Råkade ut för att jag missa växlingen idag två ggr med 5 min mellanrum, vid acc mer eller mindre fullgas och tror att det var vid växling från tvåan till trean båda gångerna. Det var inte mellan ettan och tvåan så det var inte friläge jag fick i utan jag hittade alltså ett friläge mellan tvåan och trean troligtvis. Detta har hänt några gånger förut men då har det varit vid lugn frammarsch och jag har råkat "dutta" till växelföraren lite för klent helt enkelt, vid fullgas känns det dock inte fullt så hälsosamt med övervarvning och någe slir (?) i lådan.
Finns det någon lämplig åtgärd eller är det troligtvis att jag ska sparka i växlarna hårdare? Följdfråga hur effektivt är övervarningsskyddet på denna, om det finns något? Gick bra denna gång men kan ju vara bra att veta hur känslig den är.
Transalp XL 650 -00 5 petad och förknasare, 2900 mil.
Finns det någon lämplig åtgärd eller är det troligtvis att jag ska sparka i växlarna hårdare? Följdfråga hur effektivt är övervarningsskyddet på denna, om det finns något? Gick bra denna gång men kan ju vara bra att veta hur känslig den är.
Transalp XL 650 -00 5 petad och förknasare, 2900 mil.