jag möter iofs sällan folk häruppe, men i när jag är i storstan är det inget problem jag reflekterat över direkt.



Edit:

På tal om pluggandet finns det ett knep på åtminstone muntliga presentationer. Bara man låtsas kunna något om ämnet kan det gå riktigt bra.

Vet inte hur många gånger jag plitat ner några stödord under lunchen och ritat en fin teckning i paint och mest stått och utvecklat de där stödorden och hittat på ungefär så mycket som möjligt att säga om så lite som möjligt.

Ofta med bättre resultat än pluggisarna som ägnat veckor på powerpoint-presentationer :hihi

Fast det kommer kanske från min (nästan) totala oförmåga att bli nervös inför folk. Jag skiter helt enkelt i vad folk tycker och tänker om mig.*

Tjejer kanske saknar förmågan att låtsas vara expert på saker de inte kan något om öht :va
Nä jag tror inte jag är någon "förståsigpåare", men hoppas ni fattar vinken




*Med vissa gränser. Jag går inte i träskor och mjukisbyxor bland folk.
Lika lite som jag skulle uppskatta om man blev anklagad för att vara pedofil eller något. Även om man ofta skiter i vad folk anser om en kan det vara lite halvtråkigt att hamna totalt utanför det "normala" samhället. :gnissla


Tack för tipsen om muntliga redovisningar, har verkligen försökt tillämpa det där... med varierande framgång. En klassiker på temat kvinnligt/manligt är väl att kvinnor gärna formulerar påståenden de egentligen vet stämmer som en fråga, eller avslutar med "eller, JAG vet inte...".

Jag skulle också vilja vara lite autistisk och inte bry mig om vad folk tycker, det låter soft... :krama:rolleyes:
 

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Var faktiskt i göteborg igår o tänkte på detta fenomen :krama
När jag skulle ta tåget hem hade jag en sådan mamma på tågen , barnet skrek i 2,5h av 3 möjliga men försökte hon få tyst på ungen? nä
kom sen till malmö o symtomen kvarstår så det kan inte vara stadsrelaterat. dock tror jag det har att göra med att man ska skryta eller visa upp vad man skaffat och på så sätt skaffa sig nån självförverkligande känsla

Nej fifan...fenomenet finns över hela landet....i alla kulturer...det är bara i GBG som vi har ett namn på sjukdomen mamma/pappaledighet!
>Jag kan faen inte hålla tyst i sådana lägen..som du var i...hade gått fram och frågat om hon hade racinglicens för unghelvetet alt. frågat om jag fick visa hur man sköter om en miniapa!
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
En förmildrande faktor i Stockholm är att tunnelbanan (precis som all spårbunden trafik i Sverige utom tvärbanan) går i vänstertrafik. Hur ska VANLIGA människor kunna hantera övergångar från vänster- till högertrafik flera gånger per dag?

Det här med att stå på hejdarna precis innanför dörrar och liknande tror jag kan :ligga i att damer reagerar mer direkt på intryck utifrån och glömmer tid och rum.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Ett av mina vanligaste uttryck när jag och flickvännen är ute bland mer än 4 människor är: "GÅ!" :va

Kommer det ett sms så är det tvärnit. Spelar ingen roll om 35 personer ramlar över varann bakom. Ser hon en trasmatta i de där färgerna som hon alltid velat ha så är det tvärnit. Kommer hon på att "Frida fyller ju år nästa vecka" så är det tvärnit.
Samhället skulle fanimej spara in miljarder på slitna skosulor pga av panikbromsningar om kvinnor bara helt sonika höll sig i hemmet. :fakta
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
En förmildrande faktor i Stockholm är att tunnelbanan (precis som all spårbunden trafik i Sverige utom tvärbanan) går i vänstertrafik. Hur ska VANLIGA människor kunna hantera övergångar från vänster- till högertrafik flera gånger per dag?

Det här med att stå på hejdarna precis innanför dörrar och liknande tror jag kan :ligga i att damer reagerar mer direkt på intryck utifrån och glömmer tid och rum.
Det vettefan, tillräckligt många stoppmongon envisas med att ställa sig framför fel dörrpar för att jag skall ha någon som helst tilltro till deras kapacitet att veta varken upp eller ner. "Ja, det är en vägg på andra sidan dörrarna. Nej, dörrarna kommer inte att öppnas. Vänd dig om."
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Det vettefan, tillräckligt många stoppmongon envisas med att ställa sig framför fel dörrpar för att jag skall ha någon som helst tilltro till deras kapacitet att veta varken upp eller ner. "Ja, det är en vägg på andra sidan dörrarna. Nej, dörrarna kommer inte att öppnas. Vänd dig om."

Eller de som ställer sig just mitt framför dörrarna. Vad hände med den fina traditionen att stå bredvid tills folk kommit av? Jo, som vanligt kastas den överbord av den fucking jävla 80-talistgenerationen och deras efterföljare. Enda trösten är att gå av precis i kanten av dörröppningen så MAN får tackla nån tuggummituggande bimbojävel med ett ordförråd bestående av de fyra orden "meh", "ba", "lixom" och "typ". :mad:
 

Couraga

Optimistisk pessimist
Gick med
25 Jul 2008
Ort
Vetlanda
Hoj
Honda CBR 600 -97
Jag tror jag har hittat svaret.

Det är kvinnorna som har :tuttar ( i alla fall dom bra) och dom är tyvärr fullt medvetna om det :såjaponken. Då spelar det i slutändan inte så stor roll hur dom beter sej :tummenupp
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Eller de som ställer sig just mitt framför dörrarna. Vad hände med den fina traditionen att stå bredvid tills folk kommit av? Jo, som vanligt kastas den överbord av den fucking jävla 80-talistgenerationen och deras efterföljare. Enda trösten är att gå av precis i kanten av dörröppningen så MAN får tackla nån tuggummituggande bimbojävel med ett ordförråd bestående av de fyra orden "meh", "ba", "lixom" och "typ". :mad:

Jag har en lösning på just det här problemet. Uppfostra dom.
Min uppfostringslära består av att väga 3-siffrigt, ha hela armarna tatuerade, rakad skalle och ett ansiktsuttryck/blick som berättar att man inom 5 sekunder kommer slita tarmsystemet ur dom, via anus, för att sedan piska ihjäl dom medelst inälvorna.

Sedan går man. Över dom.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag tror jag har hittat svaret.

Det är kvinnorna som har :tuttar ( i alla fall dom bra) och dom är tyvärr fullt medvetna om det :såjaponken. Då spelar det i slutändan inte så stor roll hur dom beter sej :tummenupp

...det är ju det allt kretsar kring. Räckmacka genom livet, gnälla på allt, och vara totalt omedveten om verkligheten som faktiskt kretsar runt en.

Brorsan är lite lack på det här "fenomenet" - tydligen så åtnjuter fagra damer som spakar tradare en del förmåner, man behöver bara fladdra lite med ögonfransarna så står det en bataljon i givakt för att assistera.

...tydligen är det inte samma sak om en grabb behöver hjälp att lasta av en pall på 700 pannor..."vad fan, det grejar du själv, snyt dig förfan".


...det handlar om :tuttar från början till start, och det är ett konstaterat faktum det med. :fakta ^2 :hihi

/J
 

Isak

Åk ni i förväg så väntar jag där framme
Gick med
10 Jun 2008
Ort
lidköping
Hoj
Ktm 625,er6-n
Jag har en lösning på just det här problemet. Uppfostra dom.
Min uppfostringslära består av att väga 3-siffrigt, ha hela armarna tatuerade, rakad skalle och ett ansiktsuttryck/blick som berättar att man inom 5 sekunder kommer slita tarmsystemet ur dom, via anus, för att sedan piska ihjäl dom medelst inälvorna.

Sedan går man. Över dom.

:Bugar jag måste äta mer och raka skallen sen jävlar
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Eller de som ställer sig just mitt framför dörrarna. Vad hände med den fina traditionen att stå bredvid tills folk kommit av? Jo, som vanligt kastas den överbord av den fucking jävla 80-talistgenerationen och deras efterföljare. Enda trösten är att gå av precis i kanten av dörröppningen så MAN får tackla nån tuggummituggande bimbojävel med ett ordförråd bestående av de fyra orden "meh", "ba", "lixom" och "typ". :mad:
Det brukar dock mest vara bönder som kör den stilen, lite lätt retarderade sådär. Men jag har tröttnat. När dörrarna går upp tar jag bara ett rejält kliv ut i folkhavet med extra mycket skuldra. Visst, folk blir sura, men jag inbillar mig att de inte kommer att stå där nästa gång jag ska gå av. Och eftersom vi bor där vi bor är det ändå ingen som vågar käfta emot.
 

Kneedrag

Guest
räcker man åker till Ullared

Räcker man åker till ala svenskars shopping centrum Ullared tillsammans med morsan för att se detta fenomen.
Varför måste man köra runt med kundvagnen och blockera så ingen komer förbi. :huvet nästan alla gör det här.

Varför inte parkera den på ett lämpligt ställe där den inte står ivägen och ta en liten korg som man går runt med, smidigt som tusan.
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Varför kvinnor går i bredd är för att dom kollar för mycket på TV...
 

Bifogat

  • _sex_city_glade_jpg_5055d.jpg
    _sex_city_glade_jpg_5055d.jpg
    87.2 KB · Visningar: 44

miniräknare

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Ort
under tak
Hoj
Suzuki gsxr 750/Suzuki Rmz 250/Husaberg 501
kan inte annat än hålla med!har ett annat problem med sms så fort det plingar i luren så slås hjärnan av och hon hör absolut ingentin.!!får vrååååla är DU DÖV!!då KAN man få kontatk inte säkert.och dom säger att dom kan göra 2 saker samtidigt !!:confused:



Ett av mina vanligaste uttryck när jag och flickvännen är ute bland mer än 4 människor är: "GÅ!" :va

Kommer det ett sms så är det tvärnit. Spelar ingen roll om 35 personer ramlar över varann bakom. Ser hon en trasmatta i de där färgerna som hon alltid velat ha så är det tvärnit. Kommer hon på att "Frida fyller ju år nästa vecka" så är det tvärnit.
Samhället skulle fanimej spara in miljarder på slitna skosulor pga av panikbromsningar om kvinnor bara helt sonika höll sig i hemmet. :fakta
 
Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
kan inte annat än hålla med!har ett annat problem med sms så fort det plingar i luren så slås hjärnan av och hon hör absolut ingentin.!!får vrååååla är DU DÖV!!då KAN man få kontatk inte säkert.och dom säger att dom kan göra 2 saker samtidigt !!:confused:

Det där problemet har min oxå.
Jag bävar lite för den dagen min 15 månader gamla son står och balanserar på balkongräcket på tredje våningen och hon får ett sms samtidigt. :näsblod
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top