F: Söndagsåka på bulten 26/7

Bra gjort! Nu får ju "Uppdrag Granskning" lite färskt material till sitt uppföljningsprogram om vansinnesfärderna på Bulten.:pangihuve

Utan att lägga någon värdering i huruvida det är klokt eller inte att publicera filmer verkar det stå ganska klart att ingen bryr sig i den där vägsnutten. Den har (så vitt jag vet) varken nämnts eller visats bildmaterial ifrån.

Det finns helt enkelt för lite glassiga sommarstugor i området och för dåligt med folk som har inflytande och stålar.

ELLER så har Bulten blivit en "fristad" för fortkörning, jag menar skulle folk köra som "vi" gör, så fort som "vi" gör och så MÅNGA som är "vi" på vanliga trafikerade vägar så skulle Polisen stå med kryppskyttar och plocka oss som flugor men tror fan inte polisen ens har resurser att få fast oss som gillar att köra våran Bult. Skicka upp en Helikopter... MUMS, det klirar fint i skattesparbössan och jahapp, här ser vi ca 40 hojar åt ett håll och 50 åt det andra som ALLA köra för fort! :P Det är som att se ett myrtåg, sjukt många till antalet och inte ett skit man kan göra åt saken!

Jag menar HUR länge har "Bulten" funnits och HUR länge har inte folk kört som dårar på just den vägen, VARFÖR är det en sån Big Deal år 2009? Komigen det är INGEN nyhet att folk kör som dom gör på Bulten förstår inte vad alla gapar om!

Tycker filmerna är skitbra, Grym kvalité! Keep it up nästa gång vill jag fastna!

Last edited:
Körningen var väl inget att bli imponerad över MEN bildkvalitén var väldigt bra!
Skulle vara intressant att veta vilken kamera som användes...

Se upp nu på hösten för nu kommer svampplockarna parkera vid vägkanten och bonden hälla ut lera på vägen. (förresten så finns det älg där oxå)

Enda jag kom och tänka på i den första filmen, shit va nära ni ligger. Håll avstånden!

Annars fint filmat :tummenupp

Att ni inte fattar. Ni borde inte tillhöra oss motorcyklister. Ni skämmer fan ut oss!
:fatta!:såjaponken Det var inte ens sub 5 min -Utan medeltempo för att va Bulten? Man ser ju ibland t.o.m. somliga glidare som åker fortare än filmen ifråga... Hacka på dem som verkligen drar på istället?

F.ö: Frän bildkvalitet!! Jäkligt fin skärpa och placering av kamera mm - "kämpa på, och tappa inte orken, för om 9 månader kommer storken" ... så får vi se en HD (highdefinition) sub 5 repa innan säsongen är slut? :hihi

Last edited:
Schysst filmat, kollade på bägge filmerna samtidigt. Lungt och sansat kört!
Själv saktar jag ner mer där man kan ta höger mot tullinge, är rätt läbbigt där ibland.. :näsblod

Säger som många andra, varför kör man sporthoj..? :huvet

Schysst filmat, kollade på bägge filmerna samtidigt. Lungt och sansat kört!
Själv saktar jag ner mer där man kan ta höger mot tullinge, är rätt läbbigt där ibland.. :näsblod

Säger som många andra, varför kör man sporthoj..? :huvet

Jag kör sporthoj för att jag älskar den typen av hojar. Alla köper väl inte sporthojar för att brassa satan, många kanske... men inte alla :)

Jag kör sporthoj för att jag älskar den typen av hojar. Alla köper väl inte sporthojar för att brassa satan, många kanske... men inte alla :)

Tror dom flesta köper sporthoj för dom inte testat en motard tyvärr......
(och för att dom har liten k_k) :D

Bra filmat. Testa att köra bana, så kan du pina din hoj så mycket du själv orkar, utan att behöva se till grus, bilar, traktorer, släpp, svampplockare, hundar, förrymda marsvin, katter, gödsel, andra mytorcyklister, träd, småfåglar, fisk, hästar/älgar, ganska små kottar, tappade regplåtar, bakkutsar, expansionskärl, kedjor, mössor, olja och bensin, träplankor, grindar som placerats ut utan förvarning, gamla tanter, cola burkar, tjurar, kor och diverse boskapsdjur, ungar, stövlar, vägarbetare och sist men inte minst, farbror blå & fartbegränsningar.
:D

Last edited:
Tror dom flesta köper sporthoj för dom inte testat en motard tyvärr......
(och för att dom har liten k_k) :D

Provade en motard, 690 SMC -09... och en 950 SM faktiskt, kör hellre streethoj :)

Bra filmat. Testa att köra bana, så kan du pina din hoj så mycket du själv orkar, utan att behöva se till grus, bilar, traktorer, släpp, svampplockare, hundar, förrymda marsvin, katter, gödsel, andra mytorcyklister, träd, småfåglar, fisk, hästar/älgar, ganska små kottar, tappade regplåtar, bakkutsar, expansionskärl, kedjor, mössor, olja och bensin, träplankor, grindar som placerats ut utan förvarning, gamla tanter, cola burkar, tjurar, kor och diverse boskapsdjur, ungar, stövlar, vägarbetare och sist men inte minst, farbror blå & fartbegränsningar.
:D

Och glöm ej, tunnor!

Last edited:
Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard