Körkort 2009

Det är i halmstad jag också kör upp, vem fick du som uppkörningsnisse?

Har en fråga för övrigt till er andra. Uppkörningen via vägverket kostar 1500kr, sen så ska man betala runt omkring 1200kr för att låna MC av trafikskolan, är det verkligen så mycket billigare än att hyra mc som privatist av körskola?

Det var en äldre herre, kanske 55-60 år, bestämd och lugn, förklarade väldigt bra. Se bara till att ha tränat mycket innan.
Lyckat till!

Vad är grejen med uppkörningshandläggare egentligen? Kan inte minnas att någon har haft en tant eller någon under 50 år. Måste man vara man och över 50 år för att kunna bli det måntro? :va

Vad är grejen med uppkörningshandläggare egentligen? Kan inte minnas att någon har haft en tant eller någon under 50 år. Måste man vara man och över 50 år för att kunna bli det måntro? :va

Henrik som jag körde upp för var nog inte äldre än 40..troligen mer runt 35:)
så alla är inte gamla farbröder..dock få kvinnor tror jag- trist:(

Yes!!!
Tog mitt kort idag i malmö, inga anmärkningar! Nu blir det att gääzzzaaaa hela helga, och förhoppningsvis ha kvar kortet till måndag :yoparty:gnissla

Buuhhhääää.

Köpte en gammal Kawasaki som jag haft under övningstiden. Har en bokad uppkörning på torsdag nästa vecka. Tror ni inte att startmotorn lägger av idag :'(. Pratade med spinning wheels men får inte besked förren på måndag om de har någon på hyllan.
Kunde konstatera att efter jag plockade ner startmotorn så är det kolen som är slut.
Nu får man gå på tå hela helgen och hoppas att det löser sig nästa vecka under dessa semestertider. Antingen med ny/begagnad startmotor eller nya kol.

Så kom ÄNTLIGEN fakturan till mitt nya körkort, trist bara att det är fredag idag så jag lär inte få det förens tidigast på tisdag...vill ha min lapp med mitt foto med mc-hängslen på nuuuu:D

Yes!!!
Tog mitt kort idag i malmö, inga anmärkningar! Nu blir det att gääzzzaaaa hela helga, och förhoppningsvis ha kvar kortet till måndag :yoparty:gnissla

Grattis!:)

Buuhhhääää.

Köpte en gammal Kawasaki som jag haft under övningstiden. Har en bokad uppkörning på torsdag nästa vecka. Tror ni inte att startmotorn lägger av idag :'(. Pratade med spinning wheels men får inte besked förren på måndag om de har någon på hyllan.
Kunde konstatera att efter jag plockade ner startmotorn så är det kolen som är slut.
Nu får man gå på tå hela helgen och hoppas att det löser sig nästa vecka under dessa semestertider. Antingen med ny/begagnad startmotor eller nya kol.

nä va trist:( hoppas de kan fixa det innan torsdagen.

Last edited:
Yeeaaaaaaaaa klara kortet i onsdags:)...... körde privat på en tl 1000s..... o inte en körlektion tog ja, vilket JÄKLAAAA flyt:)......
Lycka till alla som e på g.....

Yeeaaaaaaaaa klara kortet i onsdags:)...... körde privat på en tl 1000s..... o inte en körlektion tog ja, vilket JÄKLAAAA flyt:)......
Lycka till alla som e på g.....

Gratulerar till högsta vinsten:D

körde själv också allt privat och det gick finfint:)

Hej! Har uppkörning i Grängesberg nästa vecka. Är det någon annan som har kört där? Skulle uppskatta lite tips på vägar ni fick köra och ev "fällor". Det är min andra uppkörning och jag börjar redan bli sjukt nervös. Skulle känna mig som en riktig sopa om jag lyckas kugga två uppkörningar.

Gratulerar till högsta vinsten:D

körde själv också allt privat och det gick finfint:)

Tackar:).... Va ganska otippat att d skulle gå vägen, krypkörningen gick allt annat än bra, puls på typ 500:Bugar....
Men d hela sluta m en lätt utskällning o sen lappen i handen:banana... har inte sjunkit in än att d e klart....

Jodå jag betala samma dag jag skicka in.
Ringde dem och fråga det tar 4 veckor som någon annan sa tidigare.

Är nog en regional fråga och även beroende på semestertider.

Jag postade mitt under en helg. På onsdagen hade jag ett brev där de begärde in kompletterande uppgifter. Skickade in det samma dag. Torsdag ringde de mig ang att de inte fick i hop det med betalningen. Något knepigt hos dem då de sedan ringde tillbaka samma dag och sa att allt var grönt. Fredagen kom körkort- och handledar-tillstånden på posten. Så det gick på veckan även med lite strul. All heders åt ansvariga handläggare i kronoberg.:krama

sååååå Äntligen har jag mitt nya körkort men det står inget om villkor...jo bara 01.06(längst ner på baksidan) inget annat....är det det som är koden för begränsat A i 2 år samt glasögon-vilkoret som jag nu har???

shit vilket mugshotfoto:tungan jaja jag ska bara ha den i 10 år sen är det bytesdags;)

tog hojen ner till kassaservice såå najs att gå in i ställ med hjälmen under armen och kvittera ut nya kk:D

Edit: nu ser jag ju att det är tre hojar under A på baksidan och mitt datum såt på mittenhojen och nu hitta jag att 01.06 betyder just glasögon linser...hepphepp så löste jag frågorna själv:D

Last edited:
sååååå Äntligen har jag mitt nya körkort men det står inget om villkor...jo bara 01.06(längst ner på baksidan) inget annat....är det det som är koden för begränsat A i 2 år samt glasögon-vilkoret som jag nu har???

shit vilket mugshotfoto:tungan jaja jag ska bara ha den i 10 år sen är det bytesdags;)

tog hojen ner till kassaservice såå najs att gå in i ställ med hjälmen under armen och kvittera ut nya kk:D

Edit: nu ser jag ju att det är tre hojar under A på baksidan och mitt datum såt på mittenhojen och nu hitta jag att 01.06 betyder just glasögon linser...hepphepp så löste jag frågorna själv:D

Det verkar som att det där med mellankortet inte spelar så stor roll.

Har blivit stoppad 3 gånger med ostrypt hoj (inte strypt på pappret heller) men farbror blå verkar inte bry sig alternativt inte veta vad som gäller.
Eller är det bara en ren försäkringsfråga?
Nu 3e gången jag blev stoppad så blev jag av med körkortet. då borde de ju verkligen ha sagt något.

Det verkar som att det där med mellankortet inte spelar så stor roll.

Har blivit stoppad 3 gånger med ostrypt hoj (inte strypt på pappret heller) men farbror blå verkar inte bry sig alternativt inte veta vad som gäller.
Eller är det bara en ren försäkringsfråga?
Nu 3e gången jag blev stoppad så blev jag av med körkortet. då borde de ju verkligen ha sagt något.

inte ett pip alltså..hmmm..en kompis som övningskör med kröskolan hade av sin körskolelärare fått svaret att hon kunde lätt ta bort strypningen på sin ER6(som hon ska strypa och omregga för hon valde att ta mellankort) men inte regga om den, ingen snut som ser om den är strypt eller inte...

min ER5 är reggad mellanhoj..strypningen ska jag ta bort men jag väntar nog ändå med det i år :)

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar