Skriv-vad-du-vill-tråden

Märkligt tycker jag, men jag har alltså kört ca 600 mil med hojen sedan jag köpte den. Efter ca 100-150 mil var jag på en bandag, där hojen besiktigades u.a. Och NU, satt hjulmuttern bak inte fast som den ska...:va Jag kan inte komma på annat än att min medverkan i SouthOfTheArcticCircleTjälskottsRoadExpedition2009 inte var riktigt vad Speedy behövde...:rolleyes: De måste ha heeelt andra momentnycklar för bakhjulen uppe i norrland! :D

Men skit samma, nu e hojen frisk igen tack vare att Magnificent Blocknyckel hade vänligheten att komma förbi och jag slipper åka nedspydd T-banevagn till jobbet som jag gjorde imorse!:banana

Låter som att tjälskottsexpressen inte är nån bra expedition...
Men det klart... den är ju engelsk så det klart att saker trillar av... :tungan
Men har du dragit den med moment nu så är det nog inget du behöver oroa dig för i fortsättningen... Skönt att det var billigt och enkelt... :D

Härligt!!

Fast vädret e ju inte det bästa........

Gnällspik...
Jag har regnställ med mig så det kommer inte att regna idag! :fakta

Niiiiiice... :D
funderade på det själv men tittade ut genom fönstret o konstaterade att risk för regn är överhängande... då skippade jag det..
Fick åka skooooooooooooooda

Chiiiiiiiiickiiiiiiiiin! :tungan

Å Tant som skall i väg till Solna i em...... kan ju bara sluta med regn..

Nej sa ja... Det ska inte regna idag! :vägrarinse:fakta

:hihi

Behövs inte, jag har tjört SPEED TRIPLE på morgonen!:D

Och då återigen... varför är du så glad för då??? :hihi

Regn idag... skulle inte tro det. Inte enligt de 4 vädertjänster jag kollat med.

Duprakompizdu! :D

Last edited:
Låter som att tjälskottsexpressen inte är nån bra expedition...
Men det klart... den är ju engelsk så det klart att saker trillar av... :tungan
Men har du dragit den med moment nu så är det nog inget du behöver oroa dig för i fortsättningen... Skönt att det var billigt och enkelt... :D
Tror att "hoppandet" på alla tjälskott kanske inte passade min lite bortskämda 08-Speedy riktigt. Fast jag lärde mej att man kan stanna kvar på vägen även om det börjar skumpa och hoppa när man ligger ner i en kurva och åker tillåtet plus moms, plus moms, plus moms, typ...:D

Du aaaaanar inte hur glad jag är att det löste sig så enkelt!:tummenupp Fast det är inte draget med momentnyckel iofs, men det är ordentligt draget och låssprinten sitter bättre än den satt förut och jag ska kolla till det med liiiiite tätare intervall än 600 mil i fortsättningen...:D

Och då återigen... varför är du så glad för då??? :hihi

:dummer Om du har råd med ett hojbyte, så kan du få prova tjöra min nån gång när vi ses!:tummenupp

Nu ser jag liiite blått på himlen....

Jag med! Och solen tränger fram lite mellan molnen här åxå!:tummenupp

Last edited:
Här på ARN så duggar det...:huvet

NEJ! Nu har du FEEEEEEEEEEEL! Bara erkänna direkt! :fakta...

Nu ser jag liiite blått på himlen....

Här ser du pluggen... sån't här ska det vara!
Duktigt flicka... :klappar :hihi

Tror att "hoppandet" på alla tjälskott kanske inte passade min lite bortskämda 08-Speedy riktigt. Fast jag lärde mej att man kan stanna kvar på vägen även om det börjar skumpa och hoppa när man ligger ner i en kurva och åker tillåtet plus moms, plus moms, plus moms, typ...:D

Du aaaaanar inte hur glad jag är att det löste sig så enkelt!:tummenupp Fast det är inte draget med momentnyckel iofs, men det är ordentligt draget och låssprinten sitter bättre än den satt förut och jag ska kolla till det med liiiiite tätare intervall än 600 mil i fortsättningen...:D
:hihi lite fröken över den där hojen alltså... trilla isär för att det skumpar lite.. Jag släpade min i backen i lördags och den sitter så fint ihop så.. :D
Iofs var det statorpucken jag skrapade och den är gjord för just det men det hör inte hit

Farbror kan ta med sig hojen förbi Järfälla så kan jag dra den med moment om han vill... Bara kolla i manulen hur mycket det ska vara...

:dummer Om du har råd med ett hojbyte, så kan du få prova tjöra min nån gång när vi ses!:tummenupp

Jag med! Och solen tränger fram lite mellan molnen här åxå!:tummenupp

byta bort busan mot nåt kåplöst härk som inte går att köra fortare än 100 med utan att man blåser bort??? Neeeeh, det är bra tack... Busan :yoparty

Bra där! Mer sol åt folket! :D

byta bort busan mot nåt kåplöst härk som inte går att köra fortare än 100 med utan att man blåser bort??? Neeeeh, det är bra tack... Busan :yoparty

Kan bara meddela att när jag satt och sträck-bombade Sthlm-Piteå för ett par veckor sedan, så fick jag sällskap av en Retta och en Gixxer vid Ö-vik. De åkte lite bakhjul och drog iväg i ca 200 blås norrut. Jag lade mej väl strax under...:rolleyes: Gick bara nån kilometer så vinkade jag när jag passerade dem och fortsatte. De vek ner sig trots sina kåpor de pojkarna! :arsele Man är kanske van när man är ett elände på 2 meter, att det blåser lite på toppen, men man måste vara lite uthållig åxå!:D

Kan bara meddela att när jag satt och sträck-bombade Sthlm-Piteå för ett par veckor sedan, så fick jag sällskap av en Retta och en Gixxer vid Ö-vik. De åkte lite bakhjul och drog iväg i ca 200 blås norrut. Jag lade mej väl strax under...:rolleyes: Gick bara nån kilometer så vinkade jag när jag passerade dem och fortsatte. De vek ner sig trots sina kåpor de pojkarna! :arsele Man är kanske van när man är ett elände på 2 meter, att det blåser lite på toppen, men man måste vara lite uthållig åxå!:D

Till piteå på en naken hoj?? ResPeCKT!!!111 :Bugar Vetifan om jag ens hade kommit på idén faktiskt... :D Man måste ju vara duktigt less på att huvet far fram och tillbaka som kläppen i en kyrkklocka efter en sån resa... Jag kan tycka det är irriterande att åka till jobbet när det blåser... :hihi

Undrar vad man ska göra ikväll?

gYm1 lockar......

Det är onsdag... =donken! :fakta

Last edited:
Till piteå på en naken hoj?? ResPeCKT!!!111 :Bugar Vetifan om jag ens hade kommit på idén faktiskt... :D Man måste ju vara duktigt less på att huvet far fram och tillbaka som kläppen i en kyrkklocka efter en sån resa... Jag kan tycka det är irriterande att åka till jobbet när det blåser... :hihi

Jag var inte så j*a impad av min egen idé där på slutet kan jag avslöja. Det regnade de sista 35 milen ungefär och mot slutet stod det +7 på en sån där stor tavla som visar luft- och vägtemp...:gnissla Fast det är lite skoj såhär i efterhand att ha gjort den lilla trippen!:D

Jag var inte så j*a impad av min egen idé där på slutet kan jag avslöja. Det regnade de sista 35 milen ungefär och mot slutet stod det +7 på en sån där stor tavla som visar luft- och vägtemp...:gnissla Fast det är lite skoj såhär i efterhand att ha gjort den lilla trippen!:D

Oooooooooh... Då är det nästan så man ställer sig upp bara för att ha något att göra... och för att kunna röra sig så man håller sig varm.... :)

Behövs inte, jag har tjört SPEED TRIPLE på morgonen!:D

Hehe... ja iofs då...

Chiiiiiiiiickiiiiiiiiin! :tungan

Du=död!!! :gnissla:gnissla

Nej men jag har ju from imorgon 4.5 vecka SEMESTER så det är inte nödvändigt att ta hojen ifall det kanske börjar regna... Har 4.5 vecka på mig att köra när det är soligt som fan... Mohahahahaaaaa

Last edited:
Du=död!!! :gnissla:gnissla

Nej men jag har ju from imorgon 4.5 vecka SEMESTER så det är inte nödvändigt att ta hojen ifall det kanske börjar regna... Har 4.5 vecka på mig att köra när det är soligt som fan... Mohahahahaaaaa

Annars har jag hört det viskas om att fröken ska stå och göra dike hela semestern så... :tungan

Det är onsdag... =donken! :fakta

Vilken tid är ni på plats??
Funderar på att dyka upp om det är bra väder det vill säga... hehe...
Hemma från jobbet ca 20:00 o kan rulla nån gång efter det.. Om det är bra väder som sagt... hehe

Annars har jag hört det viskas om att fröken ska stå och göra dike hela semestern så... :tungan

Oh no... Vi har lejt bort hela rasket... hihi..
Hittade ett förteag som gör det så billigt att efter rotavdrag skiljer det ca 15000:- på att låta honom göra det el göra själv...
Han kan få de 15000:-

Last edited:
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN